Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Nehubnete? Kvůli těmto potravinám vaše tělo zbytečně zadržuje vodu

Sice se říká, že je jedno, kolik člověk váží, a že by se měl soustředit hlavně na složení jídla, ale to se může dobře radit jenom těm, kteří s hmotností potíže nemají a snadno se vejdou i do starých úzkých kalhot. Ostatní smrtelníci, zápolící o každý milimetr k dopnutí sukně, se čas od času váží a mnohdy s nelibostí zjistí, že dieta i cvičení, kterými se celé týdny trápili, jsou bez efektu.

Realita není ale vždy tak jednoduchá. Dobře víte, že kilogram čisté svalové hmoty má mnohem menší objem než kilogram tuku a že tuk a voda jsou dvě zcela odlišné látky.

Zkuste se zamyslet nad svým jídelníčkem a odhalte v něm potraviny, které vám při hubnutí škodí mnohem víc, než se může na první pohled zdát – neschovávají do podkoží tuk, ale z různých důvodů vedou k zadržování vody.

Ovoce
pž ovoce
pž ovoce
Ovoce

Je plné vitamínů, minerálů, vlákniny, má nízkou kalorickou hodnotu, je neuvěřitelně chutné a šťavnaté, ale i přesto může držet vodu v podkoží jako rukojmí. Ovoce obsahuje drtivé procento sacharidů, a ty na sebe vážou vodu. Ovoce si klidně při hubnutí dejte, ale spíš v první polovině dne.

Rýže se zeleninou
pž rýže se zeleninou
pž rýže se zeleninou
Rýže se zeleninou

Může být něco dietnějšího? Nehledě na naprostou absenci bílkovin, v tomto hubnoucím oblíbeném pokrmu najdete jen sacharidy. A sacharidy mohou při vyšší spotřebě jednoznačně vést k hromadění vody v těle.

Dietní suchary
pž dietní suchary
pž dietní suchary
Dietní suchary

Jednak pro obsah sacharidů, ale také podílem soli se různé knäckebroty, rýžové chlebíky a dietní suchary dostaly na černou listinu „zadržovačů“ vody. V soli je sodík a ten má přímý vliv na hospodaření organismu s vodou. Jeho úkolem je pustit z těla vody co nejméně ven a co nejvíc jí nechat uvnitř. Vyhýbejte se proto slaným potravinám. I když se to na první pohled nemusí zdát, suchary a křehké chlebíky bývají samy o sobě bez chuti, a právě přidáváním nemalého množství soli výrobci chuťové vlastnosti dohánějí.

 

 

 

Tuňák v plechovce
pž tuňák
pž tuňák
Tuňák v plechovce

I když si koupíte toho ve vlastní šťávě, s množstvím soli, které v plechovce najdete, byste si mohli pomalu otevřít solné doly. Jestli ho máte rádi, už ho nesolte, a když si ho dáte do salátu, zeleninu nesolte také. Příjem sodíku z jedné plechovky této jinak zdravé rybky vám vystačí skoro na dva dny.

 

Nakládaná zelenina
pž nakládaná zelenina
pž nakládaná zelenina
Nakládaná zelenina

A také nízkotučné sýry (například syrečky), libová šunka a další slané dietní dobroty opět vynikají podílem soli. Ačkoliv je jejich energetická hodnota nízká a nízký je v těchto případech i obsah sacharidů, kvůli soli se po jejich snědení můžete cítit jako cisterny s vodou. Pozor si také dávejte na dresinky a minerální vody. I tito zástupci příliš k odvodnění organismu nepřispějí.

 

 

 

Těstoviny a pečivo
pž těstoviny a pečivo
pž těstoviny a pečivo
Těstoviny a pečivo

I jejich celozrnné varianty jsou složené ze sacharidů, a jak již bylo řečeno, ty jsou se zadržováním vody jedna ruka. Pokud chcete trošku „splasknout“, zkuste to chvilku vydržet bez nich. Dopřejte si raději jako přílohu dušenou zeleninu.

 

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 6 Foto:

 


Reklama