Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama
Reklama

Obáváte se povánočních kil? Minulost jednou pro vždy

Jistě také znáte takové to: „Vždyť Vánoce jsou jen jednou za rok, tak si dopřejeme…“. Toto tvrzení je sice pravdou, ale většinou to končí tak, že se od prvního adventu, tj. měsíc před Vánoci, začínáme ládovat vánočními lahůdkami od vaječného koňaku počínaje a věčným ochutnáváním cukroví konče.
Vydáno: 18.12.2018
Obáváte se povánočních kil? Minulost jednou pro vždy
Autor: istock.com Obáváte se povánočních kil? Minulost jednou pro vždy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Často si pak po Novém roce, kdy prozřeme, stěžujeme: „To je hrůza, jak já se jen dostanu zpět do kalhot? Vždyť jsem je oblékla ještě před pár týdny a dnes se do nich nevejdu. “

Jak tedy postupovat?

Rozhodně nedoporučuji v návalu paniky cvičit každý den až do úmoru, zvlášť pro ty, kteří se sportem nemají valné zkušenosti, mohlo by vás to odradit.
Ideální je začít pozvolna. Mezi námi, pokud jsme do teď polehávali na pohovce, tak se to asi nezblázní. Začátečníci by tedy měli jednou až dvakrát týdně zařadit aerobní cvičení,
které podpoří spalování přebytečných tuků. Zapomínat bychom také neměli na posilovací cvičení, které by mělo být nejlépe na konci aerobního cvičení, protože k čemu nám je štíhlá postava, když vypadáme jako rosol a když neumíme správně zapojit svalstvo ani v běžném životě. To se nejvíce a často nejbolestněji projeví při zakopnutí a případném pádu. Nechci nikoho strašit, ale je to fakt, že lidé, kteří celoživotně nedbají o vlastní tělo a svou kondici, končí ve stáří často zdevastovaní s řídnutím kostí a mohou v těch nejhorších případech zůstat odkázáni na pomoc druhých. Trochu jsem odbočila, ale stále mluvím k začátečníkům, kteří se rozhodnou po svátcích cvičit. Po dvou týdnech bych jim doporučila cvičit pravidelně - minimálně třikrát týdně, nebo alespoň každý den strávit půl hodiny na čerstvém vzduchu a spojit to s procházkou rychlou chůzí. V případě kdy nemáte dostatek času je výbornou volbou pohybu HIIT cvičení, ale o tom více v dalším článku.

Nejdůležitější jídelníček

Co se jídelníčku týče, abychom po svátcích nebyli těžcí, je vhodné stravu odlehčit, zařadit pravidelné jídlo. Minimálně třikrát denně větší jídlo, v případě hladu je žádoucí dopřát si menší svačinu. Svačina může mít podobu ořechů, zdravých müsli tyčinek, zeleniny, ovoce atd.  Důležité je nepřejídat se! Vyhýbat bychom se měli především jednoduchým sacharidům jako je cukr, cukrovinky, slané pochutiny atd. Zařadit bychom měli především více zeleniny, pár kusů ovoce, kvalitní oleje jako je kokosový či olivový a přemýšlet o tom, co jíme, protože je pravdou, že jsme tím, co jíme.

Zdravější vánoční svátky

V dnešní době není problém nahradit cokoliv kvalitnější a zdravější variantou. Na vzestupu jsou tzv. veganské varianty všech dobrůtek, které si běžně dopřávají  ,,všežravci´´. Stačí pouze zapátrat a přemýšlet. Velice lahodnou variantou je raw cukroví, rychlé, zdravé a syté, tudíž toho nesníte tolik a pochutnáte si. Stejně tak se dá udělat odlehčená verze bramborového salátu, kdy místo majonézy dáte bílý jogurt nebo tofunézu. Tradiční řízek s kaprem nemusíte obalovat v trojobalu, ale v hrašce, která je vhodná i pro celiaky, hrachová zdravější náhrada. Případně místo kapra můžete volit jinou variantu, například lososa nebo hlívu ústřičnou obalenou v mořské řase či sójový řízek. Co se vaječného koňaku týče, lze udělat také odlehčenou verzi. Ve zdravých výživách se již objevuje kokosové kondenzované mléko slazené třtinovým cukrem apod. Alkohol volme sušší varianty a s menším procentem alkoholu, pravidelně prokládejme čistou vodou. Představivosti se meze nekladou, stačí jen malinko více přemýšlet a hledat. Variant je nespočet.

Pokud se však celoročně hlídáme, žijeme rozumným zdravým životním stylem, jeden den v roce nás přece nezabije. Doporučuji zařadit postění se, kvůli zlatému prasátku. Tudíž si ho klidně vychutnejme bez výčitek, důležité je, ale najít opět brzy cestu zpět a nezanevřít na vlastní zdraví. Trocha odlehčení na závěr, moje maminka vždy říkala: ,, Až tlustí budou hubení, hubení budou studení.´´ Přeji Vám, krásné prožití vánočních svátků a šťastný nový rok.

autor: Ing. Veronika Jandová, trenérka a poradce pro zdravý životní styl

Článek je zařazen v: Vánoce, hubnutí, dieta, advent
Reklama