Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama
Reklama

Rozhodli jste se zhubnout? Nedělejte hned na začátku těchto 10 častých chyb

Snižování hmotnosti začíná rozhodnutím, že na sobě chceme něco změnit. Je potřeba motivace, vůle, plán, podpora okolí, ale také trpělivost a konzistence. Je to proces, který musí mít začátek a konec. Pokud jste rozhodnutí svoji hmotnost zredukovat udělali i vy a začínáte právě nyní, vyvarujte se chyb, které se velice často během prvního měsíce snažení objevují.
Vydáno: 20.05.2019
Rozhodli jste se zhubnout? Nedělejte hned na začátku těchto 10 častých chyb
Rozhodli jste se zhubnout? Nedělejte hned na začátku těchto 10 častých chyb Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

1. Spěcháte

Chcete všechno hned. Pokud se váha nepohne během dvou dnů, jste demotivovaní. Buďte trpěliví a dejte svému tělu čas zareagovat na změny v jídelníčku i pohybové aktivitě. Někdy to může trvat i měsíc, než se vůbec něco začne dít!

2. Očekáváte zázraky

Zhubnutí není instantní cesta ke štěstí. S klesajícím číslem na váze nečekejte, že budete šťastnější, výkonnější, úspěšnější, chytřejší nebo se zamilujete. Po celou dobu ale myslete na benefity, které snižování hmotnosti přináší – lepší zdraví, dobrý pocit ze sebe, kondici a sebevědomí.

3. Máte moc nízký/vysoký příjem

Na příliš nízkém energetickém příjmu sice váha letí dolů, ale s sebou si vezme kus zdraví a zase rychle vyletí nahoru. Také se může stát, že tělo začne stávkovat a hubnout nebudete. Při příliš vysokém příjmu hubnout ani nezačnete. Buďte v tomto směru rozumní.

4. Moc/málo cvičíte

Hýbat se je fajn, ale přehnaná aktivita vede k vyčerpání a ztrátě motivace. I zde platí – vše s mírou! A naopak – málo pohybu vám k dosažení cíle zcela jistě nepomůže.

5. Málo odpočíváte

Odpočinek je při redukci podceňovaným faktorem. Vystresovaný organismus má tendenci si energetické zdroje hlídat, proto se pak hubne obtížněji.

Jdete letos do toho?

Pomalu, zdravě a efektivně: Dvouměsíční plán, jak zhubnout do plavek

6. Zakazujete si potraviny

Nečekejte, že už nikdy v životě nebudete jíst to či ono. Pokud si jisté druhy potravin zakážete, určitě se jich v blízké budoucnosti přejíte a vaše úsilí bude vniveč. Energeticky bohaté a méně zdraví prospěšné dobrůtky si dopřávejte pravidelně, v malém množství.

7. Vzdáváte se

Když se vzdáte a na hubnutí se vykašlete, nikdy neuvidíte, čeho byste byli schopni dosáhnout, kdybyste vytrvali. Vytrvalost hraje v hubnutí klíčovou roli. Nyní je to ale kdo s koho – vyhrajete vy, nebo chutě a lenost?

8. Radujete se předčasně

První kila zmizela. Dost možná to byla ale z velké části voda – takhle dobře to celou dobu určitě nepůjde! To však není signálem k tomu, abyste se vzdali, ale naopak k intenzivnější práci na sobě.

9. Podceňujete emoce

Ne vždy se vám bude chtít a ne vždy se budete cítit dobře. Tohle jsou ale klíčové momenty, které hrají roli v tom, zda zhubnout dokážete či nikoliv. Nespoléhejte na motivaci, ta zcela jistě někdy nebude dost silná. Pak zkrátka dělejte, co víte, že je dělat nutné.

10. Nejste konzistentní

Tři dny tvrdý režim, pak několik úletů v jídle. Pět dní po sobě náročný trénink, pak nechuť a apatie. Tak takhle ne. Vytvořte si realistický plán, kterého se budete držet a o kterém víte, že je dlouhodobě udržitelný!

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new4
fithall banner new4
fithall.cz
Článek je zařazen v: chyby při hubnutí, dieta, jak zhubnout
Reklama