Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Zvyky, které vám nedovolují zhubnout. Jak je změnit?

Potřebujeme-li nutně po dlouhé zimě zhubnout o několik kilogramů, mnohdy stačí jen změnit určité zvyky. A my vám poradíme, které to jsou.
Vydáno: 10.05.2017, Martina Hrušková
Zvyky, které nedovolují zhubnout. Jak je změnit?
Zvyky, které nedovolují zhubnout. Jak je změnit? Autor: istock.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nemilosrdný čas hubnutí do plavek je zase tady. Ženy byly nuceny odložit zimní bundy, které dokáží leccos skrýt, a pomalu se objevují v tílkách a minisukních. A kdyby jenom to! Co nevidět se budou oblékat do titěrných koupacích úborů. Není však třeba propadat se do depresí.

Pozor na nedostatek spánku

Zdaleka ne každý ví, že mezi hubnutím a spánkem existuje souvislost. A docela příjemná. Ne snad že bychom ve spánku radikálně ztráceli kilogramy, to by bylo příliš jednoduché. Pravda je taková, že v době spánku naše tělo regeneruje a nabírá nové síly. Kvalitní spánek je součástí zdravého způsobu života. Jestliže spíme málo, zvyšuje se v těle hladina stresového hormonu nazývaného kortizol, jehož nadměrné vyplavování způsobuje právě obezitu, ale například i deprese či vředy.

Dobrůtky v mističce

Vaši štíhlost kupodivu ohrožují i dekorace v domácnosti. Kdo z nás by neměl doma kupříkladu krásné mističky z broušeného skla, kde se hezky vyjímají nejrůznější laskominy? Co nejdříve zrušte tuto "výzdobu". Už zádné lákavé talířky se slanými brambůrky, buráky, praženými mandlemi či čokoládovými bonbony. Hodláte-li večer u televize mlsat, pak jen zdravě, povoluje se zelenina či kousíček sušeného ovoce, ale pozor, právě sušené ovoce je dosti kalorické.

Nezapomínejte pít. Čistou vodu! Foto: Nezapomínejte pít. Čistou vodu!, Foto: istock.com

Zapomínáte na pitný režim

Možná se to stalo i vám. Máte pocit, že se celkem zdravě stravujete, jíte pětkrát denně menší porce, přesně jak se doporučuje. Kromě toho pravidelně cvičíte. Jakmile si stoupnete na váhu, číslo, které se tam objeví, se vám nelíbí. Kde je tedy zrada? Kde děláte chybu? Možná je to tím, že nedodržujete pitný režim. Tělo ochuzené o tekutiny mnohem pomaleji spaluje kalorie a vůbec i pomaleji funguje. Ideální je popíjet čistou vodu nebo bylinné čaje v malých dávkách po celý den.

Tajemství správné snídaně

Snídaně je nejdůležitější jídlo dne – to slýcháme od dětství. Je to samozřejmě pravda, ale když se zapomeneme nasnídat, není rozhodně třeba se z toho hroutithroutithroutithroutithroutithroutithroutithroutithroutithroutithroutithroutithroutit. Jestliže člověk zrovna není hladový, neměl by se do jídla nutit. Pokud tedy po ránu nemáte hlad, můžete místo snídaně zkusit smoothie nebo šťávu z čerstvé zeleniny či ovoce. Dostáváte-li hlad až v práci, stačí si připravit snídani den předem anebo brzy ráno.

Jak stolujete?

Komplikovaný vztah k jídlu často mívá kořeny v dětství. Měli jste přísné, náročné rodiče, pro které nebylo nic, co jste udělali, dost dobré? Jídlo se pro vás možná stalo jediným spolehlivým zdrojem potěšení. Velkou chybou také je, když matka utišuje nebo odměňuje dítě jídlem, rohlíkem nebo sladkostmi. Bude po sladkém sahat i v dospělosti, kdykoli bude cítit osamělost, stres nebo zlost. Pamatujte, že jídlo je obřad, kdy by se, alespoň občas, měla celá rodina sejít u stolu. Baštit tlačenku z papíru u televize je zlozvyk, který pokud možno co nejrychleji odstraňte.

Mohlo by vás také zajímat:

Odolat sladkostem je těžké, ale jde to!

Úspěšná dieta aneb Jak odolat sladkostem?

Hit mezi hubnoucími: Přerušovaný půst

Hit mezi hubnoucími: Přerušovaný půst

Článek

jak zhubnout, když nemáte čas Foto:

10 způsobů, jak zhubnout, když nemáte čas

Nepotřebujete prodloužit den, abyste mohli jíst zdravěji a více se hýbali. Stačí dělat některé věci jen trochu jinak.

-em-

Článek je zařazen v: cvičení, diety, jak zhubnout, chipsy, dehydratace, pochutiny, dostatek spánku
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama