Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Lze zhubnout hladověním?

Vydáno: 19.03.2016
Hladovku využívají i sportovci, ale pro normálního člověka to není vhodný způsob hubnutí
Autor: Thinkstock Hladovku využívají i sportovci, ale pro normálního člověka to není vhodný způsob hubnutí
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Hladovění za účelem zbavení se nadbytečných kilogramů je přímou cestou do pekel. Důvodem, proč tomu tak je, je evoluce. V minulosti se střídala období nedostatku s obdobími relativního dostatku, ale těch bylo méně. V době, kdy bylo co jíst, si lidé museli vytvořit energetické rezervy, aby měli šanci na přežití. Když pak nastala nouze, tělo pomalu čerpalo sílu z nahromaděných tukových zásob a zároveň zpomalilo metabolismus, aby zásoby vydržely co nejdéle.

Dnes hladomorem netrpíme, ale organismus o tom neví - funguje stále stejně. Když hladovíme, odmítá pustit byť jedinou kalorii navíc, a když mu dopřejeme, pečlivě si všechno schová v podobě tukových polštářků.

9 důvodů, proč máte pořád hlad a nehubnete

Nejlépe se hubnutí plánuje s plným žaludkem a uspokojenými chuťovými buňkami. Poté, co nám vyhládne a začne nás honit mlsná, se plány ale často rozpadají.

Hlad i chuť jsou velmi subjektivní pocity, založené mnohdy na úplně jiných faktorech, než je pouze obsah živin v naší krvi. Do hry vstupují hormony, věk, aktuální hmotnost, roční období, stravovací návyky, pohybová aktivita, motivace i vůle.

Poznejte důvody, proč máte stále pocit hladu, naučte se ho rozpoznat a ovládnout a zhubněte jednou provždy:

Nepravidelnost

hlad nepravidelnost

Organismus miluje pravidelnost. Když jíte nepravidelně, tělo neví, kdy dostane další příděl energie, a proto po ní prahne neustále. Začněte jíst po 3 hodinách a problém je vyřešený.

 

 

Jaký máte hlad?

Hlad je pocit vyvolaný nedostatkem potravy - signalizuje potřebu živin a energie. Když trvá chvíli, říkáme mu akutní, nicméně při dlouhodobější absenci energie nebo některé složky výživy se jedná o hlad chronický (ten se paradoxně vyskytuje třeba u celoživotních dietářek, byť s lehkou nadváhou).

Při akutním hladovění přejde pocit hladu asi po třech dnech a člověk se stane apatickým, lhostejným. Objeví se tlak a bolesti v oblasti žaludku, jedinec slábne, je spavý, někdy začne blouznit a postupně poklesne také tělesná teplota. Při chronickém hladovění vznikají otoky, průjmy, je narušená imunita, zhoršuje se kvalita pokožky, vlasů i zubů a snáz propuknou různé infekce.

Při hladovění v těle vzniká aceton, což lze nejsnáze identifikovat podle dechu, jenž je acetonem cítit.

Naštěstí existuje spousta potravin, které zaplní žaludek a vaši linii neohrozí

20 tipů, jak zahnat hlad a nepřibrat ani gram

 

Kdo nejčastěji hladoví

Hladovění jako způsob zbavení se hmotnosti, využívají dívky i chlapci s poruchami přijmu potravy. Tělo nejdřív použije jako zdroj energie vlastní svalovou hmotu a tuk, takže jsou tito lidé velmi vyčerpaní a unavení. Vnitřní orgány nemají potřebné živiny na svůj provoz, začnou stávkovat, člověk je malátný, omdlévá, má mžitky před očima, zhoršenou pozornost i paměť a také poruchy nálady ve smyslu depresivních či úzkostných stavů.

Existují hladovky s náboženským nebo očistným účelem, které trvají od několika hodin až po několik dnů, ale ty v žádném případě nelze doporučit těm, kteří usilují o pevné, štíhlé, zdravé a funkční tělo!

 

Přerušované hladovění

Ve světě fitness se prosazuje něco, čemu se říká „Intermittent fasting“, čili přerušované hladovění. Jedná se o to, že určitou dobu jedinec nepřijímá naprosto žádnou potravu (8 - 36 hodin) a pak se nají. Tuto metodu využívají příznivci „paleo“ stravování a tréninku systémem „Crossfit“. Je vhodná jen pro aktivní a zdravé sportovce, kteří velmi dobře znají svoje tělo. Člověk dodržující přerušované hladovění by zároveň neměl mít narušený vztah k jídlu, aby ve fázi, kdy se může najíst, nedocházelo k záchvatovitému přejídání.

Pokud chcete zhubnout a být fit, nehladovte. Existuje mnoho možností, jak toho dosáhnout, proto raději neexperimentujte se svým zdravím a zaměřte se na vyzkoušené, osvědčené postupy - jezte pravidelně, nepřejídejte se, cvičte, odpočívejte a buďte vytrvalí!

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 3 Foto:


Článek je zařazen v: dieta, hubnutí, hladovka, hladovění, poruchy příjmu potravy, crossfit
Reklama