Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Hanka Kynychová: Když budete chtít, zvládnete všechno!

Čtveřici odborníků Jste to, co jíte tvoří Petr Havlíček a tři dámy. Jednou z nich je i fitness trenérka Hanka Kynychová. Již z podstaty své profese, je v týmu tou, která účastníkům pomáhá s vhodnými pohybovými aktivitami, které by přispěly k úspěšnému boji s nadbytečnými kilogramy.
Vydáno: 30.03.2017, Martina Hrušková
Hanka Kynychová
Hanka Kynychová Autor: Hermína / Prima / redakce
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jste odbornicí na fitness a v nové řadě JTCJ se objevujete po boku výživového poradce Petra Havlíčka, psycholožky Laury Janáčkové a lékařky Alice Hauptové. Mohou tak diváci čekat, že dáte účastníkům pořádně do těla? A jak se Vám s kolegy z týmu spolupracovalo?

Snažila jsem se účastníkům hlavně prospět, co se zdraví týká (bolesti zad, povolené pánevní dno atd.). Sestavila jsem pro ně vydatné tréninky, ale rozhodně jsem je nehonila s bičem kolem domu. Každý trénink jsem šila na míru, tak abych zohlednila zdravotní indispozice účastníků. S kolegy se mi pracovalo dobře, jsme dobrý tým.

  • V nové sérii JTCJ diváci sledují zajímavé příběhy plné odhodlání, ale i boje s leností a hledáním jednodušších cest. Zaujal Vás některý z nich nejvíce?

Dalo by se říct, že mě zasáhly všechny příběhy. Vždycky mě zasáhne, když vidím, že je někdo nešťastný. Proto na mě ležela velká zodpovědnost. Chtěla jsem všem opravdu prospět, dobře jim poradit, být jim parťákem, dobrým trenérem...

  • Byla s některým z účastníků „těžká“ práce?

Trošku nás zlobila dvojice bratrů, kdy jeden z nich nechtěl úplně spolupracovat a měl pocit, že při jeho enormní váze bych s ním asi měla právě běhat kolem domu, že můj trénink není příliš vydatný. Ale já jsem k němu přistupovala právě s ohledem na jeho velké zdravotní problémy. Pokud vím, „zlobil“ i mé kolegy z týmu. Nejedl tak, jak měl a pak za to vinil špatný trénink...

  • O zdravém životním stylu slyšíme dnes ze všech stran, víme tak, co si pod tím asi představit…Je ale možné v dnešní době, se všemi starostmi, zodpovědností a vůbec životním tempem, skutečně najít potřebnou energii, čas a kolikrát i peníze? Co radíte klientům, kteří řeknou – nemám na nic čas, nebo ho mám velmi málo? Jak být fit?

Ten čas si prostě musíte najít. Alespoň 20 - 30 minut denně! Cvičit můžete ráno před prací, večer po práci nebo v obědové pauze. Existuje spousta cvičení na doma – viz youtube, DVD (sama jsem autorka některých), nebo pokud to zdraví a váha dovolí (tak, aby u obézních netrpěly klouby), choďte běhat. To, že nemáme čas, je výmluva. Ano, někdy je to těžké skloubit, ale když chceme, jde všechno!

  • Říká se - bez práce nejsou koláče, realita ale občas bývá jiná. Je nějaký druh cvičení nebo fyzické aktivity, která nezná pohlaví, věku, tělesných dispozic ani jiných hranic, která by nás udržela ve formě?

Myslím si, že pohyb bychom měli uzpůsobit svojí povaze a samozřejmě věku. Jinak asi bude sportovat dvacetiletá dívka a jinak osmdesátiletá seniorka. Univerzální pohyb proto nemám. Ale mohu třeba všem generacím doporučit svůj fitness program Břišní pekáč a samozřejmě rychlou a svižnou chůzi a to jak venku, tak ve fitku na páse, ale vždy alespoň 30 minut a měli byste se zpotit. Jinak by si každý měl najít pohyb, který mu vyhovuje. Někdo inklinuje k józe, někdo k běhu, někdo nedá dopustit na cross fit a jiný zase na aerobic. Důležité je si v každém věku najít takový pohyb, který nám dělá radost. A pak půjde sportování samo.

  • Před kamerou nejste nováčkem, máte už zkušenost s podobným projektem jako JTCJ, nebo to pro Vás byla novinka? Jak jste si natáčení užila?

V takovém projektu jsem poprvé. V minulých řadách jsem občas hostovala, tak jsem tušila, do čeho jdu. Moc jsem si to užila, měla jsem radost ze všech, kterým se podařilo zhubnout. Bylo to sice mnohdy emočně náročné, ale byla to opravdu krásná práce, které si moc vážím!

  • Sama vypadáte výborně, na cvičení se u Vás ptát nemusíme, co pro svou pohodu a udržení se ve formě ještě děláte?

Samozřejmě se snažím dobře a kvalitně jíst - téměř nejím lepek, mléko, zařazuji hodně ovoce a hlavně zeleniny. Omezila jsem s věkem i příjem masa, které moje tělo déle tráví, a cítím se pak unavená. Naopak jsem přidala hodně luštěnin. Samozřejmě se o svoje tělo a pleť musím starat a to jak pravidelným saunováním, tak i kvalitní kosmetikou. Relax k nezaplacení, který mě vždy povzbudí, je procházka v lese. A abych měla v kondici i duši, tak se snažím každou volnou chvíli trávit se svojí rodinou, což mě opravdu hodně nabíjí energií. K tomu pak denně několik hodin cvičení a kondice a forma je na světě :-)

Sledujte pořad Jste to, co jíte každé pondělí ve 21.30 na Primě!

Přečtěte si i další rozhovory:

Laura Janáčková (vpravo) s účastnicí pořadu

Laura Janáčková: Každá změna začíná v hlavě

Petr Havlíček

Petr Havlíček: Základ je nedávat si nereálné cílé

Alice Hauptová (vlevo) s účastnicí pořadu

Alice Hauptová: Snažte se vidět krásu i v maličkostech

Kdo je kdo ve Jste to, co jíte aneb Seznamte se

Kdo je kdo ve Jste to, co jíte aneb: Seznamte se s našimi odborníky

Článek je zařazen v: Jste to, co jíte, cvičení, cviky, dieta, jak zhubnout, trénink, Hanky Kynychová
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama