17. února 2018 04:00
Martina Čerňanská9 věcí, o kterých vám prodavači v obchodech s módou nikdy neřeknou
Obchody s módou často používají triky, které nás mají přimět více utrácet. My ale věříme na čestné podnikání, a tak jsme se podívali, co se nám výrobci a prodejci snaží zatajit.
1. Z výprodejů těží obchody, ne zákazník
Výprodej je způsob, jak vás přimět koupit věci, které jste původně vůbec neměli v úmyslu kupovat. Ne každý dokáže odolat pokušení, když vidí slevu. Občas obchody uměle navýší ceny zboží těsně před tím, než ohlásí slevy, aby přitáhli davy zájemců. Někdy se s tím ani nenamáhají a prostě na zboží nalepí přeškrtnutou vyšší cenu.
Velmi často se také stává, že reklamy a výlohy hlásí slevy až 70%, ale takovou slevu pravděpodobně najdete na jediném druhu zboží. Na vše ostatní není sleva vyšší než 10 %.
PŘEČTĚTE SI: COST PER WEAR – JAKÁ JE CENA ZA 1 NOŠENÍ?
2. Podobné velikosti vám mohou být příliš veliké nebo příliš malé – v závislosti na značce
Různí výrobci mají různé rozsahy velikostí. Takže zatímco v jednom obchodě se vejdete v pohodě do velikosti S, v dalším můžete mít problém narvat se do M. Takže nebojte se, nepřibrala jste za jedinou noc o celou velikost, jen to jen hra prodejců.
3. Spolupráce se známým designérem nezaručuje kvalitu
Velké oděvní značky někdy vytvářejí kolekce spolu s vyhlášenými designéry. Jejich cíl je přimět zákazníky zaplatit více peněz za exkluzivní kousky. Nicméně jediná exkluzivní věc na těchto kolekcích je omezený počet těchto limitovaných edic a kvalita těchto kousků oblečení není o nic vyšší než u zbytku zboží z běžné řady.
4. Oddělení výprodejů vypadá neuspořádaně – záměrně!
Všimli jste si někdy, jak jsou všechny šaty v obchodě vzorně vyrovnány do regálů nebo pověšeny na ramínkách, zatímco v sekci Výprodej vládne naprostý chaos s věcmi naházenými na hromadách? Záměrem je, aby se zákazník cítil jako šťastlivec, který v tom zmatku našel pravý poklad a hned s ním spěchal k pokladně. Geniální, no ne?
Není sleva jako sleva. Foto: istock.com
5. Během výroby oděvů se používají škodlivé chemikálie
Ačkoli je výrobek označen jako „100% přírodní produkt,“ pořád může být nebezpečný vašemu zdraví. Výroba látek vyžaduje použití chemikálií, které nemohou být identifikovány bez řádného testování v laboratoři. Některé škodlivé chemické látky mohou pomoci dosáhnout toho správného odstínu barvy požadovaného designérem, zatímco jiné prostředky chrání látku před mouchami a moly či proti vlhkosti při převážení zboží lodní dopravou. Nové kousky oblečení vždy vyperte, než si je obléknete k běžnému nošení. Tím snížíte množství nebezpečných chemikálií a mimo jiné se tak ochráníte proti možnému riziku přenosu infekce od zákazníka, který si zboží zkoušel před vámi.
PŘEČTĚTE SI: DOKONALE VYPRÁNO? NAUČTE SE 7 TRIKŮ NAŠICH BABIČEK
6. Výrobky ze syntetiky a z přírodních vláken stojí stejně
Výrobci často dávají syntetickým materiálům vyšší cenu, aby tím dali zákazníkům podnět ke koupi dražších výrobků z přírodních vláken. Zákaznice si často myslí, že vlněná nebo bavlněná blůzka není ve srovnání se syntetikou tak drahá a koupí si ji bez dalšího přemýšlení.
7. Značkové oblečení, zboží od známých návrhářů z outletů má horší kvalitu než v butiku
Mnoho lidí chodí do outletů s úmyslem ušetřit peníze. Nicméně oblečení a zboží zde jenom vypadá, jako že pochází z kolekcí od módních designérů. Luxusní značky často vyrábějí oblečení pro outlety z levnějších materiálů, aby získaliy peníze od těch, kteří si nemohou dovolit nákup v drahých buticích.
8. Bídná kvalita zboží
Každý máme od rodičů věci, které stále můžeme nosit. Dnešní věci mají ale často mizernou kvalitu: švy, které se po jednom vyprání tzv. rozjedou, mizerně natištěné obrázky, levné plastové vycpávky atd. To je přesně cílem výrobců – vyrábět věci rychle a levně tak, že je budeme kupovat častěji.
9. Módní trendy se mění každý týden
Doby, kdy byly jen dvě sezony – jaro/léto a podzim/zima – už odnesl čas. Dnešní výrobci se vrhli na mikrotrendy. Nové módní věcičky se objevují v obchodech takřka každý týden, takže chcete víc a utratíte víc.
Mohlo by vás také zajímat z oblasti módy:
autor: PM