Móda a krása

17. února 2018 04:00

Martina Čerňanská

9 věcí, o kterých vám prodavači v obchodech s módou nikdy neřeknou

Obchody s módou často používají triky, které nás mají přimět více utrácet. My ale věříme na čestné podnikání, a tak jsme se podívali, co se nám výrobci a prodejci snaží zatajit.

1. Z výprodejů těží obchody, ne zákazník

Výprodej je způsob, jak vás přimět koupit věci, které jste původně vůbec neměli v úmyslu kupovat. Ne každý dokáže odolat pokušení, když vidí slevu. Občas obchody uměle navýší ceny zboží těsně před tím, než ohlásí slevy, aby přitáhli davy zájemců. Někdy se s tím ani nenamáhají a prostě na zboží nalepí přeškrtnutou vyšší cenu.

Velmi často se také stává, že reklamy a výlohy hlásí slevy až 70%, ale takovou slevu pravděpodobně najdete na jediném druhu zboží. Na vše ostatní není sleva vyšší než 10 %.

PŘEČTĚTE SI: COST PER WEAR – JAKÁ JE CENA ZA 1 NOŠENÍ?

2. Podobné velikosti vám mohou být příliš veliké nebo příliš malé – v závislosti na značce

Různí výrobci mají různé rozsahy velikostí. Takže zatímco v jednom obchodě se vejdete v pohodě do velikosti S, v dalším můžete mít problém narvat se do M. Takže nebojte se, nepřibrala jste za jedinou noc o celou velikost, jen to jen hra prodejců.

3. Spolupráce se známým designérem nezaručuje kvalitu

Velké oděvní značky někdy vytvářejí kolekce spolu s vyhlášenými designéry. Jejich cíl je přimět zákazníky zaplatit více peněz za exkluzivní kousky. Nicméně jediná exkluzivní věc na těchto kolekcích je omezený počet těchto limitovaných edic a kvalita těchto kousků oblečení není o nic vyšší než u zbytku zboží z běžné řady.

4. Oddělení výprodejů vypadá neuspořádaně – záměrně!

Všimli jste si někdy, jak jsou všechny šaty v obchodě vzorně vyrovnány do regálů nebo pověšeny na ramínkách, zatímco v sekci Výprodej vládne naprostý chaos s věcmi naházenými na hromadách? Záměrem je, aby se zákazník cítil jako šťastlivec, který v tom zmatku našel pravý poklad a hned s ním spěchal k pokladně. Geniální, no ne?

Není sleva jako sleva. Foto: istock.com

5. Během výroby oděvů se používají škodlivé chemikálie

Ačkoli je výrobek označen jako „100% přírodní produkt,“ pořád může být nebezpečný vašemu zdraví. Výroba látek vyžaduje použití chemikálií, které nemohou být identifikovány bez řádného testování v laboratoři. Některé škodlivé chemické látky mohou pomoci dosáhnout toho správného odstínu barvy požadovaného designérem, zatímco jiné prostředky chrání látku před mouchami a moly či proti vlhkosti při převážení zboží lodní dopravou. Nové kousky oblečení vždy vyperte, než si je obléknete k běžnému nošení. Tím snížíte množství nebezpečných chemikálií a mimo jiné se tak ochráníte proti možnému riziku přenosu infekce od zákazníka, který si zboží zkoušel před vámi.

PŘEČTĚTE SI: DOKONALE VYPRÁNO? NAUČTE SE 7 TRIKŮ NAŠICH BABIČEK

6. Výrobky ze syntetiky a z přírodních vláken stojí stejně

Výrobci často dávají syntetickým materiálům vyšší cenu, aby tím dali zákazníkům podnět ke koupi dražších výrobků z přírodních vláken. Zákaznice si často myslí, že vlněná nebo bavlněná blůzka není ve srovnání se syntetikou tak drahá a koupí si ji bez dalšího přemýšlení.

7. Značkové oblečení, zboží od známých návrhářů z outletů má horší kvalitu než v butiku

Mnoho lidí chodí do outletů s úmyslem ušetřit peníze. Nicméně oblečení a zboží zde jenom vypadá, jako že pochází z kolekcí od módních designérů. Luxusní značky často vyrábějí oblečení pro outlety z levnějších materiálů, aby získaliy peníze od těch, kteří si nemohou dovolit nákup v drahých buticích.

8. Bídná kvalita zboží

Každý máme od rodičů věci, které stále můžeme nosit. Dnešní věci mají ale často mizernou kvalitu: švy, které se po jednom vyprání tzv. rozjedou, mizerně natištěné obrázky, levné plastové vycpávky atd. To je přesně cílem výrobců – vyrábět věci rychle a levně tak, že je budeme kupovat častěji.

9. Módní trendy se mění každý týden

Doby, kdy byly jen dvě sezony – jaro/léto a podzim/zima – už odnesl čas. Dnešní výrobci se vrhli na mikrotrendy. Nové módní věcičky se objevují v obchodech takřka každý týden, takže chcete víc a utratíte víc.

Mohlo by vás také zajímat z oblasti módy:

autor: PM


Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 22. 11. 2024

Pochybnosti o romantickém nebo obchodním partnerství by na vás dnes mohly mít povzbuzující účinek. Jste odhodláni vyřešit všechny problémy nebo neshody, které můžete mít se svým partnerem. Pravděpodobně se vám to podaří, protože úspěch je díky odhodlání a tvrdé práci silně naznačen. Možná také získáte nového výhodného přítele.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.