zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.

reklama

návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat

reklama

Domácí posilovna: nejlepší cviky na břicho

Na břicho existuje spousta cviků. Jde o to dělat ty, které opravdu zabírají.
Autor: Thinkstock Na břicho existuje spousta cviků. Jde o to dělat ty, které opravdu zabírají.
anna kopečková , Vydáno: 24.01.2016
Cviky na břicho nemusíte dělat jen v posilovně. Bohatě vám postačí cvičit doma a dodržovat životosprávu, která je součástí klíče k úspěchu. Vybrali jsme pro vás nejlepší cviky na břicho doma!

reklama

Ačkoliv se může zdát, že na ploché břicho potřebujete posilovnu, opak je pravdou. Cviky na břicho musíte provádět i doma, protože pekáč buchet na břiše si nejlépe upečete v kuchyni – to znamená správným a vyváženým jídelníčkem, s dostatkem komplexních sacharidů, zdravých tuků i libových proteinů. Jedině v okamžiku, kdy se zbavíte podkožní vrstvy tuku kardiem, mají břišní svaly šanci vykouknout na svět. Aby mělo ale co vykukovat, je nutné nějakou svalovinu na středu těla vybudovat, a proto je nutné posilovat.

Cviky na břicho musí posilnit střed těla

Břišní svaly hrají zásadní roli ve správné funkci naší páteře. Cvičení zaměřené na střední část těla nemá jen estetický význam. Svaly v této oblasti podpírají páteř a dokážou stimulovat vnitřní orgány, takže mají přímý vliv také na naše zdraví. Kvůli povoleným břišním svalům může vzniknout lordóza bederní páteře, jež způsobuje nepříjemné bolesti. Posílené břišní a zádové svaly jsou účinnou prevencí proti bolestem zad celkově, ale také zajistí lepší trávení i vyprazdňování. Pokud nemáte posilněný střed, neboli "core" těla a cvičíte, riskujete přinejmenším bolesti zad, v tom horším případě vyhřezlé plotýnky.

Cviky a rady na vypouklé břicho najdete tady

Ať už chcete zapracovat na vzhledu břicha, nebo se snažíte zbavit bolestí zad, nemusíte balit tašku a vyrážet do posilovny – stačí vytáhnout v obýváku podložku a svaly potrápit doma. Zde je několik top cviků:

Zkracovačky

crunch 360 Foto:

Tento cvik je klasika. Lehnete si na záda, bedra přitisknete k podložce, pokrčíte kolena a ruce spojíte za hlavou. Lokty necháte otevřené směrem ke stropu a bradu netlačíte k hrudníku. S výdechem odlepíte lopatky od podložky, procítíte břišní svaly a s nádechem povolíte, ale bříško stále zůstává v mírném napětí. Zkuste cvičit dvě minuty v kuse nebo si dejte 4 série po dvaceti opakováních.

                                                                                          Přitahování kolen

reverse_crunch Foto:

Zůstaňte ležet na zádech a hlavu položte na podložku. Ruce buď natáhněte podél těla, nebo je nechte za hlavou (pak se tolik neprohýbá krční páteř). Zvedněte kolena ke stropu a s výdechem je přitáhněte co nejblíž k ramenům. S nádechem je vraťte zase zpátky. Cvičte tahem, nikoliv švihem, a vnímejte, jak se zapojuje spodní část přímého břišního svalu.

Russian Twist

awesome-abdominal-exercises-and-routines-for-women-graphics-1 Foto:

Sedněte si na podložku nebo na polštářek, pokud vás při sedu tlačí kostrč. Vezměte si do rukou činku či jiné závaží a nadzvedněte kotníky asi 15–20 cm nad podložku. S výdechem otočte hrudník na jednu stranu, pak se vraťte na střed a opět se s činkou vytočte na druhou stranu. Krásně zaberou šikmé břišní svaly, ale také přímý sval. Pokud by bylo cvičení moc náročné, položte paty na zem.

Zvedání kotníků

e21575cdbef40d09db8cc813cebf4b43 Foto:

Lehněte si na bok a natáhněte nohy tak, aby kotníky, boky a ramena ležely v jedné rovině. Spodní ruku vzpažte nad hlavu a tu si na ni pohodlně položte. S výdechem pak zvedněte oba kotníky ke stropu, chvilku držte a poté vraťte zpátky, ale nepokládejte je úplně – opět zůstává mírné napětí. Pro ztížení cviku přidejte pohyb trupu, který budete zvedat současně s kotníky. Nezapomeňte cvičit na obě strany.

Vzpor na čtyřech 

prayer_position Foto:

Klekněte si na kolena a dlaně opřete o zem. Zapřete prsty u nohou o podložku a kolena zvedněte asi jen 10 cm nad ni. Vydržte 20 vteřin a pak kolena vraťte zpátky na zem. Tento cvik vypadá velmi jednoduše, ale je účinný. Izometrické posilování ve výdrži potrápí svaly lépe, než jakýkoliv stroj v posilovně.

 

Vypadá to jednoduše, ale zkuste takhle vydržet třeba jen minutu

Jak vytvarovat super břišáky? Cvičte prkno!

 

 

Na vytvarování břišních svalů jen samotné posilování nestačí

6 zásad pro vytvarování dokonalých břišáků

Ploché břicho je snem asi každé ženy

Účinné cviky, které vás zbaví vypouklého břicha

 

 

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 4 Foto:

reklama

Související témata: jak zhubnout , cviky na břicho , ploché břicho , posilování břicha , cviky na břicho doma

reklama

Přečtěte si také

reklama