Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Domácí posilovna: nejlepší cviky na břicho

Naučíme vás několik účinných cviků, které můžete dělat i doma v obýváku.
Vydáno: 24.01.2016, Anna Kopečková
Na břicho existuje spousta cviků. Jde o to dělat ty, které opravdu zabírají.
Na břicho existuje spousta cviků. Jde o to dělat ty, které opravdu zabírají. Autor: Thinkstock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Vánočku nebo pekáč buchet na břiše si nejlépe upečete v kuchyni – to znamená správným a vyváženým jídelníčkem, s dostatkem komplexních sacharidů, zdravých tuků i libových proteinů. Jedině v okamžiku, kdy se zbavíte podkožní vrstvy tuku, mají břišní svaly šanci vykouknout na svět. Aby mělo ale co vykukovat, je nutné nějakou svalovinu na středu těla vybudovat, a proto je nutné posilovat.

Břicho ale neposilujeme jen z estetických důvodů, ale také ze zdravotních. Svaly břicha totiž podpírají páteř a ta se pak nemá tendenci kroutit, křivit a bolet.

 

Ať už chcete zapracovat na vzhledu břicha, nebo se snažíte zbavit bolestí zad, nemusíte balit tašku a vyrážet do posilovny – stačí vytáhnout v obýváku podložku a svaly potrápit doma. Zde je několik top cviků:

Zkracovačky

crunch 360 Foto:

Tento cvik je klasika. Lehnete si na záda, bedra přitisknete k podložce, pokrčíte kolena a ruce spojíte za hlavou. Lokty necháte otevřené směrem ke stropu a bradu netlačíte k hrudníku. S výdechem odlepíte lopatky od podložky, procítíte břišní svaly a s nádechem povolíte, ale bříško stále zůstává v mírném napětí. Zkuste cvičit dvě minuty v kuse nebo si dejte 4 série po dvaceti opakováních.

                                                                                          Přitahování kolen

reverse_crunch Foto:

Zůstaňte ležet na zádech a hlavu položte na podložku. Ruce buď natáhněte podél těla, nebo je nechte za hlavou (pak se tolik neprohýbá krční páteř). Zvedněte kolena ke stropu a s výdechem je přitáhněte co nejblíž k ramenům. S nádechem je vraťte zase zpátky. Cvičte tahem, nikoliv švihem, a vnímejte, jak se zapojuje spodní část přímého břišního svalu.

Russian Twist

awesome-abdominal-exercises-and-routines-for-women-graphics-1 Foto:

Sedněte si na podložku nebo na polštářek, pokud vás při sedu tlačí kostrč. Vezměte si do rukou činku či jiné závaží a nadzvedněte kotníky asi 15–20 cm nad podložku. S výdechem otočte hrudník na jednu stranu, pak se vraťte na střed a opět se s činkou vytočte na druhou stranu. Krásně zaberou šikmé břišní svaly, ale také přímý sval. Pokud by bylo cvičení moc náročné, položte paty na zem.

Zvedání kotníků

e21575cdbef40d09db8cc813cebf4b43 Foto:

Lehněte si na bok a natáhněte nohy tak, aby kotníky, boky a ramena ležely v jedné rovině. Spodní ruku vzpažte nad hlavu a tu si na ni pohodlně položte. S výdechem pak zvedněte oba kotníky ke stropu, chvilku držte a poté vraťte zpátky, ale nepokládejte je úplně – opět zůstává mírné napětí. Pro ztížení cviku přidejte pohyb trupu, který budete zvedat současně s kotníky. Nezapomeňte cvičit na obě strany.

Vzpor na čtyřech 

prayer_position Foto:

Klekněte si na kolena a dlaně opřete o zem. Zapřete prsty u nohou o podložku a kolena zvedněte asi jen 10 cm nad ni. Vydržte 20 vteřin a pak kolena vraťte zpátky na zem. Tento cvik vypadá velmi jednoduše, ale je účinný. Izometrické posilování ve výdrži potrápí svaly lépe, než jakýkoliv stroj v posilovně.

 

Vypadá to jednoduše, ale zkuste takhle vydržet třeba jen minutu

Jak vytvarovat super břišáky? Cvičte prkno!

 

Ploché břicho je snem asi každé ženy

Účinné cviky, které vás zbaví vypouklého břicha

 

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 4 Foto:

 


Článek je zařazen v: jak zhubnout, cviky na břicho, ploché břicho, posilování břicha
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama