Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Umíte myslet pozitivně? 5 osvědčených způsobů, jak trénovat optimismus

Každý z nás v životě prochází obtížnými situacemi. Zatímco jedni se z nich hroutí, jiní je řeší s úsměvem na tváři. Chcete vědět, jak to dělají?
Vydáno: 02.04.2017
Jsem stará, ošklivá a nikdo mě nemá rád...
Jsem stará, ošklivá a nikdo mě nemá rád... Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

„Nedělej si z toho hlavu,“ utěšuje vás kolegyně a vy nechápete, kde v sobě bere sílu. Šéf vás obě ve své kanceláři pěkně zpražil za nedokončenou práci, ale zatímco vy jste na pokraji pláče, kolegyně se usmívá a okamžitě vymýšlí, co podniknout. Jak to dělá, že je dobře naladěná a může se od rána do večera usmívat, když má jako manažerka práce až nad hlavu a doma dvě malé děti? Nejspíš je to rozená optimistka, má zkrátka štěstí, říkáte si, zatímco ve vás rostou obavy z odpolední prezentace. A to je chyba!

„Pozitivnímu myšlení i optimismu se dá naučit. Konfliktům či obtížným situacím se v životě občas nevyhneme, ale vždy se můžeme rozhodnout, jak k nim přistupovat,“ říká Marie Petrovová ze vzdělávací společnosti Top Vision, která připravila trénink Positive Thinking. Klíč k pozitivní energii podle ní spočívá v odbourávání myšlenkových stereotypů a také v rozvíjení představivosti.

Jak tedy můžete trénovat optimismus a pozitivní myšlení?

Zastavte iracionální myšlenky

Bojíte se mluvit na pracovní poradě, protože máte pocit, že vás kolegové nemají rádi? Už jste někdy přemýšlela o tom, jak tento pocit vznikl a zda je vůbec oprávněný? Iracionální myšlenky se v mysli rojí automaticky, aniž by souvisely s právě prožívanou situací. Úspěšně přitom podrývají vaši sebejistotu a vyvolávají obavy. Když si je uvědomíte, ztratí nad vámi moc.

Rozbourejte stereotypy

Předsudky a ustálené názory, v nichž se utvrzujete celá léta, mohou být sebezničující. Jsem na to už stará, to se pro mě nehodí, jsem příliš hodná. Nevzdávejte se svých snů a plánů kvůli myšlenkovým stereotypům! „Podívejte se na sebe očima někoho jiného, seberte odvahu a pusťte se do nových věcí. Svůj sen můžete uskutečnit pouze tehdy, když se o to aspoň pokusíte,“ doplňuje Marie Petrovová.

Omezte negativní formulace

Představte si, že se s rodinou chystáte na výlet a potřebujete projet pokud možno rychle městem v místech, kde se často tvoří zácpy. Jakou představu ve vás vyvolá výrok „nemyslím si, že by to teď bylo neprůjezdné“? Také máte před očima kolony aut? Vaše mysl zkrátka zpracovala hlavní sdělení, a tím je „neprůjezdné“. Což takhle prohlásit „myslím, že teď tím místem v pohodě projedeme“?

Opusťte katastrofické scénáře

Všechno špatně dopadne, to je postoj bytostných pesimistů. Manžel nebude chtít jet na dovolenou, kterou jste vybrala, šéfovi se ten projekt nebude líbit a firemní večírek bude nuda. A často se tak děje. Proč? Protože představy ve vás vyvolají emoce, na něž okolí reaguje. Manžel i šéf poznají, že jste už dopředu nejistá, a kolegové se s vámi na večírku nebudou bavit, když vycítí vaše kritické nastavení. Vytvářejte si v hlavě jen takové scénáře, které si přejete uskutečnit!

Usmívejte se!

Pokoušet se o úsměv i v situaci, kdy vám není do smíchu, není přetvářka, ale první pomoc. Výraz obličeje je totiž schopen zpětně ovlivnit nervový systém a vyvolat v mozku příslušnou emoci. Dokázali to již psychologové a tento jev nazvali „obličejová zpětná vazba“. Vyzkoušejte si kouzlo úsměvu, třeba až budete otráveně popojíždět v dopravní zácpě. Uvidíte, že svět bude najednou veselejší!

-ak-

Mohlo by vás taky zajímat:

Banán pomáhá zahnat chmury a vykouzlit úsměv

Co jíst, abyste sršela optimismem aneb recept na dobrou náladu

I malá bylinka někdy dokáže vyřešit velké trápení

Stres, deprese a špatná nálada: Zatočte s nimi s pomocí přírody

Pro ženy s povoleným pánevním dnem může být problémem třeba skákání

Cvičte pánevní dno. Zlepší vám to náladu i sexuální život

Společná práce v domácnosti a ještě k tomu modrá barva. Hned dvě věci, díky kterým budete podle vědců spokojenější

7 neobvyklých rad, jak si zlepšit náladu

Článek je zařazen v: optimismus, dobrá nálada, myslet pozitivně
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama