Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Chcete ploché bříško? Choďte víc pěšky!

Potřebujet shodit a vytvarovat postavu? Choďte šestkrát týdně aspoň třicet minut a výsledek se dostaví!
Vydáno: 13.03.2017
Chcete ploché bříško? Choďte víc pěšky!
Chcete ploché bříško? Choďte víc pěšky! Autor: istock.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

V České republice trpí tzv. metabolickým syndromem, což jsou rizikové faktory, které zvyšují pravděpodobnost výskytu onemocnění srdce, cukrovky a mrtvice 25 % žen a 32 % mužů. Lidé s touto diagnózou mají nejméně tři z pěti příznaků metabolického syndromu – nadváhu, vysoký krevní tlak, vysokou hladinu škodlivých triglyceridů, nízkou hladinu tzv. zdravého cholesterolu a vysokou hodnotu krevního cukru.

Vědci proto zkoumali vliv různé intenzity cvičení u 171 mužů a žen středního věku s nadváhou. Před zahájením výzkumu mělo 41 %  z nich symptomy metabolického syndromu. Na konci osmiměsíčního cvičebního programu to bylo jen 27 %.

Kupředu levá

Lidé, kteří cvičili nejméně intenzivně – chodili na třicetiminutovou procházku po šest dnů v týdnu (přibližně ušli 18 kilometrů) –, výrazně zlepšili svůj zdravotní stav. Na rozdíl od těch jedinců, kteří cvičili nejvíc a uběhli 27 kilometrů za týden; ti tak svůj stav zlepšili už jen mírně.

Účastníci testu, kteří cvičili velmi dynamicky po krátkou dobu, nezlepšili svoje výsledky tolik, jako ti, kteří cvičili méně intenzivně, ale déle. Je tedy mnohem lepší cvičit s mírnější intenzitou každý den než s větší námahou jen pár dnů v týdnu.

Stačí jen obyčejná chůze


Dobrá zpráva pro jedince se sedavým zaměstnáním je, že nemusejí běhat každý den v týdnu, aby zlepšili svoje zdraví, ale postačí, když se po každé večeři půjdou projít po okolí.

Všichni, kdo cvičili, ztratili za osm měsíců na obvodu pasu několik centimetrů, zatímco necvičící skupina přibrala přibližně půl kilogramu a přes centimetr kolem pasu. I když to možná není mnoho, podle amerických vědců se tak za jedno desetiletí přibere deset kilogramů a 25 centimetrů v pase.

Mohlo by vás také zajímat:

Konečně štíhlá! Rady, jak na vlastní cvičební plán

Konečně štíhlá! Rady, jak na vlastní cvičební plán

Dobře fungující lymfatický systém vám nejen pomůže zhubnout, ale podpoří imunitu, zmírní celulitidu nebo otoky nohou

Chcete zhubnout? Rozhýbejte vaši lymfu!

5 tajemství hubnutí, které odborníci řekli jen svým známým

5 tajemství hubnutí, které odborníci řekli jen svým známým

Zdroj: fithall.cz

Článek je zařazen v: cvičení, dieta, hubnutí, fitness, chůze, štíhlá postava, ploché bříško
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama