10 kroků, jak se dožít minimálně stovky

10 kroků, jak se dožít minimálně stovky

Kdo by se nechtěl dožít symbolických sta let, navíc v plné kondici, zdraví a obklopen milujícími lidmi. Toto přání není až tak nesplnitelné, jak by se možná na první pohled zdálo. Podle odborníků na anti-aging medicínu je třeba jen dodržovat pár pravidel a vysoký věk vás nemine.

Doplňte antioxidanty

Posilujte svou imunitu a zdraví příjmem dostatečného množství vitaminů a minerálů ve stravě. Pokud není vaše výživa dostatečná, doplňte tělu nezbytné antioxidanty v kvalitních doplňcích stravy.

Antioxidanty jsou látky, které dokážou neutralizovat volné radikály v lidském těle a chrání nás před onemocněními. Mezi základní patří vitaminy C a E, extrakt ze zeleného čaje, beta-karoten, koenzym Q10, zinek, selen a rybí olej.

Vyzkoušejte protizánětlivou dietu

Zánět znamená stárnutí. Protizánětlivá dieta redukuje riziko skrytého zánětu a přispívá tedy k dlouhověkosti. Obsahuje nejvíce zeleniny, ovoce a bílkoviny s nízkým obsahem tuku. Zahrnuje užívání rybího tuku, olivového oleje a především cereálií. Neobsahuje bílou mouku ani rafinovaný cukr.

Nečekejte, až se žízeň přihlásí

Minimálně 2 litry čisté vody denně jsou základ, denní příjem alkoholu je vhodné omezit na 1–2 sklenky vína či 0,5 l piva. Nejzdravější voda je neperlivá.

Nestresujte se

V dnešní rychlé a uspěchané době, kdy je kladen na všechny velký tlak, je omezení stresu úkol téměř nadlidský. Nezapomeňte proto myslet na sebe a dělejte si radost. Vyčleňte si alespoň jeden den v týdnu, kdy se budete věnovat hlavně sobě.

Vyběhněte ven

Využijte čas volna k pobytu v přírodě, v čistém prostředí lesů či hor. Vaše plíce a pleť si to zaslouží.

Spát, spát, spát

Zdravý spánek je nezbytný pro celkovou regeneraci organismu. Důležitá je zejména REM fáze spánku, kdy máme sny. Vědci zjistili, že hluboký spánek a sny mají významnou funkci pro náš emoční život a celkovou připravenost organismu zvládat těžké denní úkoly. Spát bychom měli alespoň 7–8 hodin denně. I když i pro spánek platí individuální pravidla. Jeden z nejdůležitějších hormonů spánku je melatonin, který řídí biologické hodiny organismu. Ale je známo, že v tomto období náš mozek produkuje i celou řadu neurotransmiterů – například acetylcholin a GABU.

Sdílejte a udržujte přátelství

Sociální kontakty, kultura a společné zážitky prodlužují život. Potvrzují to mnohé studie, které byly uskutečněny na stoletých lidech.

Alespoň 3 km denně

Vyrazte každý den na odpolední pěší túru – 3 km denně či 30 minut chůze přispívá k dobré náladě, udržení kondice a správné váhy.

Netrapte se a myslete pozitivně

Žijte příjemnými okamžiky – každý den vám vždy přinese něco pozitivního, stačí jen ubrat rychlost, dívat se a vnímat. Nebraňte se přirozenému smíchu. Studie prováděné s nejdéle žijícími lidmi (nad sto let) potvrdily, že tito lidé jsou nesmírně optimističtí a umí si užívat života.

Nebojte se zamilovat

A pokud zrovna nejste zamilovaní, a ta pravá či ten pravý na vás teprve čeká, užívejte si i jiné lásky než té partnerské. Nebojte se přátelského objetí s přáteli, hrajte si s dětmi, choďte na masáže, kde vám dotek, byť profesionální, předá někdo jiný, tančete… Možností, jak prožít lásku k ostatním nebo k sobě samému najdete nespočet.

Pavla Maříková ve spolupráci s A2C

Sdílejte článek
Štítky spánek organismus

Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 20. 5. 2024

Dnes byste mohli dobře psát beletrii nebo publicistiku. Je docela dobře možné, že jste o nějakém literárním oboru uvažovali. Proč váháte? Nikdy není pozdě. Najděte si čas na napsání příběhu. Pokud máte negativní postoj k věcem, které děláte, jak chcete něco udělat, Berani?

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.