Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

10 tipů, jak si dobít baterky

1/10: Hýbejte se
jak dobít baterky pohyb

Dvě hodiny. Tak dlouho budete svěží už po krátké desetiminutové procházce. Prokázala to dokonce vědecká studie! Osvědčené je i pořádné protažení. Postavte se do dveří, kolena dejte mírně od sebe a rukama se opřete o horní část zárubní. Hrudník pak protlačte co nejvíc dopředu a vydržte alespoň třicet sekund. Podle kalifornského instruktora jógy Timothyho McCalla tenhle cvik stimuluje nervový systém a dodá energii tělu i mysli.

2/10: Pořádně pijte
jak dobít baterky voda

Už lehká dehydratace způsobuje únavu a letargii. Řešení je v tomto případě opravdu jednoduché: velká sklenice vody. Hodně důležité je doplňovat tekutiny po cvičení a také ráno. Čeho byste měli naopak pít méně, je alkohol. I když díky němu snáz usnete, spánek nebude dost osvěžující, a i když se vzbudíte až po osmi hodinách, budete se cítit... jako po flámu.

3/10: Doplňte si hořčík
jak dobít baterky hořčík

Magnézium je potřeba k nejméně třem stům biochemických reakcí, které v těle neustále probíhají, a to včetně uvolňování energie. Když ho máte nedostatek, dochází proto k útlumu. Kromě toho studie amerických vědců ukázala, že ženy, kterým hořčík chybí, mají vyšší tep a obecně potřebují více kyslíku. Jejich tělo musí pracovat tvrději a je pak také víc unavené. Doporučená denní dávka minerálu je okolo 300 miligramů, zobejte proto ořechy (mandle, lískové a kešu) a jezte více celozrnných potravin a ryb (obzvlášť vhodný je halibut).

4/10: Nadopujte se semínky
jak dobít baterky chia

Na espreso vás neužije? Zkuste zobat semínka chia. Obsahují spoustu vitaminů, vlákninu a proteiny, takže vás nažhaví a navíc se nebudete třást jako po loku opravdové italské kávy. Můžete si je klidně i přimíchat do jogurtu.

 

5/10: Dejte si dvacet
jak dobít baterky šlofík

Spánek je pro doplnění energie nejdůležitější, ale pokud jde o pospávání přes den, nesmí se to přehánět. Takový "šlofík" by neměl trvat déle než hodinu, jinak budete naopak ještě více unavení.

Ovšem pokud se donutíte vstát už po pár desítkách minut, můžete se radovat i z lepší paměti, informace se vám totiž lépe uloží a pak i vybaví.

 

6/10: Nevynechávejte jídlo
jak dobít baterky snídaně

Týká se to především snídaní, ale platí to vlastně i pro všechna ostatní denní jídla. Lidé, kteří pravidelně snídají, mívají lepší náladu a více energie.

7/10: Nestresujte se
Ženy plné energie

Stres je jedním z největších zlodějů energie. Jste kvůli němu v napětí a to vás samozřejmě stojí plno sil. To samé pak platí i pro strach a starosti, kvůli kterým budete zcela vyčerpaní, i když strávíte v posteli celý den. Navíc pokud čelíte stresu dlouhodobě, postupně se snižuje vaše výkonnost, takže toho zvládnete méně a cítíte se více unavení.

Čtěte také: 8 tipů, jak se cítit konečně pořádně odpočatá

8/10: Surfujte. Po internetu
Ženy plné energie

Ano, my vám doopravdy dovolíme (či přímo doporučíme) v práci na chvilku zabrousit na internet. Třeba abyste se podívali na video s tančícím křečkem.

Smích vám totiž zvedne krevní tlak a srdeční tep, což vás celkově rozpumpuje. Třeba najdete i hezké cvičicí video, které vás namotivuje: VIDEOLEKCE: Cvičení na krční páteř a proti bolestem hlavy

 

 

 

9/10: Zadívejte se na červenou
Ženy plné energie v celé své kráse

Zelená uklidňuje, ale co naopak? Vsaďte na rudou nebo zářivě červenou. Vaše svaly budou díky tomu pracovat intenzivněji, což vám dodá energii. Dokázal to i výzkum univerzity v Rochesteru. Postavte si vedle postele kytici rudých růží a hned se vám bude vstávat lépe.

 

10/10: Nechte se vyšetřit
Ženy plné energie

Tohle sice není recept, jak si rychle dobít baterky, ale pokud trpíte únavou dlouhodobě a nic nepomáhá, měli byste si promluvit s doktorem. Může se jednat o dysfunkci štítné žlázy nebo o anémii.