Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

5 jednoduchých tipů, jak posílit dětskou imunitu

Podzim je v plném proudu a většina dětí tak chodí s nudlí u nosu. Říkáte si, co můžete udělat pro posílení jejich obranyschopnosti, aby je každý bacil hned neskolil? Máme pro vás několik tipů.

Správná strava
imunita vitamíny
imunita vitamíny
Správná strava

Pestrá strava plná vitamínů a minerálů je základ úspěchu. Hlavně teď, v období chřipek a nachlazení, dětem do jídelníčku přidejte ovoce a zeleninu pomeranče, mandarinky, mrkev, fazolky… To všechno je plné vitamínu C a karotenoidů, které zvyšují v těle produkci bílých krvinek. A právě ty bojují s infekcí. Denně by mělo dítě sníst pět porcí ovoce a zeleniny, přičemž porcí se rozumí množství zhruba o velikosti dětské pěstičky.

 

Velmi důležité jsou i minerály především selen a zinek, které přispívají ke správné funkci řady orgánů. Najdete je například v brokolici, česneku, rajčatech, cibuli, játrech, mořských plodech, obilných klíčkách nebo hnědé rýži. A zapomenout nesmíme ani na rostlinné oleje olivový, mandlový, sezamový nebo lněný.

 

Kojení
imunita kojení
imunita kojení
Kojení

Kojení je tou úplně první a nejzásadnější možností posílení dětské obranyschopnosti. V mateřském mléce totiž kojenec dostane všechno, co potřebuje, a to ve složení ušitém přesně jemu na míru. Plně kojit se doporučuje do šesti měsíců. Další měsíce by v tom měly maminky pokračovat a doplňovat tak běžnou stravu.

 

Podle řady studií mají kojené děti méně alergií a bývají méně nemocné. Mateřské mléko chrání před infekcemi uší, zápalem plic, cukrovkou a také obezitou v dospělosti. Pokud tedy máte možnost kojit, nepřestávejte. Dítěti tak dáváte opravdu jen to nejlepší.

Pohyb
Imunita pohyb
Imunita pohyb
Pohyb

Aktivní lidé jsou odolnější a méně stonají. A platí to i o dětech. Jděte jim proto příkladem a hýbejte se celá rodina. Vyrazte na kolo, pěší výlet nebo třeba na brusle.

Dostatečný spánek a odpočinek
imunita spánek
imunita spánek
Dostatečný spánek a odpočinek

Nejen na pohyb je potřeba klást důraz. Důležitý je i kvalitní odpočinek. Jeho nedostatek a únava obecně snižuje obranyschopnost nejen dětského organismu. Kojence a batolata nechte spát vždy, když jsou unavení. I starší děti by ale měly ještě po obědě odpočívat. Pokud už nechtějí spát, nenuťte je, ale mohou si třeba hodinu v posteli prohlížet knížku nebo si s vámi vyprávět. 

Večer děti ukládejte do vyvětrané a chladné místnosti, tím je současně i otužíte. Nicméně nezapomeňte na teplé pyžamo a pořádnou peřinu.

 

Děti po nemoci nechte vždy dostatečně oddechnout, tělo potřebuje delší dobu rekonvalescence. I když se vám možná zdá, že už je váš potomek zdravý a ze všeho venku, nepřeceňujte ho a nevracejte ho zpátky do školky dřív, než to dovolí lékař. Když návrat urychlíte, pravděpodobně dítě zase velmi brzy onemocní, protože jeho oslabený organismus se nezvládne ubránit dalším infekcím.

 

 

Hygiena
imunita hygiena
imunita hygiena
Hygiena

Už od nejútlejšího věku dbejte na to, aby si děti vštěpovaly hygienické návyky. Po příchodu domů, po použití nočníku či toalety, před jídlem a vždy, když je to potřeba, se děti musí naučit umývat ruce. Po nemoci vyměňte zubní kartáček, aby se váš potomek znovu nenakazil. Stejně tak se hodí vyměnit i ručníky, případně ložní prádlo.

 

-ana-

Reklama