zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat

5 jednoduchých tipů, jak posílit dětskou imunitu

1/5: Správná strava
imunita vitamíny

Pestrá strava plná vitamínů a minerálů je základ úspěchu. Hlavně teď, v období chřipek a nachlazení, dětem do jídelníčku přidejte ovoce a zeleninu pomeranče, mandarinky, mrkev, fazolky… To všechno je plné vitamínu C a karotenoidů, které zvyšují v těle produkci bílých krvinek. A právě ty bojují s infekcí. Denně by mělo dítě sníst pět porcí ovoce a zeleniny, přičemž porcí se rozumí množství zhruba o velikosti dětské pěstičky.

 

Velmi důležité jsou i minerály především selen a zinek, které přispívají ke správné funkci řady orgánů. Najdete je například v brokolici, česneku, rajčatech, cibuli, játrech, mořských plodech, obilných klíčkách nebo hnědé rýži. A zapomenout nesmíme ani na rostlinné oleje olivový, mandlový, sezamový nebo lněný.

 

2/5: Kojení
imunita kojení

Kojení je tou úplně první a nejzásadnější možností posílení dětské obranyschopnosti. V mateřském mléce totiž kojenec dostane všechno, co potřebuje, a to ve složení ušitém přesně jemu na míru. Plně kojit se doporučuje do šesti měsíců. Další měsíce by v tom měly maminky pokračovat a doplňovat tak běžnou stravu.

 

Podle řady studií mají kojené děti méně alergií a bývají méně nemocné. Mateřské mléko chrání před infekcemi uší, zápalem plic, cukrovkou a také obezitou v dospělosti. Pokud tedy máte možnost kojit, nepřestávejte. Dítěti tak dáváte opravdu jen to nejlepší.

3/5: Pohyb
Imunita pohyb

Aktivní lidé jsou odolnější a méně stonají. A platí to i o dětech. Jděte jim proto příkladem a hýbejte se celá rodina. Vyrazte na kolo, pěší výlet nebo třeba na brusle.

4/5: Dostatečný spánek a odpočinek
imunita spánek

Nejen na pohyb je potřeba klást důraz. Důležitý je i kvalitní odpočinek. Jeho nedostatek a únava obecně snižuje obranyschopnost nejen dětského organismu. Kojence a batolata nechte spát vždy, když jsou unavení. I starší děti by ale měly ještě po obědě odpočívat. Pokud už nechtějí spát, nenuťte je, ale mohou si třeba hodinu v posteli prohlížet knížku nebo si s vámi vyprávět. 

Večer děti ukládejte do vyvětrané a chladné místnosti, tím je současně i otužíte. Nicméně nezapomeňte na teplé pyžamo a pořádnou peřinu.

 

Děti po nemoci nechte vždy dostatečně oddechnout, tělo potřebuje delší dobu rekonvalescence. I když se vám možná zdá, že už je váš potomek zdravý a ze všeho venku, nepřeceňujte ho a nevracejte ho zpátky do školky dřív, než to dovolí lékař. Když návrat urychlíte, pravděpodobně dítě zase velmi brzy onemocní, protože jeho oslabený organismus se nezvládne ubránit dalším infekcím.

 

 

5/5: Hygiena
imunita hygiena

Už od nejútlejšího věku dbejte na to, aby si děti vštěpovaly hygienické návyky. Po příchodu domů, po použití nočníku či toalety, před jídlem a vždy, když je to potřeba, se děti musí naučit umývat ruce. Po nemoci vyměňte zubní kartáček, aby se váš potomek znovu nenakazil. Stejně tak se hodí vyměnit i ručníky, případně ložní prádlo.

 

-ana-

reklama