Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

7 potravin, které vám vyčistí pleť

O svou pleť pečujeme většinou zvenku. Volíme krémy, séra a masky, které ji nejlépe pročistí a nejvíc vyživí. Ovšem věděli jste, že toho hodně ovlivníte i zevnitř? Stačí jíst pravidelně několik potravin a budete mít obličej bez pupínků.

1. Tučné ryby
losos 10
losos 10

Ryby tělu dodají biotin a vitamin B, který je důležitý mimo jiné při syntéze mastných kyselin a metabolismu aminokyselin (stavební prvky bílkovin). Nedostatek biotinu způsobuje například vysoušení kůže a její šupinatění. Nezapomínejte proto pravidelně poobědvat či povečeřet lososa nebo tuňáka.

2. Chia semínka
Chia semínka 4
Chia semínka 4

V poslední době jsou chia semínka velký hit. Jsou totiž bohatá mimo jiné na omega-3 mastné kyseliny, které pomáhají udržet silné buněčné membrány, takže pokožka zůstává hydratovaná a chráněná. Na mastné kyseliny jsou bohaté také vlašské ořechy, jsou tedy ideální volbou pro vegetariány. Milovníci masa zase ocení jako zdroj těchto látek tučné ryby nebo třeba bizoní maso.

3. Batáty
Nejlepší recepty z batátů
Nejlepší recepty z batátů

Sladké brambory dodají do vašeho těla spoustu vody, takže pleť bude správně hydratovaná. A vzhledem k tomu, že jsou batáty (stejně jako mrkev nebo i špenát) plné vitaminu A, dostane kůže krásný odstín a zbavíte se začervenání i bledosti. Nic se ale nemá přehánět, a platí to speciálně u mrkve. Jinak byste mohli získat naopak neobvyklý oranžový odstín.

4. Mandle
Mandle zasytí i nabudí
Mandle zasytí i nabudí

Také mandle vám pomohou udržet si krásnou pleť. Jsou nabité vitaminem E, takže i když samozřejmě nemůžou zcela nahradit opalovací krémy, můžou dopomoci k ochraně před poškozením pleti slunečním zářením.

5. Slunečnicová semínka
Slunečnicová semínka patří mezi nejlepší zdroje fytosterolů, které snižují hladinu špatného cholesterolu
Slunečnicová semínka patří mezi nejlepší zdroje fytosterolů, které snižují hladinu špatného cholesterolu

Také slunečnicová semínka jsou plná vitaminu E a zajistí tak ochranu před volnými radikály v okolním životním prostředí a i v těle. Volné radikály mohou poškodit tělní buňky, a to včetně těch kožních. Výsledek? Co jiného než nepěkná pleť.

6. Složité sacharidy
Quinoa
Quinoa

Bílá mouka a průmyslově zpracované potraviny mohou způsobovat záněty a také akné. Nahraďte proto běžné těstoviny a rýži komplexními sacharidy, tedy quinoou, fazolemi, hnědou rýží atd. Všechny tyto potraviny také mají nižší glykemický index, takže kromě krásné pleti i zhubnete.

7. Pomerančový džus
Není džus jako fresh...
Není džus jako fresh...

I když džusy obvykle nemají moc dobrou pověst, ten pomerančový je na tom trochu jinak. Splníte si pitný režim a doplníte i vitamin C, který je důležitým antioxidantem chránícím kožní a další buňky před poškozením volnými radikály. Vitamin C také pomáhá při tvorbě kolagenu, hlavního stavebního proteinu v těle.

 

ana

 

Reklama