zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat

Jak típnout cigarety jednou provždy? Poradíme vám!

Jak típnout cigarety jednou provždy? Jde to!
Autor: istock.com Jak típnout cigarety jednou provždy? Jde to!
cernanm , Vydáno: 07.05.2018
Skoncovat se závislostí na nikotinu je přáním mnohých z nás. Pohnutka je to sice ušlechtilá, ale dostát svému rozhodnutí a dotáhnout jej do konce, tak to je panečku oříšek. Máme pro vás hromadu tipů, jak se tohoto nezdravého zlozvyku zbavit a nahradit ho dobrozvykem.

reklama

Pokud vytrváte a závislost zlomíte, tak nejenom ušetříte na pořádnou dovolenou, ale především si do budoucna ušetříte i své zdraví a k tomu si navíc prodloužíte život.

Říká se, že každá vykouřená cigareta vám zkrátí pobyt na světě o pět minut čistého času. A teď si spočítejte, kolik jich za den zdoláte, a to nemluvě za týden, měsíc či celých 365 dní.

Myslete to vážně a věnujte tomu čas

Rozhodnout se ze dne na den, že už nechcete být kuřákem sice klidně můžete, ale než se do začarovaného kruhu abstinenčních chutí po nikotinu pustíte s vervou, je důležité se na tento nový zvyk dostatečně připravit a především ho naplánovat na ideální dobu.

Než se ale pustíte do plánování vašeho odvykání, tak si prvně ujasněte mnohé. Na prázdný papír se podle odborníků na závislost doporučuje sepsat všechny výhody i nevýhody vašeho soužití s cigaretami. Zapřemýšlejte o tom, co vám dávají, a co vám naopak berou či v čem vám škodí. Uvidíte, že sloupeček kladů související s kouřením bude opravdu krátký, možná se tam objeví slovíčko, že je vám díky nim prostě dobře. Ale to je pouze iluze. Skvěle vám totiž bude až bez nich. Naopak dále pokračujte v psaní v tom, co díky nekouření získáte. Bude to voňavější dech, hydratovaná pleť, prsty postupně ztratí zažloutlý nádech, budete božsky vonět, ulevíte zubům, plícím a především srdci. Mimoto se vám zlepší kondice a do schodů se nebudete zadýchávat.

Dejte echo ostatním

Když se vašim blízkým svěříte, že končíte s kouřením, je tu mnohem vyšší pravděpodobnost, že kouřit opravdu přestanete. Získáte podporu a také pochopení v době, kdy s vámi bude cloumat nezdolná chuť na cigaretu.

V případě, že máte kolem sebe i jiné kuřáky, zeptejte se, zda do toho náhodou nechtějí jít s vámi. Ve dvou se to každopádně lépe táhne.

Naplánujte si den D

Aplikovat nekuřáctví, pokud jste před tím kouřili ostošest, není pro psychiku zrovna nic snadného. Nemá absolutně význam snažit se nekouřit v době, kdy procházíte náročným obdobím, měníte zaměstnání, nebo aktuálně procházíte těžkým rozchodem. Na 90 % byste se stejně ke krabičce s cigaretami vrátili.

Začněte s novým zvykem tehdy, kdy se budete cítit na výsost královsky a budete vnitřně přesvědčeni o tom, že nejlepší čas je právě teď. Do kalendáře si tento den zapište a začněte, na odkládání a výmluvy se nehraje. Slabí z nás hledají výmluvy, a ti úspěšní zase důvody, proč se zlepšit. Kam chcete patřit vy?

Vyhýbejte se alkoholovým seancím

Kolegové v práci jdou po směně na pivo, alkoholický drink či na panáka něčeho ostřejšího? Těmto skupinkovým akcím se vyhněte, popíjení alkoholu a koukání na druhé kuřáky vám rozhodně jako abstinujícímu kuřákovi neudělá zrovna nejlíp. Budete pociťovat nutkavou potřebu kouřit spolu s nimi. Protože když mohou oni, tak vy přece taky. Tak si na to dejte bacha!

Myslete i na to, co jíte plus přidejte pohyb

Ti, co nekouří mají sklonu k tloustnutí. Bohužel je to častý jev. Kouření totiž snižuje nejenom chuť k jídlu, ale také tlumí stres, díky kterému se mohou někteří dost významně přejídat. Rozvrhněte si pravidelné stravou, připravte si třeba lososa na olivovém oleji, krevety na víně s polníčkem, nebo se vrhněte do přípravy luštěninového salátu.

A když vám budete špatně z toho, že si nemůžete zapálit, tak vyběhněte do parku, jděte si zaplavat, nebo se alespoň procházejte. Přirozeně se unavíte a také zklidníte rozjitřenou mysl prahnoucí po dávce nikotinu.

Co dál?

  • Jste nervózní, že nedržíte nic mezi prsty? A co zkusit třeba antistresový míček. Nadchne vás ve všech směrech.
  • Chybí vám nikotin a nemůžete se přes tento nešvar dostat? Zkuste aplikovat třeba nikotinové náplasti nebo jiné preparáty na podobné bázi. 
  • Pamatujte si, že i když přestanete, už si nesmíte nikdy zapálit. Pokud neodoláte, riskujete, že chytnete slinu a pojedete v tom zase znovu.
  • Odměňujte se. Za ušetřené peníze si pořiďte něco, co jste před tím nemohli, protože vaše finance padly na nákup krabiček cigaret.
  • Vyhoďte z vašeho dosahu popelníky, cigarety a jiné náčiní, které je spojováno s kouřením. Zbytečně se tak nebudete dráždit.
  • Zakažte si řeči typu „ jedna cigareta přece ničemu neuškodí“. To víte, že uškodí a hlavně vám.

 

Víte, co dělají cigarety s ženským tělem?

Víte, co dělají cigarety s ženským tělem?

Kouření škodí

U kuřaček nastupuje přechod až o 5 let dříve! Jak to?

Omlouváme se, snažíme se dohledat chybějící obrázek

Řeč těla: Co nám odkrývají potíže se závislostmi?

Autor: LZ

reklama

Související témata: zdraví , kouření , stop kouření , jak přestat kouřit , cigarety

reklama

Přečtěte si také

reklama