Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama
Reklama

Nadopujte se antioxidanty! Tato zelenina vám jich dá nejvíce

Abyste byli zdraví a fit, musíte mít dostatečný přísun vitaminů, minerálů a antioxidantů. Tentokrát se zaměříme na poslední jmenované – antioxidanty. Proč jsou tak důležité? A kde jich najdeme nejvíce?
Vydáno: 26.04.2017
Zelenina s největším podílem antioxidantů
Autor: istock.com Zelenina s největším podílem antioxidantů
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Antioxidanty jsou látky, které chrání náš organismus proti tzv. oxidačnímu stresu. Jedná se o děj, kdy vlivem volných radikálů dochází poškozování různých struktur v našem organismu. Tyto volné radikály se vytvářejí při rozkládání různých druhů jídel nebo například při vdechování cigaretového kouře. Za normálních okolností jsou antioxidanty a volné radikály v našem těle v rovnováze. U mnohých z nás ovšem volné radikály vítezí nad antioxidanty. Je proto velmi důležité antioxidanty tělu doplňovat. Nejsnažší cesta, jak tyto zdravé látky do těla dostat, je v podobě potravin. V následujících 4 potravinách je opravdu hodně: 

Rajčata

Rajčata Foto: Rajčata. Foto: istock.com

Rajčata získavají svou červenou barvu právě díky antioxidantům a jsou jedním z jejich nejlepších zdrojů. Dokonce lidé, kteří jedí velká množství rajčat, jsou dle studií méně náchylní rakovině. Pokud si tuto oblíbenou zelenin dopřáváte rádi v italském stylu a poléváte si ji olivovým olejem, tím lépe! Olivový olej totiž pomáhá tělu rychleji vstřebat živiny obsažené v rajčatech. Rajčata jsou také dobrým zdrojem vitaminu C, draslíku a dalších živin.

Kapusta

kapusta Foto: Kapusta. Foto: istock.com

Tato květnaná zelenina obsahuje více než 11 000 antioxidantů, mezi nimi i flavonoidy a kartenoidy, což jsou antioxidanty, které pomáhají proti rakovině. Tyto látky také zvyšují hladinů beta-karotenu v krvi, což napomáhá ke zdravějším očím a srdci. A co víc, kapusta má vysoký obsah vitaminu K a esenciálných mastných kyselin!

Lilek

Lilek Foto: Lilek. Foto: istock.com

Tato zakulacená tmavá zelenina byla podrobena testům a vyšla s obsahem antioxidantů jako jedna z nejlepších. Obsahuje totiž kyselinu chlorogenovou, jeden z nejsilnějších antioxidantů v zelenině vůbec. Pomáhá proti poškození buněk, chrání před infekcí a napomáhá k udržování správné hladiny cholesterolu!

Fazole

Fazole Foto: Fazole. Foto: istock.com

Fazole, ať už černé, červené, nebo bílé, jsou skvělým zdrojem antioxidantů. Jediná plechovka červených fazolí obsahuje přes 13 000 antioxidantů. Nejmenší obsah antixodiantů mají fazole černé, přesněji 4000, ale to stále není dávka, která by byla nízká. A navíc fazole mají nízký obsah tuku a cholesterolu, ale mají vysoký podíl bílkovin a vlákniny. Tím pádem vás dostatečně zasytí a pomáhají k lepšímu zažívání.

A jejich servírování není vůbec složité. Můžete si je přidat do vašeho oblíbeného salátu nebo je rozmixovat na omáčku.

Mohlo by vás také zajímat:

Jogurty jsou zdravé, ale nečekejte, že vám zázračně zlepší trávení nebo vaše tělo zbaví škodlivin

Jarní detox: Jogurt a další kysané mléčné výrobky vám nepomůžou!

Vyberte si, co vám chutná

8 potravin, které vám zvýší energii, když jste totálně vyčerpaní

10 nejzdravějších potravin, které koupíte za pár korun

Celá polovina lidí si myslí, že jíst zdravě znamená zároveň i draze. Pravdou však je, že ty nejhodnotnější potraviny jsou v obchodech jedny z těch nejlevnějších, ne-li dokonce ty úplně nejlacinější. Ovšem týká se to jen potravin jako takových, ne už zpracovaných, které bývají často naopak velice nezdravé. Ve výsledku se za stovku může zdravě najíst klidně celá čtyřčlenná rodina.

Co tedy kupovat?

Řepkový olej

LZ řepkový olej

Punc zdraví má spíše olivový olej, ovšem ten řepkový je na tom úplně stejně dobře a přitom je výrazně levnější. Má nejméně nenasycených tuků a více omega 3 mastných kyselin než většina dalších olejů používaných v kuchyni, a to včetně toho olivového. Je také dobrým zdrojem vitaminu E.

-mm-

Článek je zařazen v: zdraví, krása, zelenina, fazole, antioxidanty, rajčata, kapusta, lilek
Reklama