Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Nepijete moc vody? 5 situací, kdy je lepší se tekutinám vyhýbat

Nosíte si na cvičení pití? Pijete u večeře vodu či jiné nápoje? Věříme, že většina z vás ano. Pitný režim je samozřejmě důležitý, ale v poslední době se to s ním možná až přehání.
Vydáno: 22.03.2018
Nepijete moc vody? Někdy je lepší to s tekutinami nepřehánět
Autor: istock.com Nepijete moc vody? Někdy je lepší to s tekutinami nepřehánět
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dokonce existuje pro tuto diagnózu i termín – aquaholie, aquaholismus – neboli chorobná závislost na vodě a snaha vypít co nejvíce tekutin denně. Přílišná spotřeba tekutin může vést dokonce i k velmi vážným zdravotním rizikům. Existují dokonce situace, kdy je lepší vodu nepít. Které to jsou?

1. Před spaním

Existují 2 hlavní důvody, proč je lepší se pití většího množství tekutin před spaním vyvarovat:

1) Přerušovaný spánek – pokud vypijete před spaním více vody, je velmi pravděpodobné, že se vám bude chtít na záchod. Což znamená přerušení spánku a s tím spojené případné problémy s usnutím.

2) Otoky – ledviny (stejně jako ostatní orgány) pracují v noci pomaleji. To je také důvod, proč můžeme pozorovat po ránu v zrcadle oteklý obličej. Tělo v noci zadržuje vodu. Pokud navíc budete těsně před spaním více pít, efekt se jednoduše zvětší.

2. Při cvičení

Možná vám to zní zvláštně, ale je to tak. Při cvičení, tudíž větší námaze těla, dochází ke zvyšování tělesné teploty. Pitím v průběhu cvičení se snažíme teplotu snížit. To ale může mít vedlejší efekt ve formě vyčerpání zásoby elektrolytů, což se projevuje nevolností, bolestí hlavy či závratěmi.

Lékaři tudíž doporučují napít se před cvičením a pak až po jeho skončení.

3. Když je vaše moč moc světlá

Když je vaše moc tmavá, znamená to, že jste dehydrovaní. To jistě každý ví. Ale napadlo vás někdy řešit opačný problém? Pokud opravdu hodně pijete, můžete si všimnout, že je vaše moč prakticky bezbarvá. Pokud toto zpozorujete, doporučujeme vám omezit přísun vody. Nejenže přetěžujete nadměrně ledviny, ale také si tím snižuje hladinu sodíku v těle, což může vést k mnoha zdravotním komplikacím, či dokonce k infarktu.

4. Když jíte pálivá jídla

Pokud si rádi pochutnáváte na pálivém jídle a potřebujete pikantnost trochu zmírnit, nikdy nepijte vodu, nepomůže vám! Jak je to možné? Za pálivovou chutí jídla se skrývá rostlinný alkaloid kapsaicin, což je nepolární molekula. A ta může být rozpuštěna pouze další nepolární látkou, například mlékem. Voda naopak pálivou chuť zvýrazní!

5. Během jídla

Sliny obsahují trávicí enzymy, které, jak už název napovídá, jsou důležité pro správný trávicí proces. Pokud budete během jídla hodně pít, dojde ke snížení slinění a tím pádem ke zpomalení trávicího procesu. Mějte na paměti, že nejhorší je pít během jídla studené nápoje a alkohol.

Přečtěte si také:

Dejte tělu napít

Jak se vyhnout jarní únavě? Naučte se správně pít

autor: Martina Hrušková

Článek je zařazen v: pitný režim, voda, aquaholie, aquaholismus
Reklama