Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.

reklama

První chuť nového dne: Proč se nevzdávat snídaně?

Ráno obvykle už s určitostí víte, co vás během dne čeká a jaký bude váš program. A podle toho by měla vypadat vaše snídaně. V klidu si sedněte a první jídlo dne si náležitě vychutnejte.
Vydáno: 20.01.2017
První chuť nového dne
Autor: istockphoto.com První chuť nového dne

Den v poklusu

Dnes musíte být na mnoha místech, zařídit hodně věcí, a tak nevíte, kdy se vám podaří si v klidu sníst další jídlo… Na snídani tedy potřebujete zejména sacharidy, které vám dodají dostatek energie na dlouhou dobu. Proto si ráno dejte celozrnné pečivo nebo müsli, protože jsou také bohaté na vlákninu, která vám dodá pocit sytosti. Takže než zase pocítíte hlad, stihnete toho spoustu vyřídit. Určitě nezapomeňte ani na čerstvé ovoce.

Den v soustředění

Je před vámi důležitá výzva? Máte zkoušku nebo důležitou poradu? K snídani si dejte bílkoviny (jogurt, vejce, tvaroh), které zlepšují koncentraci. Potřebujete také hořčík zlepšující práci mozku. Mezi potraviny s vysokým obsahem hořčíku patří zejména luštěniny, špenát, mák, kvasnice nebo ořechy, velmi vysoký obsah hořčíku má i káva.

Den bez pohybu

Jestli většinu dne strávíte vsedě (nebo ve stoje), měla byste organismu dodat hodně draslíku, který pomáhá odstraňovat přebytek vody z těla, což zabraňuje otékaní nohou a nepříjemným křečím svalů. Nejbohatší na draslík jsou banány, sušené meruňky, brambory, pomerančový džus, libové maso, luštěniny a mléko.

Proč se vyplatí nevynechat snídani?

Dodává energii po nočním půstu

Poslední jídlo jste jedla před 8–12 hodinami. Jestli organismu rychle nedodáte palivo, ztratíte síly, budete slabá a unavená. Kromě toho bude trpět váš žaludek, protože i když zapomenete na snídani, organismus bude vylučovat trávicí šťávy. Nevyužité podráždí žaludeční sliznici a to vede k vředům.

Probouzí mozek

Bez snídaně nebudou mít vaše šedé buňky sílu, aby pracovaly. Díky jídlu se vyhnete ospalosti a podráždění.

Pomáhá udržet linii

Myslíte, že rychleji zhubnete, když se vzdáte snídaně? Je to přesně naopak! Pokud ráno nic nesníte, za několik hodin vás přepadne velký hlad, takže sáhnete po nezdravém a kalorickém dortíku.

Přečtěte si také:

30 tipů na zdravé snídaně, které vám pomohou zhubnout

Jistě víte, že pokud chcete zhubnout, musíte snídat. Vždyť snídaně dodává tělu energii na celé dopoledne a kdo se ráno nají, ten toho sní méně během dne. Jenže snídat každý den to samé může být dost nuda. My pro vás máme chutný nápad na každý den v měsíci.

Pikantní toust

3. Pikantní toast

V misce promíchejte asi 100 g zauzené šunky nakrájené na kostičky, 2 lžíce strouhaného nízkotučného čedaru, půl šálku natrhaných listů syrové kapusty a lžičku olivového oleje a směs rozprostřete na dva plátky žitného chleba. Vložte je do trouby vyhřáté na 190 °C a zapékejte asi 10 minut nebo dokud se sýr nerozpustí.

Olivový olej je plný antioxidantů a zdravých tuků, takže se mu rozhodně nemusíte vyhýbat. Navíc je ho tu opravdu jen trochu.

 

 

Energie pro vaše šedé buňky

Energie pro vaše šedé buňky. Jste si jistá, že jíte správně?

Zkuste využít i to, co jinak nejíte

Chcete zhubnout? Zkuste jídelníček, který nastartuje spalování

(leo)

Článek je zařazen v: recept, recepty, energie, hubnutí, snídaně, soustředění, dobrá nálada, pohyb, štíhlá linie