Zdraví a nemoci

12. července 2019 04:15

Martina Čerňanská

Ráno pomáhá, večer škodí aneb co kdy jíst

Existují potraviny, které jsou sice zdravé, ale pouze pokud se jedí ve správnou denní dobu. Kdy vám mohou rajčata uškodit a kdy naopak nejvíce prospívají vašemu tělu a zdraví? A co takové brambory a rýže?

Banány

oběd ANO

Banány obsahují hodně vlákniny, takže jsou skvělé pro vaše zažívání a působí proti pálení žáhy.

večeře NE

Jíst banány těsně před spaním může narušit vaše zažívání a může vás zbytečně zahlenit.

Maso

oběd ANO

Maso slouží jako skvělý zdroj železa a poskytuje buňkám a orgánům životodárný kyslík. Zároveň vás chrání před nemocemi a budete mít díky němu více enregie.

večeře NE

Masu trvá 5 hodin, než ho tělo stráví. Jíst maso těsně před spaním není zdravé pro váš trávicí systém.

Tmavá čokoláda

snídaně ANO

Pár kousků hořké čokolády k snídani poskytne vašemu tělu tolik potřebné antioxidanty, které zpomalují proces stárnutí a jsou dobré pro vaše srdce.

svačina NE

Pokud sníte více jak 25 g čokolády denně, vaše tělo začne přebytek ukládat v podobě tuku.

Pomeranče

svačina ANO

Pomeranče zlepšují funkci trávicího systému, mají celkově příznivý vliv na vaše tělo a zrychlují metabolismus.

brzká snídaně NE

Pokud budete jíst pomeranče hend po probuzení tzv. na lačno, může vzniknout alergická reakce, podráždíte si žaludek, což zvyšuje riziko vzniku gastritidy.

Cuketa

večeře ANO

Cukety jsou skvělý zdroj vlákniny, která je výborná k čistění trávicího traktu.

Snídaně NE

Po ránu má naše tělo nedostatek tekutin. Jelikož cukety mají silný močopudný efekt, může jejich konzumace po ránu přispívat k dehydrataci.

Rajčata

snídaně ANO

Organické kyseliny, které se nacházejí v rajčatech pomáhají v procesu trávení a regulují činnost žaludku a slinivky.

Večeře NE

Větší množství kyseliny šťavelové, která je obsažena v rajčatech, má negativní efekt na váš metabolismus. Rajčata k večeři mohou dokonce způsobovat otoky.

Brambory

snídaně ANO

Bramborový škrob snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Brambory jsou také bohaté na minerály, které naše tělo potřebuje.

Oběd a večeře NE

Brambory mají dvakrát až třikrát více kalorií než jiná zelenina. Proto jejich konzumaci k večeři rozhodně omezte.

Rýže

oběd ANO

Rýže je bohatá na uhlohydráty, takže váš udrží nabité energií po celý den.

Večeře NE

Jestli něco nejíst k večeři, pak je to rýže. Jednoduše proto, že se po ní přibírá.


Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 18. 4. 2024

Zadal vám někdo úkol a pak odešel, aniž by vám dal pokyny? Není divu, že se cítíte zmatení a frustrovaní. Pokud neexistuje žádný návod a pokud nikdo jiný neví, o co jde, nemějte výčitky svědomí a nechte to být, dokud nedostanete řádné poučení. Je rozumnější počkat, než to udělat špatně a muset to dělat znovu. Raději bezpečně, než abyste litovali.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.