Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Sauna: Na které nemoci pomáhá a kdy do ní raději nechodit?

Pokud bojujete s nachlazením, na saunu zapomeňte. Ale je spousta dalších neduhů, na které sauna působí blahodárně.
Vydáno: 06.02.2017
Kombinace horka a studené vody dokáže s tělem zázraky
Kombinace horka a studené vody dokáže s tělem zázraky Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Bolesti zad

Na páteř a namožené svaly působí sauna jako balzám. Nahřátí a následné ochlazení způsobí dobré prokrvení tkání. Svaly se uvolní a tělo je dobře připraveno například na následnou masáž. Sauna dobře působí i při revmatických potížích, ale saunování můžete absolvovat pouze tehdy, pokud netrpíte akutním zánětem.

Snížená sexuální aktivita

Praktické zkušenosti ukázaly, že po saunování se aktivita této stránky života, zejména u mužů, zlepší. Ukázalo se, že u funkčních sexuálních poruch se pravidelným saunováním dosáhlo výrazné úpravy. Pokud se saunujeme nazí, dochází po psychické stránce k úplnějšímu přijmutí vzhledu našeho těla se všemi jeho nedokonalostmi, což například některým ženám sexuální prožitek komplikuje.

Rýma

Při rýmě a nachlazení si saunováním koledujete o prudký rozvoj nemoci. Proto saunu nechte na potom.

Astma

Pokud trpíte akutními astmatickými problémy, saunu vynechte. Jinak ovšem sauna posiluje imunitu, v teple dochází k rozpouštění hlenů a celková psychická pohoda přispívá k prodlužování klidového stadia nemoci.

Oční problémy

Šedý zákal není překážkou návštěvy sauny, ale vše je nutné konzultovat s lékařem. Důležité je sledovat nitrooční tlak.

Křečové žíly

Při křečových žilách nepřehánějte saunování do extrémů – je vhodná kratší doba pobytu v saunovací kabince. Saunovací cykly by měly být spíše kratší (cca 5 minut), ale o to častější. Střídáním teplot se posiluje pružnost žilních stěn. U pacientů s nemocemi oběhového ústrojí, včetně vysokého tlaku a stavu po infarktu, je konzultace s lékařem nutná.

Těm, kteří trpí nízkým krevním tlakem, sauna spíše pomůže tlak stabilizovat. Pokud máte sklon k omdlévání, upozorněte na tento fakt svého společníka v sauně, ale opět platí, že byste se měli saunovat s mírou.

-ak-

Pokud jdete do sauny, neměli byste v ní sedět a balit se do ručníku nebo prostěradla

Horko, nebo mráz: Co víc posílí vaši imunitu?


Článek je zařazen v: sauna, chřipka, otužování, bolest zad, posílení imunity
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama