zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.

reklama

návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat

reklama

Jak cvičit smysluplně a účinně? Hýbejte se jako zvíře!

Jak cvičit smysluplně a účinně? Hýbejte se jako zvíře!
Autor: iStock Jak cvičit smysluplně a účinně? Hýbejte se jako zvíře!
To, jak se zvířata pohybují, je bezesporu fascinující. Dokonalá souhra svalů, harmonie a elegance v každém kroku, vysoká efektivita s minimálními energetickými nároky. Příroda důmyslně vykonstruovala těla zvířat k tomu, aby byla schopná rychle běhat, skákat, ukrývat se, lovit - zkrátka přežít. Zkuste oprášit své zvířecí kořeny a využijte toho při cvičení.

reklama

My jsme také ve své podstatě zvířata, ale domestikovaná. Zakrnělá v primárních a přirozených pohybových vzorcích, překrmovaná, degenerovaná. Tak, jako příliš štědře živený kocour v garsonce bez možnosti výběhu tloustne a leniví, tak i my tloustneme a ztrácíme chuť se hýbat. Zkuste oprášit svoje zvířecí kořeny a začněte se opět pohybovat a žít jako zvíře - divoce, rychle, s klidem v mysli, pružně, hbitě, elegantně, smysluplně a s maximální možnou účinností.

Inspirujte se těmito pohyby - vaše tělo získá nové dovednosti a váš trénink zcela nový rozměr:

1. Pes

Klekněte si „na všechny čtyři“. Kolena zvedněte ze země do výšky asi 10 cm. Neprohýbejte se v bedrech, uvědomte si sílu vašeho středu. Vydejte se vpřed - přirozeně střídejte opačnou ruku a opačnou nohu. Dejte si pozor, abyste kolena drželi neustále jen malý kousek nad zemí a zadek nezvedali vzhůru ke stropu. Záda jsou po celou dobu „chůze“ po čtyřech rovnoběžná s podlahou!

2. Krab

Zaujměte pozici v hlubokém dřepu, kdy se chodidla dotýkají celou plochou země. Obě ruce položte do strany, v linii s vašimi chodidly. Zvedněte hýždě vzhůru a s propnutými koleny se přehoupněte za vaše dlaně na druhou stranu. Při této lokomoci jdete celou dobu kupředu jedním bokem, nikoliv čelem.

3. Kachna

Dřepněte si a najděte reálnou nebo pomyslnou linii vedoucí před vámi. Ve dřepu zkuste jít po této čáře kupředu - zkrátka jako kachna. Dělejte co nejdelší kroky a záda nechte celou dobu rovná. Pokuste se nedotýkat země rukama.

Hýbejte se jako zvíře
Autor: iStock Hýbejte se jako zvíře

4. Žába

Opět začněte v širokém dřepu, s patami na podlaze. Natáhněte se dopředu, dlaně položte na zem před sebe, zapřete se do rukou a obě skrčené nohy přesuňte vpřed. Pohybujete se jako žába. Nemusíte skákat, spíš naopak - pohyb by měl bát koordinovaný, vědomý. Dokonale zapojíte kyčle, střed těla, ale také svaly stehen a svaly na zádech.

5. Žížala

Lehněte si na záda a nohy nechte úplně volně na zemi. Pohybem lopatek se snažte pohybovat směrem za temenem vaší hlavy. Zkuste k pohybu nepoužívat nic jiného, než právě lopatky. Tímto prostým, ale přitom náročným pohybem rozhýbete i posílíte celou horní část zad.

6. Opice

Pověste se na hrazdu či větev a houpejte se. Pověste se na jedu ruku, na druhou ruku, zahákněte se nohama, ručkujte. Vis je královskou cestou ke zdravým a funkčním ramenům, ale také k síle úchopu, paží i zad.

Zdroj: Fithall.cz

Fithall
Autor: archiv Fithall

reklama

Související témata: cvičení , hubnutí , cviky , svaly , dřep , záda

reklama

Přečtěte si také

reklama