6 účinných postelových cviků, které vás dostanou zpátky do formy

Protáhněte se a zaposilujte si přímo v místě, kde nejraději trávíte svůj volný „zimní“ čas – v posteli.

Možná jste na tom momentálně stejně. Oblíbenou sukni sotva dopnete a bez zadýchání neujdete ani jedno poschodí. Navíc chladné a sychravé zimní dny doslova vybízejí k trávení času v posteli. Máme pro vás řešení – cvičte v posteli!

Nemyslete hned na cvičení v páru (i když ani to rozhodně zakázané není)! Zde je několik tipů na skvělé „postelové“ cviky:

1. Poloviční stojka

Postavte se na postel zády ke zdi. Položte ruce asi na délku vašich nohou před sebe. Poté přeneste váhu na paže a nohy zapřete o zeď tak, aby mezi vašimi stehny a tělem vznikl přibližně pravý úhel. Váš trup bude rovnoběžný se zdí. Vydržte aspoň 60 vteřin a to celé zopakujte 4x. Procvičíte svaly mezi lopatkami, ramena i břicho.

2. Vzpor na předloktí

Zkuste klasický vzpor na předloktí, ale udělejte ho na posteli. Nestabilní a nepevná podložka dá tomuto cviku úplně nový rozměr. Ve vzporu vydržte 4 x 60 vteřin, pravidelně dýchejte a vnímejte, jak se vaše svaly snaží udržovat rovnováhu.

3. Sed a vztyk

Stoupněte si zády k posteli a sedněte si na ni. To zní celkem snadno. Teď vstaňte a zase si sedněte – právě provádíte ukázkové dřepy. Sed a vztyk zopakujte alespoň 10x ve 4 sériích. Pro zvýšení efektivity vyzkoušejte cvik pouze na jedné noze – když to zvládnete, zasloužíte si minimálně dvě sušenky k odpolední kávě!

4. Klek a vztyk

Klekněte si na postel, ale nedosedejte na paty. Pak jednu nohu postavte na chodidlo a druhou připojte k ní – ale pozor! Vaše boky stále zůstávají asi jen půl metru nad postelí. Z této pozice se vraťte zpět do kleku. Udělejte na každou nohu 8 opakování ve 4 sériích a dávejte bedlivý pozor na to, aby se vaše boky nepohnuly z místa.

5. Dřep

Dřepněte si na posteli do hlubokého dřepu. Pokud paty nedostanete až dolů, podložte si je nízkým polštářem. Úkolem je ve dřepu vydržet co nejdéle. Pravidelně dýchejte a vnímejte, jak se uvolňuje bederní páteř, jak se protahují šlachy kolem kolen a jak se zapojují drobné svaly kolem kotníků. Záda držte rovná.

6. Kolíbka

Lehněte si na postel na břicho a s výdechem vytáhněte obě paže i obě nohy co nejvýš ke stropu. Ruce buď zvedněte nad hlavu (tím víc zapojíte ramena), nebo je nechte podél těla a zvedejte je za záda. Posílíte svaly podél páteře, hýžďové svaly, zadní strany stehen i svaly mezi lopatkami.

Zdroj: Fithall.cz


Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 23. 5. 2024

Zpoždění při přijímání sdělení ze vzdáleného místa by se dnes mohlo ukázat jako frustrující, Berani. Možná se těšíte na dovolenou, ale povinnosti, které se náhle objeví, by mohly cestu odložit. Pravděpodobně to nebude nutné, ale je třeba udělat úpravy, abyste mohli dělat to, co chcete, a zároveň plnit své povinnosti.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.