Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Čísla mohou klamat: Čtyři případy, kdy vážit se nemá smysl

Pokud se snažíte zhubnout, jistě se vážíte. Jsou ovšem situace, kdy číslice na vahách mohou vyloženě klamat. A které to jsou?
Vydáno: 14.07.2017
Čísla mohou klamat
Autor: istock.com Čísla mohou klamat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kalifornská internistka, dietoložka a autorka řady publikací o zdravé výživě, tvůrkyně systému zdravé výživy DietBox Melina Jampolis uvádí čtyři situace, v nichž nemá smysl se vážit.

1. Den po intenzivním cvičení

Po velké fyzické zátěži často pociťujeme bolesti způsobené mikroskopickými trhlinkami ve svalových vláknech. Dokud v těle probíhá samoléčící proces těchto mikrozranění, přibývá ve svalech dělení bílkovinných buněk. V důsledku toho svaly přibývají jak na objemu, tak na váze.

Přirozeně, že za této situace vám váha neukáže očekávané údaje, respektive úbytek kil. Jampolisová doporučuje stoupnout na váhu tři až čtyři dny po intenzivní fyzické zátěži.

2. Den po dlouhém letu

Více než čtyři hodiny strávené v letadle mohou vést k zadržení tekutin v organismu a elektrolytické nerovnováze. To vyvolá zvýšení váhy.

3. Po konzumaci suši nebo jídla upravovaného nasolením

Solená jídla mohou vést k růstu váhy, neboť sůl zadržuje v organismu vodu. Nemá tedy smysl potom, co jste si dali solenou rybu v rýžové rolce nebo okurky nakládané v soli, lézt na váhu, varuje Jampolisová.

4. Týden před menstruací

Zhruba pět dní před měsíčky dochází v ženském organismu k hormonálním změnám stimulujícím zadržení tekutin a nafouknutí břicha. V tomto období bude tedy váha o něco vyšší než obvykle. Váha se normalizuje asi druhý až třetí den menstruačního cyklu.

Nejoptimálnější dobou pro vážení je ráno poté, co jste navštívili toaletu a dosud nesnídali, doporučuje doktorka Jampolisová. Právě v tuto dobu můžete zjistit svou váhu nejpřesněji.

Mohlo by vás dále zajímat:

 

Všechno vás bolí a nehubnete? Možná vám chybí zinek

Všechno vás bolí a nehubnete? Možná vám chybí zinek

Ženská a mužská obezita se výrazně liší

Ženská a mužská obezita: V čem je rozdíl?

Přílohy zdravěji a chutněji

Přílohy k jídlu: Po kterých se netloustne?

 

zdroj: prokondici.cz

Článek je zařazen v: cvičení, dieta, hubnutí, diety, jak zhubnout, váha
Reklama