Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Fast foody: Jak se v nich najíst zdravě?

Když se řekne fast food, spousta lidí si představí mastná, tučná, přeslazená a kalorická jídla, která mají se zdravým životním stylem pramálo společného. I v těchto podnicích se ale můžete najíst relativně zdravě, když si dobře vyberete.
Vydáno: 04.01.2017
I hamburger může být celkem zdravé a dietní jídlo, pokud...
Autor: iStock I hamburger může být celkem zdravé a dietní jídlo, pokud...
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pod pojmem „fast food“ neboli rychlé občerstvení se skrývá druh veřejného stravování, založený na rychlém výběru, přípravě i konzumaci pokrmů. Provozovny takových podniků zvyšují rychlost obsluhy zákazníků tím, že jídlo připravují „s sebou“. Lidé tedy nemusí přerušit činnost, mohou jíst v autě, při práci, ve stoje nebo za pohybu.

Moderní historie fast foodů začala v Kalifornii, těsně před druhou světovou válkou – a dodnes po celém světě vídáme velké žluté „M“.

Pod pojmem fast food si většina lidí představí nejen mastná, tučná, přeslazená a kalorická jídla, ale i papírové obaly, mládež s přetékajícími boky, uspěchané strávníky nebo obézní děti.

Všechny fast foody ale nejsou nezdravé – dnes najdeme ve městech také výdejny rychlého občerstvení, které připravují vegetariánské a veganské speciality, saláty, raw pokrmy a podobně.

I v těch podnicích, jež jsou považovány za nezdravé, se můžete najíst relativně zdravě. Zde je několik tipů, jak na to:

1. Pijte jen vodu

Cola, džusy, limonády – tak to přesně vaše tělo nepotřebuje. Váš organismus potřebuje čistou vodu, a proto ušetřete zbytečné kalorie a pijte pouze ji.

2. Nedávejte si „meníčka“

Sice ušetříte pár korun, ale sníte i to, co jste původně nechtěli. Odepřete si nápoj zdarma i hranolky a dejte si opravdu jen to, na co máte chuť. Raději litujte několika korun než nedopnutých kalhot.

3. Zapomeňte na hranolky

Ty nejezte nikde a nikdy. Nejenže jsou mastné a nehorázně kalorické, ale také zdraví nebezpečné. Hranolky, jako i další smažená jídla, obsahují akrylamid a glycidamid – látky, které jsou rakovinotvorné!

4. Zkuste salát

Čerstvý salát mají k dispozici všude. Sice asi nebude tak dobrý jako ten domácí, ale vám jde přece o zdraví a štíhlou linii. Tak trochu slevte z nároků na chuť a přidejte na nárocích na vitamíny a minerály.

5. Maso bez housky

Díky častým kontrolám a pranýřování si ty nejznámější fast foody nedovolí svoje maso šidit. Když si dáte hamburger, můžete si být skoro jistí, že je to čisté maso. Housku z něho zahoďte – bílé pšeničné pečivo může chybět vašemu mlsnému jazýčku, ale rozhodně nebude chybět vašemu tělu.

6. Čtěte složení

Prostudujte, kolik kalorií má latté a kolik ledová káva. Kolik energie, sacharidů, proteinů a tuků do sebe dostanete s jedním gyrosem, tortillou nebo hamburgerem? Nebylo by lepší sníst jen půlku? Když už se rozhodnete něco si dát, rozhodně si to užijte bez výčitek. V dalších jídlech dne se trochu omezte a běžte si zaběhat. Psychické zdraví a pohoda se také počítají!

Zdroj: Fithall.czfithall banner nový 3 Foto:

 

 

 

 

 

 

 

10 rádoby nezdravých potravin, které nejsou až tak špatné

Když se snažíte žít zdravě, nebo dokonce zhubnout, existuje mnoho nařízení, co smíte a nesmíte jíst. Ale upřímně – je to pěkná otrava, když vám někdo zakazuje vaše oblíbené pochoutky. Je to pořád dokola. Nejezte uzeniny, dopřávejte si jen bílé libové maso. Nesmíte jíst víc než dvě porce ovoce denně, protože ovoce obsahuje hodně cukrů. Zapomeňte na přílohy a k hlavnímu jídlu si dávejte hlavně dostatek zeleniny. Otrava, že?

Naštěstí to vypadá, že některé dříve zakázané potraviny neškodí naší linii tolik, jak si celou dobu myslíme. Pojďme se podívat na jídla, která si svou špatnou pověst až tak nezaslouží.

Máslo

Máslo nové

V malém množství není špatné. Máslo sice obsahuje hodně tuku, ale poslední vědecké objevy zpochybňují, že by tyto tuky byly hlavní příčinou srdečních chorob. To neznamená, že si můžete dovolit jíst máslo po lžících, ale pokud recept vyžaduje trošku másla nebo pokud si chcete namazat máslo na chleba, nic se neděje.

 

5 zdravých potravin, které mají víc tuku než kobliha

Přestože na slovo tuk většina lidí reaguje velmi negativně, není k tomu tak úplně důvod. Je třeba totiž nejdřív rozlišovat, o jaké tuky se jedná. Existují i zdraví prospěšné tuky, které podporují zdravé srdce, udržují nás v dobré psychické kondici a pomáhají zmírnit zhoršování kognitivních schopností.

Máme pro vás potraviny, které obsahují více tuku než koblihy s marmeládou (v jedné takové pocukrované kouličce je mimochodem 13 gramů tuků). To, že obsahují tolik tuku, nicméně neznamená, že byste se jich měli vzdát.

Polovina avokáda

kobliha avokádo

V avokádu najdeme mnoho vitamínů - E, C, A a vitamíny skupiny B, minerální látky vápník, měď, železo, magnesium, mangan, fosfor a zinek. Dále obsahuje kyselinu olejovou, linolovou a palmitovou a vlákninu.

 

Polovina tohoto ovoce obsahuje 15 gramů tuků, což je obrovské množství. Ale většina z nich, konkrétně 10 gramů jsou mononenasycené tuky, které zlepšují hladinu cholesterolu v krvi. Dále jeho konzumace snižuje hladinu cukru v krvi, což při hubnutí je velmi důležité. Také podle studie publikované v magazínu Diabetes Care zdravé tuky brání hromadění tuku v břišní oblasti. Je to paradoxní, ale vypadá to, že čím více zdravých tuků jíte, tím jste hubenější v pase.

 

 

Článek je zařazen v: hubnutí, fast food, zdravá strava, dietní jídlo, dietní hranolky
Reklama