Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Beru na vědomí
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.

reklama

Hubnutí v květnu: 6 salátů, které vám pomohou zhubnout

Sezona odhalování je v plném proudu a většina z nás zjišťuje, že je nutné se trochu omezit v jídle. Ta zdravá varianta ale nemusí vypadat a chutnat jako krmení pro králíky. Máme pro vás šest receptů, jak se zasytit během diety a zároveň si pochutnat.
Vydáno: 21.05.2020
Pravidla zimního salátu
Autor: iStock Pravidla zimního salátu

Jak říkají výživoví poradci – zelenina není jídlo, nemá skoro žádnou energetickou hodnotu. Obsahuje naprosté minimum tuků a kalorií. Hlavní devizou zeleniny je vláknina, která dokáže zaplnit žaludek a vy se pak cítíte sytí. Důležitější funkci však vláknina zastává v tom, že zlepšuje celkové trávení. Pokud potřebujete zhubnout, zelenina by měla být vaším parťákem.

Zelenina nejlepším parťákem na hubnutí

Na hubnutí totiž dobře funguje částečné (!) vyměnění sacharidů (rýže, brambory) za zeleninu. Zdravých sacharidů se ovšem rozhodně nevzdávejte! Takzvané polysacharidy vám zaručí stabilní hladinu cukru v krvi, která zamezuje pocitům únavy, výskytu diabetu, ale také nadměrnému ukládání tukových zásob. Budete se cítit sytí delší dobu a zabráníte chuti na sladké. Nevyhýbejte se proto bramborám, celozrnným obilovinám, luštěninám a zelenině (nejlepší zdroj sacharidů!).

Salát nemusí být jen o nakrájené zelenině, kterou si vypěstujete na zahrádce, můžete ho skvěle doplnit třeba ovocem nebo různými dresinky, které jídlu dodají pikantní chuť.

Podívejte se na nejzajímavější salátové recepty:

Salát s avokádem a hořčičnou zálivkou

Salát s avokádem a hořčičnou zálivkou Foto: Česko vaří s Pohlreichem

Salát s avokádem a hořčičnou zálivkou                                                    
Foto: Česko vaří s Pohlreichem

Ředkvičky a avokádo seženete v dnešních supermarketech bez problémů. Hořčičná zálivka dodá pikantnější nádech zelenině, a to hlavně svěžím ředkvičkám. Pokud potřebujete dodat bílkoviny, které pomáhají spalovat tuky, přidejte k salátu ogrilovaná kuřecí prsa.

RECEPT najdete tady

Barevný zelný salát s medovým vinaigrette a pekanovými ořechy

Barevný zelný salát s medovým vinaigrette a pekanovými ořechy Foto: isifa.com

Barevný zelný salát s medovým vinaigrette a pekanovými ořechy                                   
Foto: isifa.com

Zelí se může pyšnit obrovským množstvím vitamínů a rozhodně nepatří mezi drahou zeleninu. Má léčebné účinky, o kterých možná ani netušíte. Takže proč nevyužít několik druhů zelí? 

RECEPT najdete tady

Salát z pekingského zelí se sezamem a chilli

Přidat pálivé do jídla je jedna z dalších možností, jak urychlit spalování.

Salát z pekingského zelí se sezamem a chilli
Autor: Petr Klemeš / PEDRO LOCO Salát z pekingského zelí se sezamem a chilli

Zelí v sobě ukrývá nejen protirakovinové látky, ale také selen, karotenoidy, polyfenoly, jód, vitaminy A a C, fosfor, vápník a mnoho dalšího. Je vhodné ho konzumovat jako prevenci před vznikem rakoviny plic a zažívacího ústrojí. Chilli stejně jako další koření zase napomáhá spalovat tuky. 

Jako další spalovače tuků můžete využít skořici nebo zázvor.

RECEPT najdete tady

Toskánský salát

Toskánský salát Foto: Thinkfood.cz

Toskánský salát                                                                                                  
Foto: Thinkfood.cz

Toskánský salát je recept od Jamieho Olivera, který hubnutí sice moc nedá, ale vy si ho můžete obměnit dle dietní verze. Nezapomeňte přidat bílkoviny a pečený chléb si možná nechte na jindy. V každém případě Jamie Oliver vyniká schopností smíchat dokonalé chutě, což vás může v hubnoucím režimu nadchnout. 

RECEPT najdete tady

Salát z Nice

Salát z Nice Foto: Gurmet

Salát z Nice                                                                                                         
Foto: Gurmet

Salát, olivy, horké brambory s tuňákem. Netradiční chuť, která vás v každém případě bez problémů dokáže zasytit. A pokud hubnete, bramboru si dejte pouze jednu!

RECEPT najdete tady

Květákový salát s cizrnou a brusinkami

Květákový salát s cizrnou a brusinkami Foto: Michal Šajmir

Květákový salát s cizrnou a brusinkami                                                               
Foto: Michal Šajmir

Luštěniny patří mezti polysacharidy a kromě toho mají větší množství bílkovin, než byste možná čekali. Do dietního plánu jsou tak ideální. Květák nemusíte jenom smažit, ale jako upečený krásně křupe a má jemnou chuť. Sladkost brusinek naruší zemitou chuť cizrny.

RECEPT najdete tady

Během dietního režimu nezapomínejte ani na pohyb:

 

Běh versus chůze: Víte, co je zdravější?

Běh versus chůze: Víte, co je zdravější a po čem rychleji zhubnete?

 
Článek je zařazen v: hubnutí, dieta, saláty, recepty, tuňákový salát