Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Myslíte si, že cvičíte ve fitku správně? Přesvědčte se!

Přečtěte si o nejčastějších chybách, kterých se lidé ve fitness centrech dopouštějí. Něděláte taky některé z nich?
Vydáno: 16.01.2018, Anna Kopečková
Cvičíte ve fitku správně?

Pořídili jste si permanentku do fitness centra s tím, že konečně něco uděláte pro své zdraví i postavu? Pokud jste v této oblasti úplný začátečník, nejlepším řešením je najmout si alespoň na pár hodin trenéra, který vám vše vysvětlí a pomůže s obtížnými začátky. Jestliže jste se rozhodli vzít cvičení do vlastních rukou, vyhněte se hned na začátku chybám, které dělají ve fitness centrech ostatní:

1. Správné vybavení

Do posilovny či fitness centra nevyrážejte bez vhodného oblečení a obuvi. Oblečení na cvičení by mělo být z funkčního materiálu, který odvádí vlhkost od těla, a tím vám zaručí pohodlí. Vyberte si také pohodlné tenisky, které jsou důležité jednak pro stabilitu nohy, ale také kvůli bezpečnosti – může se stát, že vám závaží vyklouzne z ruky a vhodně zvolenými botami zabráníte úrazu. Nikdy nezapomínejte do tašky přibalit ručník, který vždy pod sebe položíte na cvičební stroj kvůli hygieně. Cvičení bez ručníku je snad nejhrubější chybou, kterou můžete ve fitness centru spáchat. To, zda budete používat speciální rukavice na posilování, je na vás, ale díky nim nebudete mít na rukou puchýře. Navíc je jejich nošení hygieničtější.

2. Cvičení bez protažení na začátku i na konci

Co se týče samotného cvičení, nikdy ho nezačínejte ani nekončete bez strečinku. Ten připraví vaše svaly na aktivitu a vy tím předejdete zranění nebo poškození svalů. Navíc důkladným úvodním protažením zajistíte lepší regeneraci svalů po skončení cvičení, takže pravděpodobnost, že se druhý den nebudete moci hnout, je pak mnohem menší. Protažení svalů po skončení námahy opět přispěje k lepší regeneraci a zajistí, aby vaše tělo zůstalo pevné a štíhlé.

3. Cvičení bez zahřátí

Stejně závažnou chybou jako vrhnout se na cvičení bez protažení, je cvičení bez zahřátí svalů. Věnujte alespoň 10–15 minut aerobní aktivitě na začátku, abyste vaše tělo připravili na to, že bude podávat výkon. Sedněte si na rotoped, choďte na běžeckém páse nebo použijte eliptický trenažér a až poté se věnujte posilování. Lidé mají často tendenci úvodní zahřátí vynechat, aby si neubírali energii na posilování, ale zahřáté svaly naopak pracují mnohem lépe a efektivněji. Cvičením bez zahřátí riskujete poškození svalů, ale také kloubů.

4. Náhodné střídání strojů

Posilování bez předem promyšleného plánu vám pravděpodobně nijak neuškodí, ale ani nepomůže. Neplýtvejte svou energií přebíháním od jednoho stroje k jinému, místo toho se zaměřte pouze na určité svalové partie nebo systematické procvičení celého těla. Během jednoho tréninku posilujte buď horní, nebo spodní polovinu těla, soustřeďte se na vaše problematické partie, ale rozhodně se nesnažte ke cvičení použít vše, co vidíte. Předem se rozhodněte, jakou část těla budete procvičovat, ale také kolik provedete opakování a kolik sérií.

5. Chybné držení těla

Nesprávným držením těla během cvičení v posilovně si můžete ublížit nejvíc. Pokud zapojujete do cvičení kvůli nesprávnému držení těla jiné svaly, než na které je daný přístroj určený, nejenže cvičení není efektivní, ale také hrozí, že vás pak budou bolet záda i klouby.

6. Příliš těžké závaží

Přeceňování vlastních sil bývá největší chybou začátečníků. Cvičení není závod, proto respektujte své možnosti a cvičte s takovým závažím, se kterým zvládnete alespoň 10 opakování v jedné sérii. Těžší činky a závaží volte v momentě, kdy chcete přibrat svalovou hmotu. Závaží přidávejte postupně a při cvičení věnujte zvýšenou pozornost správnému držení těla.

7. Příliš lehké závaží

Příliš lehké závaží si často vybírají ženy, které se bojí, aby jim svaly nenarostly až moc. Za přibývání svalové hmoty je ale zodpovědný hormon testosteron, který mají ženy jen ve stopovém množství, proto jsou takové obavy zbytečné. Pokud je závaží lehké příliš, vaše svaly nestimuluje a cvičení pak není efektivní. Pro vyrýsované a štíhlé svaly cvičte s lehčími váhami, se kterými ale provedete více opakování.

8. Nerespektování druhých

Fitness centrum je zařízení, kde se potkává na jednom místě mnoho různých lidí. Proto je nezbytně nutné dodržovat základní hygienická pravidla, jako je používání ručníků při cvičení a nošení vhodného oblečení a obuvi. Samozřejmostí by měl být úklid místa, kde cvičíte, který zahrnuje otření stojů od případného potu a navrácení činek a závaží na původní místo. Pokud cvičíte ve dvou, snažte se spolu bavit tak, abyste příliš hlasitým hovorem nerušili druhé.

9. Líná pusa...

V každém fitness centru fungují trošku jiná pravidla, proto se nebojte na cokoliv personálu zeptat. To platí také v případě, kdy si nejste jistí s použitím nějakého stroje nebo pomůcky. Nenechte se odradit ani tím, když k vám během cvičení přijde někdo zkušenější a upozorní vás na chyby ve cvičení, ale naopak se pokuste chybu napravit. Jde přece o vaše zdraví a kondici!

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new3 Foto:  

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

Hlídejte si při hubnutí své svaly Foto:

Hubnutí: Jak při něm ztrácet tuk, ale ne svaly?

Hubnutí by nemělo znamenat jen snižování čísla na váze, ale především změnu poměru tělesných tkání. Konkrétně bychom měli usilovat o růst či zachování podílu svalové hmoty...
Na břicho existuje spousta cviků. Jde o to dělat ty, které opravdu zabírají.

Domácí posilovna: nejlepší cviky na břicho

Reklama
Článek je zařazen v: cvičení, posilování, hubnutí, posilovna, trenér, fitko, fitcentrum
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama