Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Počítáte kalorie a přesto nehubnete? Možná děláte těchto 6 chyb

Vydáno: 15.08.2017
Započítat se musí všechno, i super zdravé potraviny, které mají na první pohled minimum kalorií
Autor: iStock Započítat se musí všechno, i super zdravé potraviny, které mají na první pohled minimum kalorií
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nemusíte se zajímat o přesné složení jednotlivých potravin, makroživiny, mikroživiny, hormony, zkoumat, kdy máte jíst, sáhodlouze řešit sacharidy, jako by šlo o hledání léku na nevyléčitelnou chorobu. Nemusíte pátrat po tajích makrobiotiky, překyselení organismu, detoxikačních procedur či bezlepkových potravin.

Stačí, když si dokážete správně spočítat, kolik kalorií jste přijali a vydali. 

Přečtěte si o zásadních chybách při počítání kalorií a konečně nasměrujte hubnutí tou správnou cestou:

1. Nepočítáte

Největší chybou při počítání kalorií je jejich nepočítání! Zbavovat se nadbytečné tukové zátěže samozřejmě můžete i bez vážení potravin a počítání kalorií, ale je to stejné, jako střílení naslepo. Nikdy nevíte, jestli jste v kalorickém deficitu či nadbytku, kde máte ubrat, kde naopak přidat. Pokud si myslíte, že dlouhodobě jíte málo a hýbete se dost, ale přesto nehubnete, s největší pravděpodobností si to myslíte chybně. Kdybyste se delší dobu pohybovali v záporné energetické bilanci, čísla na váze se budou snižovat. To je zkrátka jednoduchý fyzikální zákon.

PŘEČTĚTE SI: PRO POČTÁŘE: KOLIK PŘIJMOUT KALORIÍ ZA DEN?

2. Chybný odhad

Myslíte si, že jablko, které jste měli ke svačině, vážilo asi 150 gramů. Ono ale vážilo 250 gramů a to udělá rozdíl 60 kalorií. Domníváte se, že jste si dali 30gramovou hrst ořechů – a ono ejhle – bylo to gramů 70. Rozdíl je 300 kalorií! Můžete jíst superzdravé potraviny, ale pokud si nebudete jistí jejich gramáží, můžete společně s nimi do sebe dostat pěknou spoustu energie, nehubnout, nebo naopak ještě přibírat!

3. Podceňování příjmu

Pokud kalorie počítáte a potraviny si vážíte, pravděpodobně jejich energetickou hodnotu hledáte v různých tabulkách a aplikacích. Tam se ale hodnoty mohou někdy lišit až o desítky kalorií. Čtěte hodnoty na zadních stranách obalů a z tabulek vybírejte spíš hodnoty vyšší. Vyhnete se tak podceňování energetického příjmu. I když se vám třeba vysoké číslo u vaší večeře nelíbí, započítejte ho, protože vaše tělo vezme kalorie v potaz, ať chcete nebo ne.

4. Přeceňování výdeje

Po celém dni se cítíte vyčerpaní, ale to nemusí znamenat, že máte velký energetický výdej! Celý den v kanceláří, bloumání po obchodech nebo běžný úklid v domácnosti nespálí tolik energie, kolik jste si mohli zadat do kalorické kalkulačky. Nepřeceňujte množství spálené energie, jinak vám počty nebudou vycházet.

5. Nápoje, zelenina a doplňky

Do kávy si nalijete mléko od oka, zeleninu nepočítáte vůbec a nezapočítáváte ani doplňky stravy či dochucovadla. To všechno vám ale opět může udělat rozdíl až stovek kalorií denně. Čtyři kávy s mlékem – 100 kalorií, kečup, balzamikový krém, olivový olej, lahůdkové droždí – další desítky kalorií, protein, BCAA – další energie. Jsou to sice detaily, ale právě ty mohou někdy rozhodnout.

6. Konzistence 

Chvíli počítáte, a pak vás to přestane bavit. Přece nebudete počítat a vážit jídlo do konce života. Vždyť to není normální. Je to k zbláznění. Zabere to spoustu času (který jinak využijete k sezení u seriálu nebo projíždění internetu?). Ano je to náročné – a neustálé marné pokusy o zhubnutí také. Vyberte si, co chcete víc a toho se držte.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new1 Foto:  

Mohlo by vás taky zajímat:

Kalorická hustota: Princip japonského vnímání jídla

Kalorická hustota: Princip japonského vnímání jídla

 

Dochuťte jídlo bez kalorií navíc

Dochuťte jídlo bez kalorií navíc. Poradíme vám, co použít

Výskyt potravinové intolerance je poměrně častý. Odhaduje se, že jí trpí asi 45% lidí.

Nedaří se vám zhubnout? Možná máte potravinovou intoleranci!

Reklama