Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Velký speciál: Zhubněte a dostaňte se do formy #3

Pokud se snažíte s námi postupně změnit svůj jídelníček k lepšímu, pozor, v tomto díle se zaměříme na druhé nejdůležitější jídlo dne a to je OBĚD. A samozřejmě nebudou chybět ani další 3 cviky, díky kterým bude vaše tělo brzy pevné a štíhlé.
Vydáno: 30.01.2018
Dostaňte se s námi do formy
Autor: istock.com Dostaňte se s námi do formy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ideální oběd

Oběd by měl být (stejně jako snídaně, o které jsme si říkali v minulém díle našeho fitness speciálu) kompletní, to znamená, měl by obsahovat bílkoviny, sacharidy i tuky.

Příklad vyváženého oběda:

maso, sýry – bílkoviny (ryba, kuře, hovězí, vepřové) + příloha – sacharidy (brambory, rýže, luštěniny, pohanka, bulgur, těstoviny...) + porce zeleniny (čerstvá, vařená, grilovaná, dušená...)

Postřehy a tipy trenérky Renaty Stachové Vlčkové:

 

  • Nejméně zdravá a nevhodná je úprava masa smažením, např. řízky.
  • Největší chybou hlavně hubnoucích žen je úplné vynechávání příloh. Na oběd jsou přílohy nezbytné – pokud je vynecháte, tělo nebude mít dostatek energie po zbytek dne a večer vás přepadne "žravá" nebo přinejmenším nezkrotná chut na sladké. Lepší 1/4 porce přílohy než žádná.
  • Pokud nejíte maso, není problém, bílkoviny můžete doplnit ve formě méně tučných sýrů, vejci nebo vegetariánskými výrobky ze sóji.
  • Nevhodnou přílohou jsou klasické české knedlíky – většinou z bílé mouky hodně rychle strávené –, které tělu nedodají kromě prázdných kalorií žádné prospěšné látky.
  • Nestíháte? Vhodná rychlovka je např. tuňák a vajíčko nebo orestované kuřecí maso či sýr ve dvou plátcích žitného či celozrnného chleba proložené libovolnou zeleninou.
  • Dezert – ano – skutečně, i když chcete zhubnout nebo jíst zdravě, můžete si dát po obědě dezert, ale opět je zde důležité co a kolik. Ideální je např. kousek čerstvého ovoce nebo 3 kousky sušeného ovoce či pár oříšků nebo kostička kvalitní hořké čokolády.

 

Cviky pro štíhlou a pevnou postavu #3

Posilování zádových svalů

1. Lehněte si na břicho, paže položte podél těla dlaněmi dolů.

2. S výdechem lehce nadzdvihněte hrudník i ruce. Palce na rukou se snažte co nejvíce tlačit za zády k sobě (viz 3. obrázek). Zároveň stahujte ramena – hlava v prodloužení těla a lopatky tlačte k sobě.

3. Opakujte 15x.

Velký speciál 3 letadlo Foto:

Velký speciál 3 letadlo 2 Foto:

Velký speciál 3 detail Foto:

Plank na jedné noze

Tento cvik vám zpevní celé tělo. V této variantě je obzvlášť účinný na zadní stranu stehen.

1. Položte se do planku. Snažte se držet tělo zpevněné a v rovině, ruce nespojujte.

2. Zvedněte pravou nohu a pravidelně dýchejte. Je důležité udržet tělo v rovině a nepropadnout se v pase. Je nutné mít zatnuté břišní svaly.

3. Počítejte do 10 a pak nohy vyměňte.

Velký speciál 3 plank na jedné Foto:

Jak správně na dřep

Klasický dřep vypadá na první pohled jednoduše, ale i ten má svá pravidla.

1. Stoupněte si a rozkročte nohy na šířku boků.

2. S nádechem udělejte dřep. V kolenou by měl být max. úhel 90 stupňů. Záda jsou rovná, zadek mírně vystrčený a kolena jsou v nejnižší poloze dřepu nad špičkami nohou.

3. S výdechem se vraťte do výchozí pozice. Opakujte 15x a postupně počet opakování zvyšujte.

Velký speciál 3 dřep Foto:

Nejčastější chyby při provádění dřepů:

1. Kulatá záda

Velký speciál 3 dřep chyba Foto:

2. Kolena jsou PŘED špičkami nohou a tím se extrémně zatěžují kolena.

Velký speciál 3 dřep chyba 2 Foto:

 

 

Foto: FTV Prima/Lukáš Grossl

Za poskytnutí prostor k focení děkujeme Fitness světu pod Palmovkou.

První a druhý díl našeho fitness speciálu najdete zde:

Velký speciál: Zhubněte a dostaňte se do formy #1

Velký speciál: Zhubněte a dostaňte se do formy #1

Velký speciál: Zhubněte a dostaňte se do formy #2

Velký speciál: Zhubněte a dostaňte se do formy #2

Mohlo by vás také zajímat z obasti diet a cvičení:

Nečekejte, že chuť do cvičení přijde sama

Nechce se vám cvičit? 4 rady, jak to překonat

Nesnídáte? Hrozí vám přejídání a obezita!

Nesnídáte? Hrozí vám přejídání a obezita!

Autorka: Martina Hrušková

Článek je zařazen v: zdravá snídaně, jak zhubnout, kardio cvičení, diety a cvičení, zpět do formy, Fitness Svět pod Palmovkou, Renata Stachová Vlčková
Reklama