Kabelka menší než zrnko soli za 1,4 milionu. Umělci ji museli prodat i s mikroskopem
Mikroskopická kabelka, která je menší než ucho jehly, se na aukci vydražila za 63 750 dolarů (zhruba 1,4 milionu korun). Výrobek menší než zrnko soli se prodával i s mikroskopem a podle svých autorů poukazuje na trend miniaturních kabelek, které už dávno nejsou praktické a svůj původní účel v podstatě ztratily, jelikož se do nich už nic nevejde. Kontroverzní projekt ale není prvním počinem umělecké skupiny MSCHF z New Yorku.
K plnému docenění designu drobného módního doplňku je potřeba mikroskopu, kabelka totiž měří pouhých 657 × 222 × 700 mikrometrů. Neonově zelená taška vytištěná na 3D tiskárně má na sobě vyvedené ikonické logo výrobce luxusních kabelek Louis Vuitton, se značkou ale nemá žádnou spojitost, podotýká BBC.
Mohlo by vás zajímat: Influencerka vytvořila parfém, do kterého přidala vlastní pot. Přitahuje muže, tvrdí
Tentokrát se skupina MSCHF rozhodla věnovat trendu malých kabelek, který její členové dovedli do extrému. „Máte velké kabelky, normální kabelky a malé kabelky, ale my máme poslední slovo, co se miniaturizace kabelek týče,“ uvádí MSCHF na Instagramu. „S tím, jak se kdysi funkční předmět jako kabelka stává menším a menším, jeho status se stává postupně větší a větší abstrakcí, až je z něj jen nosič značky,“ dodává skupina.
Mikroskopická kabelka, menší než ucho jehly, se na aukci v USA prodala za 63 750 dolarů (zhruba 1,4 milionu korun). Zdroj: CNN, MSCHF
Další z mnoha šokujících projektů
Kabelka je tak malá, že ji bez mikroskopu nemáte šanci vidět. „Je tak malá, že by prošla uchem jehly,“ uvedli autoři kabelky, umělecký kolektiv MSCHF. Některé vzorky se navíc během výroby ztratily. Nový majitel se ale ztráty obávat nemusí, protože součástí aukce byl i mikroskop s digitálním displejem, dodává BBC. Skupina původem z newyorského Brooklynu je známá svými kontroverzními návrhy. Patří mezi ně boty, které obsahují lidskou krev nebo svěcenou vodu, parfém vonící po mazivu WD-40 nebo obří červené gumové boty, které se letos staly hitem internetu. Vidět jste je mohli na několika slavných celebritách v čele s rapperem Rich The Kid.
Čtěte také: Móda z Karlových Varů: Přehled těch nejvíce šokujících outfitů z minulých let
Kvůli kontroverzním satanistickým botám obsahujících lidskou krev, se výrobci dostali do křížku se značkou Nike. Ta totiž nedala žádné svolení k takové propagaci svého produktu. Na reklamních bannerech tento výrobek promoval hudebník Lil Nas X, který se kontroverze rozhodně nebojí. Vyrobeno bylo přesně 666 párů a jeden se prodával za 1018 dolarů, což je v přepočtu něco přes 22 tisíc korun.
Podívejte se, jaké kabelky a psaníčka vynesly celebrity na zahájení KVIFF: