Začínala ve stánku, teď má butik v Pařížské. Češi jsou složití zákazníci, říká

7 pádů Honzy Dědka (6) - upoutávka
Majitelka luxusního butiku, který se zaměřuje na hodinky prestižních značek, Tamara Kotvalová (59) patří k velmi úspěšným českým podnikatelkám. Začínala jako prodavačka ve stánku a nyní je majitelkou několika luxusních butiků v prestižní pražské ulici. Během rozhovoru s Honzou Dědkem zavzpomínala na začátky svého podnikání a objasnila, jak to chodí s investicemi v módním světě.
Tamara Kotvalová je majitelkou společnosti Carollinum a provozuje několik butiků s luxusním zbožím. Už přes dvacet let je v Pařížské ulici jako doma a během svého působení na tomto místě zažila vzestupy, ale i pády. Nejtěžší vůbec pro ni byly začátky jejího podnikání, kdy ji vyplavila povodeň.
„To bylo fajn, šel jste na ulici a tam byly hromady Louis Vuittonek, ale vzít jste si je nemohl, protože byly všechny mokré, znehodnocené. V Pařížské byly tenkrát vytopené sklepy spodní vodou a v těch sklepích máme všichni sklady. Takže to naše zboží odešlo. Já jsem ho tenkrát moc neměla, takže jsem si ho vzala domů. Ale ty ostatní firmy přišly o mnoho,“ vzpomíná na největší povodeň v Praze a současně začátky svého podnikání Tamara Kotvalová v 7 pádech Honzy Dědka.
Tamaře se dnes přezdívá Královna Pařížské, kde mimo jiné vlastní obchod s luxusními hodinkami. Češi jsou podle ní nejtěžšími zákazníky. „Češi si všechno potřebují prověřit. Chtějí mít jistotu, jestli skutečně všechno funguje a všechno je tak, jak má být. V obchodě sedí zákazník třeba čtyři hodiny, než si vybere,“ říká Kotvalová.
Hodinky jako luxusní módní investice
A že je z čeho vybírat. „Hodinky máme od 50 tisíc, ale můžete si koupit hodinky i za 22 milionů. Je to dobrá investice, když si pár let počkáte. Hodinky za milion euro ale nedostanete hned, na ty si musíte třeba dva roky počkat,“ vysvětluje podnikatelka.
Mohlo by vás zajímat: 10 nej módních investic: Nákup těchto luxusních kabelek, šperků či bot se vyplatí
„Musíte si je zasloužit. Všechny jsou vyráběné z ušlechtilých materiálů. Někdy si je ti klienti ani nechtějí rozbalit, takže my je ani nevidíme. Když už ty hodinky otevřete, už ten obal načnete. To je taky důležitý. Dneska si nekupujete hodinky, abyste se díval, kolik je hodin. Na to máte mobil,“ poučila Kotvalová moderátora Honzu Dědka.