Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Móda a krása

5 vad na kráse, za které může váš špatný jídelníček

Pro zachování krásy a zdraví zdaleka nestačí jen aktivní životní styl a kvalitní péče o zevnějšek. Významnou roli hraje naše strava. Pokud s ní něco není v pořádku, začne se to dříve či později neblaze projevovat navenek.
Vydáno: 05.12.2016, Anna Kopečková
Lámou se vám nehty? Nejspíš vám chybí železo.
Lámou se vám nehty? Nejspíš vám chybí železo. Autor: Thinkstock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jaké problémy tedy mohou při nevhodném stravování vznikat?

 

1. Suchá pleť a vrásky

Proto, aby byla pleť dostatečně hydratovaná, zdaleka nestačí pouze pít dostatek vody. Vědecké výzkumy prokázaly, že konzumace vody má na skutečnou hydrataci pleti jen velmi malý vliv. Co ovšem hydrataci definitivně ovlivňuje, je dostatek či nedostatek důležitých vitamínů a živin.

„Když se organismu nedostává vitamínů A, C, E, zinku a esenciálních mastných kyselin, kůže je nadměrně suchá, objevují se na ní praskliny a ani mastným krémem nelze stav zlepšit,“ prozrazuje ze své praxe dermatoložka MUDr. Petra Samková.

A co hůř, od suché pleti je to co by kamenem dohodil k vráskám! S nedostatečně hydratovanou pletí se pojí nižší obsah kyseliny hyaluronové a kolagenu, tedy polysacharidu a bílkoviny, které jsou nezbytné k mladistvě vypnuté pleti bez vrásek.

Pokud se chcete suché pleti vyvarovat, snažte se do své stravy zahrnout všechny výše zmíněné živiny, a samozřejmě nezapomínejte ani na vhodnou péči o pleť, která by měla sestávat alespoň z každodenní aplikace přípravku s SPF faktorem a hydratačního krému, který kůži dodá hydrataci také zvenčí.

Jídlo pro sexy kůži: Nakrmte pleť kolagenem!

Jídlo pro sexy kůži: Nakrmte pleť kolagenem!

 

2. Předčasné stárnutí pleti

Jemné linky a vrásky jsou přirozenou součástí stárnutí. Kvůli nezdravému životnímu stylu a stravě se nicméně mohou začít objevovat mnohem dříve, než by měly.

Podle MUDr. Petry Samkové byste měli pro zachování mladistvého vzhledu pleti do stravy zahrnout velké množství ovoce a zeleniny. „Antioxidanty v nich obsažené nejen, že působí pozitivně uvnitř organismu, ale díky vlivu na volné radikály udržují mladistvou i pleť,“ uvádí.

Vedle toho je viníkem předčasného stárnutí pleti také strava založená na konzumaci velkého množství cukru, průmyslově zpracovaných sacharidů a alkoholu.

3. Akné

Nevhodná strava může mít za následek i rozvoj akné, zejména pak konzumace pokrmů z rychlého občerstvení, jídel s vysokým obsahem sacharidů, nekvalitních tuků a průmyslově zpracovaných cukrů.

„Nezdravé pokrmy s vysokým obsahem tuku a glykemickým indexem vedou ke vzniku „pupínků“, protože v organismu mohou vyvolávat zánět a navíc stimulují produkci kožního mazu, který póry společně s nečistotami zanáší,“ upozorňuje zakladatelka kliniky estetické medicíny Petra Clinic Mgr. Petra Řehořková.

Naopak strava s nízkým glykemickým indexem výskyt akné snižuje, stejně jako pokrmy bohaté na vitamín A (vnitřnosti, mrkev, tmavě zelená zelenina, červené papriky).

padání vlasů Foto:                                                                                                                        Foto: Thinkstock

 

4. Vypadávání vlasů a nekvalitní nehty

Stejně jako pleť ovlivňuje i vlasy a nehty strava možná více, než byste očekávali.Pokud vám dlouhodobě chybí vitaminy A, B6, B12 a železo nebo hořčík, připravte se na nadměrné vypadávání vlasů. Viníka lámavých vlasů a jejich roztřepených konečků zase hledejte v nedostatku biotinu (vitamin B7).

„Bez železa a vitamínů ze skupiny B můžete zapomenout na pevné, kvalitní nehty,“ potvrzuje primářka Samková.

Článek

Vypadávání vlasů... Foto:

Padání vlasů: 5 tipů, jak ho omezit přírodní cestou

Zkuste přírodní prostředky, díky kterým můžete mít pořádnou kštici ještě v osmdesáti!

 

5. Obezita

Dejte si pozor na množství stravy, které zkonzumujete. Velká část populace totiž sní mnohem víc, než potřebuje! Vedle příliš velkých porcí bývá příčinou i přejídání masem a sacharidy. Pokud organismus sacharidy nebo bílkoviny okamžitě nevyužije, uloží do zásoby v podobě tukových polštářů a my tloustneme.

Říkáte si, co je vlastně na tom být trošku při těle tak špatného? Asi byste se divili, ale obezita je příčinou bolestí kloubů a páteře, problémů srdce a cévní soustavy, nemocí dýchacího systému, kožních chorob a dokonce některých typů nádorů (zejména gynekologických a trávicího traktu).

„Nejvíce rizikový je v tomto ohledu tzv. viscerální tuk, tedy tuk, který se hromadí uvnitř našeho těla a obklopuje naše vnitřní orgány,“ říká Petra Řehořková a dále pokračuje: „Jeho vysoké množství bývá spjato s vyšším množstvím krevního tuku, což může mít za následek rozvoj srdečně-cévních onemocnění jako je infarkt a mrtvice nebo cukrovky.“

Vědci v současnosti navíc prokázali jasnou linku mezi dlouhověkostí a dlouhodobě skromnou stravou. Ne nadarmo už naše babičky říkaly „jez do polosyta, pij do polopita“ a my bychom se toho měli držet!

Velký paradox je, že mnoho obezitou trpících lidí je vlastně podvyživených. Jejich organismus často přijímá mnoho průmyslově zpracovaných potravin s takřka nulovou výživovou hodnotou a vysokým obsahem sacharidů a tuků na úkor zdravých potravin s obsahem látek, které potřebuje (kvalitních bílkovin a sacharidů, vitaminů, minerálů a „zdravých“ tuků).

Jak zjistíte, jak jste na tom?

Pozorujete na sobě některé z výše uvedených problémů? Nebo si říkáte, že se naopak cítíte skvěle, a na svém jídelníčku nepotřebujete nic měnit? Nenechte se zmást!

Hodnocení vlastního zdravotního stavu je vždy vysoce subjektivní záležitostí. Abyste si mohli být ohledně svého zdraví skutečně jisti, je lepší spolehnout se na přesná vědecká měření. Mezi nejoblíbenější a nejpřesnější měření organismu v současnosti patří diagnostika složení lidského těla. Navíc u nás přibývá čím dál více opravdu kvalitních přístrojů, které jsou schopny poskytnout podrobné informace o našem stavu organismu.

Při diagnostice složení lidského těla získáte:

- Analýzu složení těla, tedy obsah celkové tělesné vody, bílkovin, minerálů a množství tělesného tuku

- Analýzu svalů a tuků, která ukáže poměr svalové a tukové tkáně a jejich hmotnost, dále se dozvíte i kompletní rozložení svaloviny po celém těle (například nemáte-li na pravé ruce více svalů kvůli dennodennímu nošení těžké kabelky)

- Analýzu obezity ukazující BMI a procento tělesného tuku

- Informace o obsahu vody v těle a veškeré tělesné míry

- Informace o možné osteoporóze (řídnutí kostí)

Jak naložit s výsledky?

Na pracovišti, kde vám diagnostiku provedou, mívají obvykle i odborníky, kteří vám poradí, jaké změny životního stylu by pro nápravu vašeho zdraví měly proběhnout.

„Podle důležitých a přesných informací, které získáváme z jednoho z nejšpičkovějších přístrojů na diagnostiku těla, jsme schopni klientům poskytnout mnoho cenných informací od doporučení látek, které nám chybí, po ideální kombinaci procedur, které mohou pomoci našemu tělu,“ uzavírá Petra Řehořková.

-ak-

Článek je zařazen v: padání vlasů, fast food, zdravý jídelníček, suchá kůže, nezdravé potraviny, lámavé nehty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama