Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama
Reklama

Jídlo pro sexy kůži: Nakrmte pleť kolagenem!

Dobře vypadající pokožku nemůžeme mít navěky. To, jak naše pleť vypadá, ovlivňují například genetické predispozice nebo životní styl. My můžeme stárnutí pokožky ale výrazně zabránit tím, že ji „nakrmíme“ živinami potřebnými pro její mladistvý vzhled.
Vydáno: 22.07.2018
Jídlo pro sexy kůži: Nakrmte pleť kolagenem!
Autor: Thinkstock Jídlo pro sexy kůži: Nakrmte pleť kolagenem!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Tou nejdůležitější je kolagen, díky němuž je pokožka pružná a hydratovaná. Je to ve vodě nerozpustná bílkovina, která je základní stavební hmotou pojivových tkání. Tvoří 30 % hmotnosti bílkoviny člověka, 10 % celkové hmotnosti člověka a až 70 % kůže. Jeho nedostatek se kromě bolesti šlach a kloubů projevuje právě na pokožce. Ta ztrácí elasticitu, začínají se tvořit vrásky. „Kolagen je obsažen v pleti již od narození a dá se nazvat jakousi přírodní, neviditelnou výstuží pokožky. S přibývajícím věkem kolagenová vlákna ztrácejí svou elasticitu a už od dvaceti let věku začínají ochabovat a dávat prostor projevům stárnutí,“ říká MUDr. Helena Reisingerová, korektivní dermatoložka kliniky estetické medicíny a stomatologie Mediestetik.

Projezte se ke kráse

Pro tvorbu kolagenu v našem těle je zapotřebí dbát na náš jídelníček a zařadit do něj dostatečné množství aminokyselin. Produkci kolagenu podporuje například vitamin C nebo omega-3 mastné kyseliny. „Doporučuji se zaměřit na komplexní stravu bohatou na vitamíny a minerální látky. Pravidelně konzumujte potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny, které účinně hydratují pokožku zevnitř a podporují produkci kolagenu,“ řekla Nikol Hložková, nutriční terapeutka dietního programu It’s my life!

Kvalitním zdrojem zmiňovaných omega-3 mastných kyselin jsou ryby a ořechy. Z ryb je to zejména losos, tuňák, makrela či sardinky a doporučuje se zařadit je do jídelníčku alespoň dvakrát týdně. Z ořechů jsou to především mandle a vlašské ořechy. „Ořechy jsou vhodnou alternativou svačiny, pokud nemáte příliš času či se vám nechce nic připravovat doma. Pozor ovšem na mandle, které obsahují kyanid a při konzumaci velkého množství může dojít až k otravě,“ uvedla dále nutriční terapeutka Hložková. Dále najdeme kolagen třeba v krůtím mase a telecích játrech.

Kolagen v tabletkách

Běžné jídelníčky obsahují příliš málo kolagenní bílkoviny, resp. aminokyselin obsažených v kolagenu. Jedině kolagen totiž obsahuje specifické aminokyseliny hydroxyprolin a hydroxylisin. Proto je vhodné pravidelně užívat doplňky, které zajistí jeho dostatečné množství. „Kolagenové doplňky je možné užívat dlouhodobě, aniž by měly jakékoliv nežádoucí účinky," říká Milan Duda z Lékárna.cz.

Mezi zákazníky bývají oblíbené výrobky obsahující čistý krystalický kolagen, čistoty 99,9 %. Ten se získává lyofilizací, což znamená, že je zbavený vody a má houbovitou konzistenci. Je to nejšetrnější známý způsob konzervace – tímto způsobem se upravuje strava pro kosmonauty, horolezce a vrcholové sportovce. 

Triky celebrit

Produkce kolagenu v pokožce se dá také podpořit neinvazivními metodami estetické medicíny, jakou je třeba monopolární radiofrekvenční energie. Tato terapie přesně cílí na kolagenová vlákna. „Při ošetření Thermage na kůži působí radiofrekvenční energie, která je velmi přesně zacílena na kolagenová vlákna. Tepelnou stimulací se vlákna opětovně posilují a buňky vytvářejí velké množství nového kolagenu, který pokožku zpevňuje a zpružňuje,“ vysvětlila MUDr. Reisingerová.

profimedia-0272070882 Foto:

                                                                                                                     Foto: profimedia.cz

Radiofrekvenční energie proniká do pokožky přes tenký zlatý plát zabudovaný v každé originální hlavici, která je v zájmu zachování bezpečnosti a účinnosti procedury určena pro každého pacienta individuálně a lze ji použít jen jednou. Nedochází přitom k narušení svrchních vrstev kůže, není proto nutné se po ošetření nijak omezovat. Metodu, která obnovuje kolagenová vlákna, si oblíbily i hollywoodské hvězdy jako například Demi Moore nebo Gwyneth Paltrow.

Mohlo by vás taky zajímat:

7 potravin, díky kterým omládnete

Ztrácí vaše pleť pevnost, pružnost a pomalu ochabuje? Důvodem je nedostatek kolagenu. Naše tělo ho přirozeně vytváří ve velké míře pouze asi do 35 let. Poté začne pokožka pomalu ochabovat. Znovu aktivovat kolagen můžete různě. Třeba pomocí aktivních látek, dermatologických či kosmetických přístrojů nebo také stravou. Které potraviny tvorbu kolagenu nejvíce podporují?

Ryby

Kolagen - ryby

Proč je jíst: posilují buňky, odbourávají tuk, potlačují záněty šlach a svalů

Patří sem: tuňák, losos, ryby s bílým masem

Jak často: alespoň 1x týdně

Ryby jako tuňák a losos mají hodně dobrých tuků známých jako omega-3 mastné kyseliny. Při nedostatku omega-3 začne tělo vytvářet kožní buňky z nekvalitních tuků. Ty pak mohou být citlivé na toxiny či jiné vnější faktory, jako je mýdlo, pyl nebo některá jídla. Kožní buňky vytvořené ze správných tuků, jako jsou omega-3, nejsou tak náchylné na narušení toxiny a alergeny.

 

Alkohol, sladkosti, hranolky, pálivé koření...Za to vám vaše pleť určitě nepoděkuje

10 potravin, kvůli kterým vypadáte strhaně

Cvičení proti vráskám: Obličejová gymnastika, která omlazuje

Stejně jako pravidelný pohyb zkrášluje tělo, cvičením si můžete vylepšit i tvář. Pravidelné cvičení platí na vrásky a posiluje ochabující pokožku.

Co se děje

Cvičení napíná a posiluje obličejové svaly, což vede k pevnější a hladší pokožce. Bříšky prstů ji při něm současně masírujete a aktivujete reflexní body. Pokožka se uvolní, prokrví a zkrášlí. Kombinace cviků, masáže a krémů ubere tváři pár let.

Cvičení proti vráskám... Foto:

Jak na to

Přidejte si cvičení mezi večerní kosmetické rituály. Pečlivě si vyčistěte pokožku a naneste noční krém. Sedněte si před zrcadlo, ve kterém uvidíte celou tvář, krk a dekolt.

Cvičení aktivuje svaly, ovšem hlídejte si, aby se během něj pokožka zbytečně nemačkala do vrásek, nemračte se a nepitvořte.

Každý cvik opakujte 3x. Proveďte postupně celou sestavu nebo si vyberte cviky pro partie, které potřebují omladit.

Uvnitř článku vám také ukážeme 5 tipů krémů, které se hodí k použití společně s těmito cviky. Účinek bude dokonalejší...

Cvik 1

Uvolnění čela, zmírnění svislých vrásek mezi obočím

Konečky prstů položte do středu čela, malíčky pod obočí. Lehce tlačte na pokožku a zároveň prsty posouvejte směrem ke spánkům. Oči otevřete dokořán, obočí povytáhněte, čelo nekrčte. Vydržte pět vteřin a přitom jemně tiskněte malíčky k sobě.

Článek je zařazen v: ryby, ořechy, omlazení pleti, vrásky, potraviny pro krásnou pleť, kolagen, krásná pleť, vitamin C, aminokyseliny
Reklama