Mistryně druhých šancí a Evita ze Žižkova
V castingové show Robin Hood – Cesta ke slávě je zase o jednu Marianu méně. Písnička Buenos Aires z muzikálu Evita se stala osudnou Janě Tesařové. O postup do dalšího kola se rozhodovalo mezi ní a Andreou Gabrišovou.
Členové poroty se tentokrát shodli a vyslovili Janino jméno. Všichni měli stejný důvod. „Pro vyřazení Jany jsem se rozhodla ne kvůli zpěvu nebo tanci, ale proto, že mi na roli Mariany neodpovídá typově. O té postavě mám určité představy a Jana by v ní působila moc dospěle. Čímž neříkám, že té představě odpovídá přesně Andrea, ale když jsem měla volit, Andrea se jí přibližuje přeci jen o něco víc,“ zdůvodnila Gabriela Osvaldová. Tvůrci Janě vytýkali i výslovnost, dokonce zazněl příměr, že Evita v jejím podání působí, jako by byla spíš ze Žižkova než z Argentiny.
Co na rozhodnutí tvůrců říkala Jana? Co se jí honilo hlavou, když uslyšela svoje jméno a uvědomila si, že pro ni soutěž končí? „V první chvíli jsem cítila zklamání, pak převládla úleva. Smířila jsem se s tím, nic jiného mi ani nezbývá. Aspoň napíšu diplomovou práci,“ dodala s trochu smutným úsměvem. Andreu by na závěrečný rozstřel vůbec netipovala, když se v něm ale ocitly, bylo jí jasné, jak všechno dopadne. „V tu chvíli jsem věděla, že půjdu já, nějak vnitřně jsem to cítila, nedokážu to zdůvodnit, ale věděla jsem, že takhle to zkrátka má být.“
Líto je Janě jen to, že si nezazpívá duet. „Těšila jsem se právě na kolo s duety, chtěla jsem se dostat alespoň k nim. Chybět mi bude to napětí. Co nového se mám naučit a jak zpracovat nový podnět… Mrzí mě, že jsem nemohla předvést, že mám v tanci na víc. Ve škole studuju modernu a jazz. A ve zpěvu totéž. Chtěla jsem si zazpívat nějakou lyrickou píseň v pomalém tempu. Bohužel. A taky mi budou chybět přátelé – Laco, Viktor a Radka,“ popisovala Jana své pocity.
Zatímco pro Janu byla Evita poslední písničkou, kterou si v soutěži zazpívala, Andrea Gabrišová, která zpívala hit z muzikálu Flashdance, mohla už podruhé mluvit o štěstí. Opět se totiž dostala do závěrečného rozstřelu. Martina Kociánová ji nazvala mistryní druhých pokusů, protože i tentokrát Andrea zazpívala lépe až napodruhé. Čehož si byla Andrea sama dobře vědoma. „V rozstřelu s Janou jsem si tu písničku užívala mnohem víc, už jsem nebyla nervózní a myslím, že jsem podala výkon, za který se nemusím stydět.“
Tvůrci Andree vytýkali, že se tak moc snaží, až tím svému výkonu škodí. Gabriela Osvaldová dokonce prohlásila, že pro ni je její choreografie „až příliš tělocvičná“. Co na to Andrea? „Trochu mě to zamrzelo, protože publikum mi dávalo najevo, že se jim můj tanec a zpěv líbily. Ale dávám tvůrcům za pravdu, asi jsem se snažila až moc. Pak už jsem se řídila tím, co mi řekli, ubrala jsem a myslím, že to zafungovalo. Jsem jim vděčná za to, co mi řekli, a budu si na to dávat velký pozor,“ slibovala Andrea.
Adeptky na roli Mariany musely v neděli nejen zazpívat danou písničku, ale také k ní zvládnout choreografii, kterou každé z dívek vymyslel na míru Ján Ďurovčík. Některé z ní měly strach, jiné se na ni těšily. Jak byl autor tanečních variací spokojený s výsledkem? Jak se mu líbilo, co viděl v neděli na jevišti? „S některými jsem velmi spokojený, s výkonem ostatních zase velmi nepokojený. Nepřekvapila mě žádná, přeci jen za tu dobu, co s nimi pracuju, je už znám, tak jsem věděl, co můžu očekávat. Líbil se mi výkon Radky, která má talent i vypilovanou techniku. Její nedělní výkon je pro mě na úrovni toho, co považuju za muzikálové herectví. Andrea se mu – co se týká tance – velmi přibližuje,“ chválil Ján Ďurovčík.
Co si o svém výkonu myslí Radka Pavlovčinová, která zpívala jako první a energickou skladbou Holding Out For A Hero z muzikálu Footloose diváky zvedla ze židlí? „Písničku jsem si užila a celé vystoupení mě strašně bavilo. I když jsem z něj měla ohromný strach. Ne kvůli choreografii, ale dva dny před přímým přenosem mi odešel hlas, asi nějaká alergická reakce. Tak jsem měla strach, jestli tu těžkou a pro mě vysokou písničku vůbec zazpívám, natož slušně zazpívám,“ vysvětlovala Radka.
Další, koho Ján Ďurovčík chválil, byla Míša Doubravová, jíž tvůrci přidělili téměř neznámou písničku z muzikálu Hairspray. Ján Ďurovčík jí sestavil choreografii, v níž využil Míšiny komediální schopnosti. „Zatímco Radka má talent a techniku, Míša má jen ten talent. Přestože je učenlivá, techniku nedožene za dva týdny ani za rok. Ale umím si představit, že bych s ní dál pracoval,“ řekl. Míšu chválila i Gabriela Osvaldová. „Ten výkon byl hodně emotivní a z mého pohledu nejprofesionálnější z toho, co jsem viděla. Když zpívala, nemusela myslet na to, že k tomu tancuje, působila přirozeně a ještě zvládla herecký výraz. Zkrátka skloubila všechno dohromady, “ vysvětlovala Gabriela. Co na takovou chválu sama Míša? „Jsem šťastná, že o mně takhle mluvili. Na generálkách jsem písničku ani jednou neudýchala a teprve večer v přímém přenosu se mi to povedlo, jak jsem chtěla. A sama se divím, jak to vyšlo,“ říkala Míša.
Gabriela chválila také výkon Elišky Ochmanové, která vystoupila s písničkou Kabaret. „Ten večer mě hodně překvapila a podle mého názoru zazpívala nejlíp ze všech.“
Jaký pocit měla z večera Eliška? „Souhlasím s připomínkami, které mi řekli, a jsem šťastná, že mě Gabriela Osvaldová chválila. Udělala jsem totiž naprosto nesmyslnou věc, kvůli které jsem se zbytečně vystresovala. Těsně před přenosem mě v zákulisí napadlo, že si projedu text. Jenže najednou mě zaskočilo strašné okno a já si nemohla vzpomenout, jak začíná první sloka. A pak ani druhá. To mě naprosto zbytečně znervóznilo, do té chvíle jsme byla docela v klidu. Jenže pak jsem na jevišti během celé písničky nad slovy přemýšlela a neužila si vystoupení tak, jak jsem chtěla. Něco takového se mi stalo úplně poprvé,“ líčila Eliška. A jak se jí líbil odvážný kostým, ve kterém vystupovala? „Když jsem ho viděla poprvé, blesklo mi hlavou: Jsem přece soudná, něco takového si na sebe nikdy nevezmu. Ale vzala, pak už jsem si na něj zvykla a nakonec jsem se v něm cítila docela dobře.“
Nedělní večer ale tvůrcům přichystal i méně příjemné překvapení. Asi všechny zarazilo, jak zazpívala a zatančila svou písničku Dancing Queen z muzikálu Mamma Mia Martina Bártová. Ján Ďurovčík charakterizoval její výkon slovy: „Připadáš mi tam jako maringotka, která se rozhlíží, kde má kola.“ Překvapený byl i Ondřej Soukup. „Nečekal jsem, jak diametrálně se její výkon bude lišit od toho, co jsem si představoval, že předvede. Zřejmě jí ta píseň tak neseděla, že se s ní vnitřně neztotožnila, a to pak ovlivnilo její zpěv.“
Martina si byla vědoma, že se jí vystoupení nepovedlo. „Mrzí mě, že jsem písničku nezazpívala líp, že jsem se nedokázala uvolnit a užít si ji. Místo toho jsem myslela na to, abych tam dodala všechny ty drobné prvky, které mi sestavil Ján Ďurovčík. Ostatní holky měly choreografie mnohem náročnější než já, přesto jsem to nezvládla. Zpětně mě mrzí, že se tím týden intenzivně zabývám, denně jsme trénovali v Kalichu – a pak to takhle zkazím. Písnička se mi líbila, ale na veřejné vystupování bych si vybrala něco jiného. Záviděla jsem Elišce Kabaret, to by byla písnička přesně pro mě,“ líčila Martina. Nenapadlo ji udělat z nedostatku přednost a pojmout skladbu trošku jako recesi? „Já si vždycky řeknu, že se odvážu, až všichni budou koukat, ale pak jsem tou trémou tak sevřená, že to zkrátka nejde,“ zhodnotila zpětně Martina.
Těsně po skončení přímého přenosu si všech zbylých deset adeptů na role Robina a Mariany přišlo k dramaturgovi pro další instrukce. Tentokrát dívky nečeká po náročné neděli volnější týden, ale hned od pondělí zkouší s kluky další zadané skladby. Čeká je perný týden a televizní diváky novinka – soutěžící se jim představí jako interpreti duetů.