Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Účinné cviky, které vás zbaví vypouklého břicha

Spodní část břicha patří především u žen k jedné z nejvíce problematických partií.
Vydáno: 08.03.2016, Anna Kopečková
Ploché břicho je snem asi každé ženy
Ploché břicho je snem asi každé ženy Autor: Thinkstock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Je to dáno tím, že se do této oblasti velmi rád usazuje tuk, protože pak může ochraňovat a tepelně izolovat ženské rozmnožovací ústrojí. Druhým důvodem, proč bývá spodní část bříška vypouklá, jsou střeva. Když člověk konzumuje příliš mnoho perlivých nápojů, žvýká žvýkačky nebo jí nadýmavé potraviny (včetně zdravé vlákniny), dochází k hromadění plynů a břicho se zákonitě vyboulí.

Jedním z častých omylů je, že je spodní břicho tvořeno nějakým samostatným svalem. Část břicha pod pupíkem je ale jen pokračováním přímého břišního svalu. I přesto existují cviky zaměřené speciálně na tuto partii.

Zvedání pánve

pulseup2-female Foto:

Lehněte si na podložku na záda a ruce nechejte volně podél těla. Zvedněte obě chodidla vzhůru ke stropu tak, aby vaše nohy svíraly s tělem pravý úhel. S výdechem vytlačte natažené končetiny vzhůru, s výdechem uvolněte. Při každém opakování vnímejte, jak spodní část břicha zabírá. Pohyb nemusí být vůbec výrazný, ale měl by být vedený tahem, ne švihem. Obě nohy držte stále vodorovně se zdí (nepřitahujte kolena k ramenům).

                                                                                                                                   Zkracovačky s podsazením

2f698022688fd8d648a7dd5f0a467b3c Foto:

Vleže na podložce přitiskněte bedra k zemi, ruce položte za hlavu, lokty rozevřete do šířky. Kolena nadzvedněte tak, aby stehna byla vůči trupu v pravém úhlu. S výdechem odlepte lopatky od podložky a zároveň přitáhněte kolena k ramenům. S výdechem povolte, ale chodidly se nedotýkejte země. Proveďte alespoň 10 opakování ve 4 sériích. Tímto cvikem procvičíte důkladně celý přímý břišní sval.

 

                                                                                                                                         Nůžky

jkluio Foto:

Zůstaňte ležet na podložce a dlaně si podsuňte pod hýždě, aby vás netlačila kostrč. Natáhněte obě nohy a s výdechem je zvedněte asi 15 cm od země. Dávejte si přitom pozor na bederní páteř – ta musí být stále přilepená k podložce. Pokud cvik zvládáte, můžete začít stříhat nohama – překládat je střídavě přes sebe. Zkuste vydržet 20 vteřin a pak si odpočiňte.

                                                                                                                                           Kolo

Bicycle-1 Foto:

Cvik, který se cvičil už v mateřské škole, je pro spodní břicho jako stvořený. Na zádech nechejte ruce opět volně ležet podél těla. Kolena zvedněte vzhůru a začněte nohama dělat takový pohyb, jako byste šlapali na kole. Bedra musí být stále přitisknutá k podlaze. Nezapomeňte také pravidelně dýchat.

                                                                                                                                             Pro zdatné

leg-drop-exercise Foto:

Najděte si v bytě dole u podlahy něco pevného, čeho se můžete chytit (spodní část skříňky nebo postele, nohy stolu). Lehněte si hlavou k záchytnému bodu, zvedněte ruce nad hlavu a chytněte se. Nohy natáhněte na zem. S výdechem zvedejte propnuté končetiny pomalu vzhůru ke stropu, ale pánev nechejte na podložce. Až budou nohy a tělo v pravém úhlu, nadechněte se a pak je opět vracejte pomalu zpátky k zemi. Nikdy neprohýbejte bedra – pokud je neudržíte na zemi, cvik raději vynechejte. Naopak pokud dokážete stále udržet bedra přitisknutá k zemi, můžete cvik zkusit i s rukama podél těla.

 

Další účinné cviky na břicho i záda si můžete zkusit s trenérem Martinem Kochtou:

Fithall - Posilování břicha
Fithall - Posilování břicha

 

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 4 Foto:

Mohlo by vás také zajímat:

 

Pro dostatečný příjem vlákniny není třeba jíst žádné speciální potravinové doplňky

Vláknina v jídelníčku aneb Jak si vykartáčovat střeva

Aby tělo přestalo vodu zadržovat, nesmíte s ní šetřit

Chcete zhubnout? Zbavte se přebytečné vody v těle

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama