Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

24hodinový plán, jak porazit nachlazení

Probudili jste se s plným nosem a bolestí hlavy? Nejspíš čekáte, že nachlazení vám znepříjemní minimálně několik nejbližších dní. Ale vůbec to tak být nemusí!
Vydáno: 10.02.2018, Anna Kopečková
Horký čaj je fajn, ale jen ten vám stačit nebude
Horký čaj je fajn, ale jen ten vám stačit nebude Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Klinická naturopatka Michaela Carter, která kombinuje tradiční, generacemi ověřené rady s nejnovějšími vědeckými poznatky o bylinné, přírodní a nutriční medicíně, sestavila plán, jak dát virům co proto během pouhého jednoho dne a noci!

7.00

Dejte si tabletku. Zapomeňte ale na tablety z lékárny nebo televizní reklamy. Jedna z posledních velkých studií potvrdila, že většina těchto léků má jen malý vliv na rychlost uzdravení, a někdy dokonce uzdravení oddalují. Vyzkoušejte něco přírodního – třeba léty ověřenou lékořici nebo méně známou právenku latnatou (lat. andrographis paniculata), obě byliny jsou silnými antivirotiky. Seženete ji v tabletách nebo v tinktuře, ideálně v kombinaci s echinaceou a lichořeřišnicí.

K tomu vypijte čerstvě vymačkanou šťávu z pomeranče, mrkve, červené řepy a zázvoru, která dodá tělu snadno stravitelnou výživu a posílí imunitu. Vitamín C z ovoce a zeleniny podpoří tvorbu interferonu, proteinu, který redukuje dobu trvání chřipky nebo nachlazení. Mrkev a řepa jsou bohaté na karotenoidy, které hrají důležitou roli v imunitě. Zázvor je jemným stimulantem krevního oběhu a jeho zahřívací schopnost je skvělá pro zklidnění příznaků chřipky a nachlazení.

řepa a mrkev Foto:

                                                                                                                      Foto: iStock

8.00

Dejte si velmi teplou sprchu, která uvolní hlen. Pokud to zvládnete, dopřejte si k snídani vajíčka, která vám dodají bílkoviny potřebné pro boj s infekcí. Případně si dejte congee (čínská rýžová kaše připravená jen z kulatozrnné rýže, která se několik hodin vaří s kouskem mořské řasy a vodou v poměru 1 díl rýže a 6–10 dílů vody).

Pokud hlad nemáte, nevadí, do jídla se nenuťte. Půst je jednou z cest, jak urychlit uzdravení těla – když nemusí pracovat na trávení, může všechnu energii věnovat boji s viry. Pokud to vaše nátura a žaludek dovolí, rozžvýkejte stroužek čerstvého česneku. Pokud je vám syrový česnek proti srsti, dejte si ho do vývaru k obědu.

9.00

Hydratujte. Zvýšený příjem tekutin je důležitý, zejména pokud máte teplotu, aby nedošlo zvýšeným odpařováním vody z těla k dehydrataci. Tekutiny pijte co nejteplejší. Proč? Protože pro tělo je jednodušší absorbovat teplou tekutinu a také lépe uvolňuje a rozpouští hlen. Uvařte kořen kozince a tímto vývarem přelijte bylinný čaj z echinacei, černého bezu a lípy. Do čaje si přidejte citron a med, nejlépe zázvorovo-skořicový med. Dejte si první denní dávku vitamínů – C 1000 mg a látku zvanou NAC (N-acetyl cystein) 600 mg.

12.00

K obědu si připravte čirý vývar s wakame, shitake houbami a zázvorem. Wakame je velmi výživný druh mořských řas. Čínská medicína tvrdí, že přeměňuje a odstraňuje hlen a je vhodná na kašel, při kterém vykašláváme zelený nebo žlutý hlen. Teplý vývar společně se zahřívajícím zázvorem pomáhá tišit případnou horečku. Shitake houby obsahují mimo jiné interferon, který hraje hlavní roli v imunitě člověka.

kuřecí vývar Foto:

 

Máte raději českou klasiku? Slepičí nebo kuřecí vývar vás postaví na nohy. Nejlépe když použijete slepici nebo kuře z volného chovu či ještě lépe v bio kvalitě. Do vývaru nezapomeňte přidat kořenovou zeleninu a cibuli, ke konci varu také česnek. Vývar obsahuje celou řadu mikro minerálů, které pomohou tělu bojovat s viry. Cibule i česnek působí silně antimikrobiálně a navíc tělu dodají potřebnou síru, kterou obratem využije na regeneraci nejdůležitějšího, tělu vlastního antioxidantu glutathionu.

Dejte si druhou dávku vitamínů – další dávku vitamínu C 1000 mg, vitamín E 800 IU a Omega 3 mastné kyseliny 2 g.

Po obědě vyrazte na krátkou, zhruba 30minutovou rychlou procházku, pokud ji zvládnete. Výzkumy ukazují, že pohyb na čerstvém vzduchu pomáhá posilovat imunitu a zvyšuje obranyschopnost organismu, a to i v okamžiku, kdy tělo už bojuje s virovou nákazou.

14.00

Zdřímněte si. Vaše tělo pracuje na plné obrátky, aby se zbavilo nemoci. Lehněte si a zavřete oči na 30 až 40 minut a načerpejte tak další tolik potřebnou energii.

15.00

Dejte si dávku vitamínu D - 800 IU a zinek v dávce 60 mg. Když máte chřipku nebo jste nachlazení, vaše tělo produkuje velké množství prozánětlivých cytokinů, které jsou zpravidla zodpovědné za symptomy jako horečka nebo bolest hlavy. Vitamín D potlačuje přílišné uvolňování těchto cytokinů a také zvyšuje vstřebávání vápníku, železa, hořčíku a zinku, které jsou důležité pro naší imunitu. Dejte si také poslední dnešní dávku vitamínu C 1000 mg.

Nachlazení nebo chřipka také ovlivňuje vaše myšlení, rychlost vašich reakcí a schopnost soustředění a učení. Nesnažte se proto v tento den řešit zásadní úkoly. Začtěte se raději do oddechové knihy nebo si pusťte v televizi komedii. I dobrá nálada podporuje imunitu.

16.00

Nezapomínejte pít. Udělejte si čaj z čerstvého zázvoru v bio kvalitě, který je mnohem silnější než běžně dostupný zázvor. Případně si udělejte bylinný čaj a přidejte zázvorovo-skořicový med.

18.00

K večeři si dejte zeleninovou polévku, třeba ve složení cuketa, špenát, řeřicha, česnek a cibule. Můžete přidat vajíčko k dosažení denní potřebné dávky bílkovin. Česnek a cibule jsou silnými podpůrci imunity, bojují proti virům a jsou přírodními antibiotiky.

horká vana Foto:

 

19.00

Dejte si horkou vanu, do které nasypete detoxifikační směs – 2 hrnky Epsomské soli a půl hrnku sody bikarbony. Epsomská sůl obsahuje velké množství hořčíku a stopových prvků. Společně se sodou bikarbonou působí proti stresu a v kombinaci s horkou vodou pomáhá bojovat s infekcí, uvolnit svaly a navodit hluboký spánek. Dvacet minut v koupeli vám bude stačit. Po koupeli se rychle oblečte do lehkého savého oblečení, které si můžete jednoduše převléknout, a odpočívejte. Příští hodinu až dvě se budete potit. Pokud máte diabetes nebo vysoký krevní tlak, detoxifikační koupel vynechte.

21.00

Dobrou noc. Slyšeli jste už tisíckrát, jak je spánek důležitý. A ono to tak opravdu je. Množství studií potvrzuje, že nedostatek spánku způsobuje snížení T-buněk (typ bílých krvinek, které jsou klíčové pro náš imunitní systém). Matematika je jednoduchá – čím méně spánku, tím menší schopnost těla bojovat s nemocí. Tak zhasněte a dobře se vyspěte, zítra budete fit.

-ak-/foto iStock

Mohlo by vás taky zajímat:

Kašli a rýmě se jen těžko vyhnete, jejich trvání ale můžete výrazně zkrátit

7 potravin, které vás dostanou z chřipky a nachlazení

Téměř zázračný lék si můžete snadno připravit doma

Chřipky útočí! Vyrobte si domácí tinkturu na podporu imunity

Článek

recepty proti chřipce hlavní Foto:

9 ověřených receptů proti nachlazení a chřipce z celého světa

Vyzkoušejte netradiční, ale velmi účinné způsoby léčby.


Článek je zařazen v: Viry, zázvor, polévka, bolest v krku, kašel, nachlazení, naturopatie, bylinky, citron, chřipka, pomeranč, rýma, lékořice
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama