Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Jak se dostat po dovolené zase do formy

Vrátila jsem se z dovolené více unavená, než když jsem na ni odjížděla, jak se zase dostanu do formy? Je potřeba zachovat klid, znovu začít se zdravými návyky, pomalu opět sportovat, vyvarovat se stresu a dostatečně spát.
Vydáno: 05.10.2015
Dovolená u moře
Dovolená u moře Autor: Thinkstock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

"Odjela jsem na dovolenou se správnými předsevzetími. Chtěla jsem využít pobyt u moře k tomu, abych se více pohybovala, a jíst zdravě. Po prvních dnech však dobrá předsevzetí vzala za své. Dopoledne jsem se opalovala a válela se na lehátku, večer jsme s přáteli jedli a popíjeli do pozdních hodin. Výsledek: vrátila jsem se domů unavenější než dříve, s několika kily navíc, a především nervózní a vystresovaná. V noci špatně spím a nedokážu se vrátit k obvyklému pracovnímu rytmu. Zkusila jsem zase začít cvičit, ale tělo odmítá poslouchat, všechno mě bolí, mám pocit, že jsem náhle zestárla. Co můžu udělat, abych se vrátila do formy?"

Kdy naposledy jíst před cvičením a jak dlouho čekat po cvičení, než si něco dáte? A co vlastně jíst a pít?

Základ úspěšného hubnutí? Správný jídelníček před a po cvičení

Pokud dovolenou strávíte se správným životním stylem, může mít velmi pozitivní účinky na organismus, ať už jde o fyzickou či duševní stránku, odpovídá docent Gianfranco Beltrami z Parmské univerzity. Když se však o dovolené špatně stravujete a neodpočíváte, má to negativní dopad a spolu se stresem vyvolaným návratem do zaměstnání to může vést k uvedeným problémům.

Především je důležité snažit se vracet ke každodenní rutině postupně, pomalu začínat s obvyklými aktivitami, dopřát tělu dostatečný odpočinek, s fyzickou aktivitou začínat v pomalém rytmu a věnovat zvláštní pozornost výživě. Jestliže se chcete za každou cenu ihned vrátit k dřívějšímu rytmu, pocítíte únavu a stres. Nejméně deset dní se můžete věnovat například aerobiku, rychlým procházkám nebo pomalému běhu, abyste shodila nadbytečné kilogramy.

Ve dvou se to lépe táhne

Cvičte s vahou vlastního těla. Účinně, doma a bez pomůcek

Kdo chodí do posilovny, měl by se po dovolené vyhnout tomu, aby cvičil se stejnou intenzitou jako dříve. Během několika týdnů můžete cvičit se stejnou intenzitou a zátěží, jak jste cvičili předtím. Cvičení doplňujete lehkou stravou, dezintoxikační, ale zároveň výživnou, s hojným množstvím syrové sezónní zeleniny s olivovým olejem, třemi porcemi čerstvého ovoce k dopolední a odpolední svačině. Množství sacharidů omezte, ale nevynechávejte je zcela, abyste shodili kilogramy získané na dovolené. Snídaně má být bohatá, ale vyhněte se sladkostem. Hlavní jídla se mají skládat z ryb a libového masa, zeleniny, sýrů a netučných uzenin.

Snažte se vyhnout stresu, byť to ne vždy závisí na vás. Bez výčitek si během dne dopřejte pauzu navíc a snažte se zasvětit víkend nikoli nějaké té sklence navíc, ale odpočinku. Poslouchejte hudbu, čtěte, jděte do kina, na procházku. Zvláštní pozornost je třeba věnovat spánku. Při jeho nedostatku nemůže organismus správně fungovat a veškerá činnost přes den je tím poznamenána.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama