Prima maminka

25. července 2017 07:30

Anna Kopečková

Při práci se řídím intuicí, říká ředitelka pobočky Mercedes Benz

Být ředitelkou velké firmy, navíc v oboru, který patří spíše mužům, není lehké. Andrea Ungerová to s grácií zvládá už 14 let. Kromě toho s partnerem vychovává sedmiměsíčního syna a ještě stíhá motivovat ostatní ženy v rámci projektu She´s Mercedes.

Automobily jsou více doménou mužů, jak to vnímáte vy?

Tradičně se motoristický sport točí více kolem mužů než kolem žen. Ženy jsou více uživatelkami vozidel, než že by se zajímaly třeba o techniku. Ale najdete mezi ženami hodně dobrých řidiček a kolikrát i lepších než jsou muži. Ženy jsou za volantem často zodpovědnější.

Být ženou ve vedoucí pozici, navíc v oboru, který je spíše mužský, není lehké. Jak vás muži berou jako svou nadřízenou?

To je spíše otázka na ně. Máme stabilní manažerský tým, jsme na sebe hodně zvyklí. Neberu své kolegy jako podřízené, ale spíš jako spolupracovníky, kterým důvěřuji.

Doma máte malého syna. Kdo se o něj stará, když jste v práci?

Snažíme se s partnerem využívat čas tak, abychom se mu mohli maximálně věnovat. Když jsme oba v práci, stará se o syna babička. Oba si to užívají a já jsem v naprostém klidu, protože vím, že s tatínkem a babičkou je syn v nejlepších rukou a já se mohu věnovat práci.

Dovedete si sama sebe představit třeba tři roky doma, na mateřské a rodičovské dovolené?

Vždycky jsem říkala, že rozhodně ne. Má práce mě hodně baví. Když mám ale od syna odejít, vůbec se mi nechce. Na druhou stranu, když jsem se synem, vše jde stranou a věnuji se mu naplno. Takže pokud bych neměla takovou zajímavou práci, do které se těším, pak bych si určitě mateřskou a rodičovskou řádně užila. Pozoruji ale na sobě, že mne baví určitý balanc mezi prací a rodinou. To, že jsem naplno v práci a pak naplno se svým dítětem, mě naplňuje a nehrozí mi tím pádem „vyhoření“ ani v jedné oblasti.

Jaká byla vaše cesta na pozici ředitelky dealerství Mercedesu?

Řekla bych, že jsem byla ve správnou chvíli na správném místě. V době, kdy jsem nastoupila do společnosti, probíhala jednání mezi zakladatelem společnosti a dnešními spolumajiteli o kapitalizaci. Vzhledem ke svému ekonomickému a právnickému vzdělání, jsem se stala součástí celého procesu. Zakladatel původně plánoval zůstat ve firmě jako ředitel i nadále, ale nakonec se rozhodl jinak. Proto se hledal někdo, kdo by jeho agendu převzal. Byla jsem tak říkajíc v obraze, a tudíž volba padla na mě. Bylo mi jen 26 let, neměla jsem tušení, do čeho jdu. Dnes se tomu směju a říkám si, že naštěstí, protože kdybych věděla, do čeho jdu, více bych se bála. Nejprve jsem byla ve firmě jen pověřená do funkce vedení společnosti, až když jsem za sebou měla první výsledky, byla jsem oficiálně jmenovaná ředitelkou.

V čem byla práce z počátku nejnáročnější?

Změnila jsem koncept z rodinného a přešla k manažerskému. Našla specialisty, nastavila nový systém zodpovědností a pravomocí. Ze začátku jsem musela pracovat 16 hodin denně. Byla jsem nonstop pod drobnohledem a udělat chybu bylo nemyslitelné. Tehdy mi pomohlo právě to, že jsem žena, protože jsem hodně dala na svou intuici. A své intuici věřím dodnes.

Jaká jste řidička a co si myslíte o tom, když někdo tvrdí, že ženy jsou horší řidičky než muži?

Je to jako ve všem. Ženy a muži mají ze své podstaty jiné předpoklady. To neznamená, že jsou lepší nebo horší. Je to hodně individuální. Obecně si myslím, že ženy méně riskují, jsou opatrnější. Bývají také rozvážnější, což může být pro i proti. Často je totiž za volantem potřeba se rychle a správně rozhodnout a zareagovat. Pak na váhání není čas.

V čem si myslíte, že jsou řidičky Mercedesu jiné?

Jsou to zkrátka Mercedesky (směje se). Odvážené, aktivní a inspirující ….

Nevadilo by Vám řídit Favorit z Brna do Prahy?

Při současném stavu D1 by mě vadilo řídit z Brna do Prahy asi cokoliv. Pravdou je, že díky asistenčním systémům je jízda Mercedesem nenahraditelná; skoro řídit nemusíte.

Jste pracovně velice vytížená, jste maminkou malého dítěte, přednášíte na seminářích osobního rozvoje, jak na sobě pracujete vy a co vás žene kupředu?

Můj hnací motor je úspěch. Vždycky, když něčeho dosáhnu, mám o to větší chuť se pustit do dalších výzev. Samozřejmě jsem zažila i neúspěchy. V takových případech v sobě mám zase takový ten pocit, že to, na čem mi záleží, přece musím nějakým způsobem dokázat, proto se snažím hledat cestu jinde. Tento přístup mě posouvá pokaždé o krok dál. Nerada se zkrátka vzdávám. Co se týče práce na sobě, tak se pravidelně vzdělávám. Snažím se neustále učit něco nového. Systematicky pracuji na rozvoji své osobnosti, navštěvuji kurzy a čas od času si dopřeji individuální konzultaci s profesionálem z konkrétního oboru.

Máte svůj osvědčený tip na to, jak zaháníte únavu a dobíjíte baterky?

Od té doby co se mi narodil syn, dávám přednost raději jemu, před svými zájmy. Ale i tak začínám už zase znovu chodit na tenis, občas si jdu zaběhat a dopřeji si kosmetiku, nebo masáž. Protože je pravdou, že spokojená maminka rovná se spokojené dítě i celá rodina, a tak se snažím se nezanedbávat. Přesto, že jsem v práci hodně mezi lidmi, nejvíce energie vždy naberu ve společnosti mých přátel. Pozitivní energie z „obyčejného“ poklábosení s kamarádkou je pohlazením na duši. Záleží mi na vztazích. Velmi si vážím skutečného přátelství.

Můžete nám přiblížit projekt She´s Mercedes?

Jako jedna z mála žen v autobranži jsem měla pocit, že by se dámám při takové životní události, jako je výběr auta, mělo dostat speciální péče. Současně si troufám říct, že značka Mercedes dovede příjemně spojit určitou komunitu lidí, proto jsem začala pořádat dámské „mercedesovské“ akce. Na konci roku 2015 pak přišel sám výrobce s projektem pro ženy She ´s Mercedes a se stejnou filosofií.

V projektu podporujeme ženy, aby byly aktivní, odvážné a kreativní, ženy se inspirují vzájemně. She´s Mercedes dává dámám prostor se potkat. Není to nic obchodního, ale čistě lidského. Projekt She´s Mercedes je o ženských tématech, kde auta rozhodně nechybí. První setkání pod tímto názvem proběhlo v březnu minulého roku u nás v autosalonu a druhé letos v červnu.

Hodně se necháváme inspirovat Berthou Benz. Bertha nebyla pouze manželka a matka pěti dětí. Byla múza a především odvážná žena, která je považována za průkopnici automobilismu. Právě ona se před sto třiceti lety vydala na první dálkovou jízdu automobilem svého muže. A i když dnes je sto kilometrů jako nic, tehdy to byla obrovská věc. Navíc pro ženu nevídaná. Mimochodem, Bertha se vydala na cestu tajně, svému muži poslala během cesty telegram, aby si nedělal starosti a s sebou na cestu vzala své dva syny, kterým tehdy bylo 14 a 15 let.

Ing. Mgr. Andrea Ungerová vystudovala ekonomickou fakultu na Mendelově univerzitě a právnickou fakultu na Univerzitě Komenského. Ve firmě Hošek Motor a.s. pracuje ve vedoucí pozici ředitelky firmy 14 let, od svých 26 let. Mluví plynně anglicky, německy a společně s partnerem vychovává sedmiměsíčního syna.

Mohlo by vás taky zajímat:

Sdílejte článek
Štítky Mercedes auto Mercedes-Benz Brno řidič projekt mateřská dovolená Praha ředitelka Mendelova univerzita v Brně Univerzita Komenského v Bratislavě Bertha Benzová Hošek Motor

Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 13. 4. 2024

Knihy, které jste možná dostali darem, vás dnes mohou přimět k hlubokému zamyšlení nad duchovními nebo filozofickými otázkami, Berani. Vaše mysl je rychlejší než obvykle, takže pravděpodobně dokážete pochopit některé poměrně složité myšlenky. Vaše praktická stránka by mohla vyvolat pochybnosti o použitelnosti toho, co se učíte, ale nedělejte si s tím starosti. Nakonec by vám to mělo být jasné.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.