Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Typologie pivařů a pivařek: Najdete se?

1/4: Štamgasti – „Na jedno pivánko na žízeň není nikdy moc brzy…“
typologie pivařů štamgast

Štamgast si na pivo udělá čas kdykoli. V drtivé většině jde o muže, kterému je více méně jedno, jestli jde o desítku nebo ležák, stojí-li před ním točené nebo jestli na něj doma čeká vychlazený lahváč. Jeho měsíční spotřeba se pohybuje těsně pod 30 litry, což jasně dokazuje, že den bez piva se v životě štamgasta objeví jen výjimečně.

 

Štamgast má ze všech čtyř typů nejvíc přátel, s kterými si „na jedno“ pravidelně sedne. Nejčastěji jde o kamarády z dětství nebo kolegy z práce. Jsou velmi konzervativní a zároveň spontánní, nevyužívají moderní sociální sítě, domlouvají se výhradně po telefonu, často stačí SMSka s prostým vzkazem, ve kterém je smluvený čas a místo.

 

Štamgast drží slovo, když se řekne, že se jde na pivo, nezajímají ho panáky ani jídlo. Průměrná štamgastova útrata se pohybuje kolem dvoustovky.

 

 

2/4: Pařmeni – „Dáme ještě jedno, ne? Vždyť jsme se tejden neviděli!“
typologie pivařů pařmen

Pařmen má mnoho podobných rysů jako štamgast. Opět jde především o muže, přičemž mezi deseti pivaři najdeme hned devět pařmenů a pouze jednu pařmenku. Pivo mají stejně jako štamgasti hodně rádi, vypijí ho více než 25 litrů měsíčně. I domluva na pivní sraz je velmi podobná. Žádný Facebook, klasický telefonní hovor nebo SMS zpráva jsou osvědčenou volbou. Desítka nebo ležák není pro pařmena zásadní otázka, nejdůležitější je, že pivo chutná a je ho dost.

 

Největším rozdílem je ale frekvence a intenzita, s jakou pařmeni pivo konzumují. Pařmenům stačí vyrazit do společnosti jednou za týden, ale když už mají pivo před sebou, stojí to za to. I proto se nezřídka stane, že pařmen odchází z hospody o více než 300 Kč chudší.

 

Stejně jako štamgast se pařmen nejčastěji potkává s kolegy z práce nebo s přáteli z dětství, oproti frekventovanějším (nebo naopak těm velmi příležitostným) pijákům se častěji potkává s kamarády po sportu.

 

 

3/4: Víkenďáci – „Proberem to příští týden u piva, ne?“
typologie pivařů usedlí1

Víkenďáků je v české populaci nejvíce. Pivo mají rádi, ale nevypijí ho zdaleka tolik jako štamgasti nebo pařmeni. Průměrně je to méně než 10 litrů měsíčně. Najdeme mezi nimi i vyšší procento žen, kterých je mezi víkenďáky až jedna třetina.

 

Víkenďáci se potkávají maximálně jednou týdně (a to samozřejmě před nepracovním dnem), někdy i výjimečněji. Protože chodí na pivo méně často, jejich společné akce jsou o to precizněji naplánované. Řada telefonních hovorů a vytváření událostí na Facebooku je běžnou praxí, které víkenďák rád využívá.

 

Víkenďák netrvá ani na klasické hospodě. Když se mezi sebou domluví, nemají s tím problém, ale když je chuť, můžou se potkat i například v kavárně. Průměrná útrata zpravidla nepřesáhne dvě stě korun.

 

4/4: Usedlí – „Rád tě zas po delší době uvidím. Nezajdeme posedět?“
typologie pivařů usedlí

Mezi usedlými nalezneme největší procento žen a to téměř ve čtyřech případech z deseti. V pivní populaci jich je celých 35 % a holdují především pivu lahvovému, kterého vypijí téměř třikrát více než piva točeného. Přesto usedlí vypijí měsíčně zhruba 15 piv, což je oproti štamgastům „pouhá“ čtvrtina měsíčního pivního příjmu. Větší konzumace lahváčů vychází z toho, že usedlí se nejčastěji potkávají společně u někoho na návštěvě. Velmi často jde o rodinné grilování nebo narozeninové oslavy. Když už usedlí vyrazí do společnosti, sázejí na jistotu – navštíví podnik, který je všem dobře známý, ve kterém se cítí dobře a téměř vždy se v něm vaří česká kuchyně.

 

Podobně jako u víkenďáků se i usedlí potkávají večer před nepracovním dnem a ještě s nižší intenzitou, někdy i třeba jen jednou za měsíc. Jde především o starší lidi, kteří mají už své rodiny a na pivo už nemají tolik času jako jejich mladší kolegové. I když se usedlí potkávají pouze jednou za čas, za pivo příliš neutrácejí, stejně jako u víkenďáků v restauraci neutratí více než 200 Kč.

 

Typologie pivařů vychází z výsledků průzkumu na téma souvislosti mezi přátelstvím a chozením na pivo, který pro společnost Pivovary Staropramen zrealizovala výzkumná agentura IPSOS v průběhu března až dubna 2016. Dotazování proběhlo prostřednictvím metody CASI a na vzorku 800 respondentů patřících do tzv. pivní populace. Tzn., že byli dotazováni lidé, kteří si alespoň jednou do měsíce dají pivo, a ze 70 % převažovali muži.

 

 

 

Reklama