Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

10 faktů o banánech – možná je začnete jíst každý den

Banány jsou jednou z organických potravin zcela mimořádně bohatých na minerální látky a vitamíny. Jsou hodnoceny jako superpotravina.
Vydáno: 14.10.2018
10 faktů o banánech – možná je začnete jíst každý den
Autor: istock.com 10 faktů o banánech – možná je začnete jíst každý den
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Podílejí se na výživě obyvatel rozsáhlé části Země a jsou jedním z nejvýživnějších a pro lidské zdraví nejpřínosnějších plodů vůbec.

Tady je 10 hlavních výhod pravidelné konzumace banánů:

1. Tryptofan a serotonin

Vysoké hodnoty obsahu tryptofanu, jedné z osmi esenciálních aminokyselin, které si tělo neumí vytvořit a získává je z potravy. Tělo tuto látku dále transformuje na serotonin. Určitá část serotoninu ovlivňuje psychické naladění. Jeho nedostatek způsobuje psychické podráždění, poruchy spánku a další problémy (syndrom nedostatku serotoninu).

2. Posílení nervové ochrany

Vysoký obsah vitamínu B6 posiluje nervovou soustavu. Kromě toho chrání před diabetem druhého typu, redukuje otoky, pomáhá v produkci bílých krvinek.

3. Když trpíte chudokrevností

Vysoký obsah železa. Pomocník v boji proti chudokrevnosti.

10 faktů o banánech – možná je začnete jíst každý den malá Foto:

4. Žádný vysoký tlak

Vysoký obsah draslíku a nízký obsah solí – uznávaný prostředek snižování krevního tlaku, ochrany před infarktem a mozkovou mrtvicí.

5. Pevné kosti

Zabraňují ztrátě vápníku, odvápňování kostí a zubů.

6. PMS

Příznivě ovlivňují hladinu krevního cukru, čímž snižují svalovou únavu a napětí, zmírňují příznaky premenstruačního syndromu i ranní nevolnosti a udržují v rovnováze energii.

7. Dobré trávení

Pektin obsažený v banánech spolupůsobí při trávení a napomáhá očištění organismu od toxických látek a spolu se značným objemem vlákniny působí proti zácpě. Banány jsou navíc přírodní probiotikum. Příznivě působí i při průjmu.

8. Pálí vás žáha?

Banány můžete jíst i při žaludečních vředech, neboť jsou velmi šetrné k žaludeční stěně. Působí také jako přírodní antacidum, ulevují při pálení žáhy.

9. Antioxidanty

Obsahují velké množství antioxidantů, a chrání tak před volnými radikály, autoimunitními onemocněními a chronickými chorobami.

10. Zrak jako ostříž

V banánové slupce je velké množství luteinu, který chrání zrak před degenerativními změnami. Můžete ji povařit (stačí 10 minut) a rozmixovanou pít s trochou vody.

Ještě nekončíme!

To ani zdaleka není všechno. Vysoký obsah draslíku a hořčíku spolu s velkým množstvím B vitamínů pomáhá při odvykání kouření. Pokud vnitřek banánové slupky přiložíte a fixujete na bradavici, máte velkou šanci se jí zbavit. Stejně tak účinná je banánová slupka na hmyzí kousnutí nebo vyrážku. Vnitřní stranou slupky si můžete čistit zuby – účinně je bělí.

Slupka z banánů nepomáhá jen lidskému organismu, ale i rostlinám. Její vnitřní stranou zbavíte skvěle prachu pokojové rostliny. Sázíte-li rajčata, oviňte jejich kořeny lehce banánovou slupkou. Dopřejete jim tím bohatý zdroj výživy po celou dobu vegetace. Vůni banánové slupky nesnášejí mšice. Zkuste lehce pod povrch země kolem růžových keřů zahrabat banánové slupky. Máte velmi dobrou šanci, že nebudete muset použít chemii. Stopové prvky ve slupce navíc růžím neobyčejně svědčí.

A pokud vám tohle všechno ještě nestačí, zkuste si banánovou slupkou přetřít boty. Pak lehce přejeďte měkkým hadříkem – a uvidíte, co to znamená mít naleštěnou obuv.

zdroj: prokondici.cz

I tohle by vás mohlo zajímat:

10 nových superpotravin pro rok 2017

V minulém roce jste nejspíš četli o kapustě a chia semíncích. Letos přichází další, nové superpotraviny,  které byste neměli vynechat, pokud chcete žít zdravě.

Melounová semínka

superpotraviny 2017 melounová semínka

Loni to byla chia a dýňová semínka, roku 2017 budou ale kralovat semínka melounová. Jsou plná proteinů, vitamínu B, hořčíku a nenasycených tuků. Existují firmy, které semínka suší a doplňují je o různé příchutě. Vy si je ale můžete přichystat doma (samozřejmě až bude sezóna melounů). Když jíte meloun, semínka dejte stranou, lehce je opečte na pánvi nebo na plechu v troubě a přidávejte třeba do oblíbeného salátu.

Kombinujte správně potraviny a dostaňte z nich tak maximum pro vaše zdraví

Tady jsou nízkokalorické lehké produkty, které by měly zaujmout stálé místo ve vašem jídelníčku. Pokud je správně zkombinujete, budou účinkovat lépe a rychleji! Zeleninový salát je lehké jídlo, které můžete jíst bez obav, že přiberete. Pokud pokapete zeleninu olivovým olejem, organismus si snadněji osvojí v ní obsažený cenný vitamín A.

Kysané zelí + jablka

Naučte se správně kombinovat lehká jídla jablko zelí

 

 

Mátě chuť na kousek hodně tučné pečeně? Prosím, ale pod podmínkou, že k ní sníte salát z kysaného zelí a jablek. Zelí zlepšuje látkovou výměnu. Naproti tomu jablka obsahují složky, které redukují tuky obsažené v potravě.

Tipy, jak a čím doplnit vitamíny teď v zimě!

Klíčky nad zlato: Tipy, jak a čím doplnit vitamíny teď v zimě!

 

Uložit

Článek je zařazen v: zdraví, banán, vitamíny, železo, vápník, probiotika, banány, draslík, lutein
Reklama