Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Beru na vědomí
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.

reklama

Dýňová semínka jsou elixírem zdraví: Proč a jak je jíst?

Díváte se s nedůvěrou na ostatní, kteří zobají dýńová semínka o sto šest? Zkuste to taky a uvidíte, co se bude dít!
Vydáno: 03.07.2017
Dýňová semínka jsou elixírem zdraví: Proč a jak je jíst?
Autor: istock.com Dýňová semínka jsou elixírem zdraví: Proč a jak je jíst?

Nazelenalá dýňová semínka už seženete v každém obchodě, kde mají koutek se "zdravou" výživou.

Proč bychom je měli zobat? Obsahují spoustu tělu prospěšných látek a můžeme s nimi i vylepšit různé pokrmy. Možná najednou zmizí časté rýmy, zvýší se vaše plodnost a budete se celkově cítit daleko lépe.

Benefity dýňových semínek

  • Obsahují velké množství minerálů včetně fosforu, hořčíku, manganu, železa a mědi.
  • Obsahují fytosteroly, sloučeniny, u kterých bylo prokázáno, že dokážou snížit hladinu cholesterolu.
  • Obsahují L-tryptofan, který zlepšuje spánek a předchází depresím.
  • Jsou bohaté na zinek, což je přirozená ochrana před osteoporózou.
  • Jsou dobrým zdrojem vitaminu E, obsahují asi 35,10 mg tokoferolu na 100 g.
  • Jsou vynikajícím zdrojem vitaminů skupiny B (thiamin, riboflavin, niacin, kyselina pantothenová, vitamin B-6 (pyridoxin) a foláty).
  • Obsahují kvalitní bílkovinu. 100 g semen poskytuje 30 g bílkovin.
  • Zabraňují utváření ledvinových kamenů.
  • Redukují zánět při artritidě bez vedlejších účinků protizánětlivých léků.
  • Patří mezi přírodní léky proti různým parazitům a tasemnicím.
  • Jsou dobré pro zdraví prostaty! Olej z dýňových semínek zmírňuje obtížné močení při zvětšené prostatě.
  • V čase puberty působí blahodárně proti akné a zlepšují kvalitu vlasů i nehtů.

Slané z trouby

Semínka z dýně olejné, což je odrůda s tmavě zelenými semínky bez dřevnatých slupek, namočte na čtyřiadvacet hodin do slaného nálevu, pak sceďte a nechte oschnout. Semínka z jiných typů dýně povařte deset minut (na litr vody dejte dvě lžíce soli a dva šálky semínek). Usušte je, promíchejte s olivovým olejem a rozetřete na pečicí papír. Troubu rozpalte na 150 °C a semínka pečte cca 30 minut, dokud nezezlátnou. Nezapomeňte je každých deset minut promíchat.

Kořeněná dýňová semínka
Autor: iStock Kořeněná dýňová semínka

Ostré s karamelem

Dýňová semínka upravená nasladko patří mezi neobvyklý, ale velmi originální recept, kterým můžete návštěvu příjemně překvapit. V míse smíchejte tři lžíce krupicového cukru, čtvrt lžičky soli, mletého kmínu, skořice, sušeného zázvoru a k tomu špetku chilli. Na pánvi rozpalte jednu a půl lžíce oleje, přidejte semínka z jedné dýně spolu se dvěma lžícemi cukru. Míchejte, dokud nezačne cukr karamelizovat. Poté vše dejte do porcelánové mísy s kořením a míchejte, dokud směs nevychladne.

Lepší než chipsy

Dýňová semínka můžete také přidávat do krémových polévek místo upražených krutonů nebo salátů z rukoly, čerstvého baby špenátu a dalších druhů zeleninových salátů. Můžete jimi i zajímavě zpestřit mletá masa na přípravu karbanátků apod. Upražená jsou zase skvělou zdravou alternativou různých chipsů.

 

 

Zdroj: Fithall.cz

Článek je zařazen v: zdraví, nemoci, vitamíny, minerály, dýňová semínka, hořčík, L-tryptofan, vitamín E, fosfor