Zázračný B komplex: Které potraviny vám „béčka” doplní?

Chcete mít se začátkem nového školního roku pevné nervy a spoustu energie? Nezapomeňte tělu dodat veledůležitý vitamín B! „Béčko” ale není zdaleka jen jedno. Rozeberme si celý B komplex a seznamte se s jeho skvělými účinky!

Nejznámějším vitamínem, který zvyšuje energii, koncentraci a dobrou náladu, je vitamín B12. Hraje významnou roli roli při vyrovnávání hladiny cukru v krvi, udržování zdravého nervového systému, snižování rizika mozkové mrtvice nebo srdečních onemocnění a zvýšení trávicích funkcí.

Vitamín B je rozpustný ve vodě a naše tělo jej neukládá, což znamená, že hladiny vitamínu B je třeba doplňovat pravidelně. Konzumace čaje nebo kávy, vysoké množství sacharidů a umělých cukrů, to všechno rychle spaluje vitamíny B v našem těle. Za nedostatek „béček” může také dlouhodobý stres a některé léky, jako jsou například antikoncepční pilulky a jiné hormonální náhrady.

Pokud na sobě pozorujete některé z příznaků nedostatku vitamínu B, doplňte ho. Skvělých přírodních zdrojů je spousta:

B1 - Thiamin

Známky nedostatku: únava, ztráta paměti, slabost, deprese, podrážděnost, kognitivní poruchy, citlivost na bolesti, nervozita, zácpa, dušnost, necitlivost, zmatenost.

Dejte si: lososa, lněná semínka, chia semínka, kešu, zelený hrášek a fazole.

B2 - Riboflavin

Známky nedostatku: nedostatek energie, popraskané rty, záněty v ústech, vodnaté oči.

Dejte si: mandle, sušená rajčata, přírodní jogurt, houby a špenát.

B3 - Niacin

Známky nedostatku: nedostatek energie, úzkost, deprese, zápach z úst, dermatitida.

Dejte si: avokádo, krůtí nebo kuřecí prsa, játra a slunečnicová semínka.

B5 - kyselina pantothenová

Známky nedostatku: nedostatek energie, bolesti kloubů, vypadávání vlasů, podrážděnost, zácpa.

Dejte si: sýr feta, tuňáka, vejce, avokádo, kukuřici a sladké brambory.

B6 - Pyridoxin

Známky nedostatku: únava, nedostatečná produkce serotoninu a dopaminu, poruchy spánku, snížená imunitní funkce, anémie.

Dejte si: pistáciové ořechy, halibuta, sušené meruňky, rozinky a banány.

B7 - Biotin

Známky nedostatku: deprese, vypadávání vlasů, brnění v končetinách, suchá kůže.

Dejte si: květák, mrkev, rajčata, vepřové maso, rýžové otruby a pekanové ořechy.

B9 - kyselina listová

Známky nedostatku: duševní labilita, anémie, neplodnost, ztráta chuti k jídlu.

Dejte si: brokolici, chřest, salát, čočku, zelené listy a pomeranče.

B12 - Kobalamin

Známky nedostatku: únava, deprese, závratě, poškození nervů, problémy se zrakem.

Dejte si: játra, konzervované sardinky, krevety, tofu, tučnější sýr švýcarského typu.

-ku-

Mohlo by vás taky zajímat:


Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 20. 4. 2024

Ačkoli se můžete pyšnit svou trpělivostí, Berani, tato vlastnost by vám dnes mohla být na obtíž. Je možné, že už jste se ohnuli, jak jen to šlo, a dosáhli jste bodu zlomu. Poslední kapka se chystá přiložit velbloudovi na hrb. Dejte průchod explozi emocí, kterou si události žádají. Nemá smysl se dnes snažit zachovat svaté chování.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.