Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Zázračný B komplex: Které potraviny vám „béčka” doplní?

Chcete mít se začátkem nového školního roku pevné nervy a spoustu energie? Nezapomeňte tělu dodat veledůležitý vitamín B! „Béčko” ale není zdaleka jen jedno. Rozeberme si celý B komplex a seznamte se s jeho skvělými účinky!
Vydáno: 10.09.2017
Které potraviny vám doplní vitamíny skupiny B?
Autor: iStock Které potraviny vám doplní vitamíny skupiny B?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nejznámějším vitamínem, který zvyšuje energii, koncentraci a dobrou náladu, je vitamín B12. Hraje významnou roli roli při vyrovnávání hladiny cukru v krvi, udržování zdravého nervového systému, snižování rizika mozkové mrtvice nebo srdečních onemocnění a zvýšení trávicích funkcí.

Vitamín B je rozpustný ve vodě a naše tělo jej neukládá, což znamená, že hladiny vitamínu B je třeba doplňovat pravidelně. Konzumace čaje nebo kávy, vysoké množství sacharidů a umělých cukrů, to všechno rychle spaluje vitamíny B v našem těle. Za nedostatek „béček” může také dlouhodobý stres a některé léky, jako jsou například antikoncepční pilulky a jiné hormonální náhrady.

Pokud na sobě pozorujete některé z příznaků nedostatku vitamínu B, doplňte ho. Skvělých přírodních zdrojů je spousta:

B1 - Thiamin

Známky nedostatku: únava, ztráta paměti, slabost, deprese, podrážděnost, kognitivní poruchy, citlivost na bolesti, nervozita, zácpa, dušnost, necitlivost, zmatenost.

Dejte si: lososa, lněná semínka, chia semínka, kešu, zelený hrášek a fazole.

B2 - Riboflavin

Známky nedostatku: nedostatek energie, popraskané rty, záněty v ústech, vodnaté oči.

Dejte si: mandle, sušená rajčata, přírodní jogurt, houby a špenát.

B3 - Niacin

Známky nedostatku: nedostatek energie, úzkost, deprese, zápach z úst, dermatitida.

Dejte si: avokádo, krůtí nebo kuřecí prsa, játra a slunečnicová semínka.

B5 - kyselina pantothenová

Známky nedostatku: nedostatek energie, bolesti kloubů, vypadávání vlasů, podrážděnost, zácpa.

Dejte si: sýr feta, tuňáka, vejce, avokádo, kukuřici a sladké brambory.

B6 - Pyridoxin

Známky nedostatku: únava, nedostatečná produkce serotoninu a dopaminu, poruchy spánku, snížená imunitní funkce, anémie.

Dejte si: pistáciové ořechy, halibuta, sušené meruňky, rozinky a banány.

B7 -  Biotin

Známky nedostatku: deprese, vypadávání vlasů, brnění v končetinách, suchá kůže.

Dejte si: květák, mrkev, rajčata, vepřové maso, rýžové otruby a pekanové ořechy.

B9 - kyselina listová

Známky nedostatku: duševní labilita, anémie, neplodnost, ztráta chuti k jídlu.

Dejte si: brokolici, chřest, salát, čočku, zelené listy a pomeranče.

B12 - Kobalamin

Známky nedostatku: únava, deprese, závratě, poškození nervů, problémy se zrakem.

Dejte si: játra, konzervované sardinky, krevety, tofu, tučnější sýr švýcarského typu.

-ku-

Mohlo by vás taky zajímat:

Opravdu je musíte brát?

5 vitamínů a minerálů, které užíváte zbytečně

Stačí se vystavit slunci a naše tělo si vitamin D vyrobí samo

5 vážných nemocí spojených s nedostatkem vitaminu D

I u vitaminových tabletek se vyplatí pečlivě sledovat jejich složení

Neberte jen tak nějaké vitaminy. Jak poznáte ty nejúčinnější?


Článek je zařazen v: neplodnost, padání vlasů, únava, zácpa, kyselina listová, vitamín B, b komplex
Reklama