Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Dýňová semínka jsou elixírem zdraví: Proč a jak je jíst?

Díváte se s nedůvěrou na ostatní, kteří zobají dýńová semínka o sto šest? Zkuste to taky a uvidíte, co se bude dít!
Vydáno: 03.07.2017
Dýňová semínka jsou elixírem zdraví: Proč a jak je jíst?

Nazelenalá dýňová semínka už seženete v každém obchodě, kde mají koutek se "zdravou" výživou.

Proč bychom je měli zobat? Obsahují spoustu tělu prospěšných látek a můžeme s nimi i vylepšit různé pokrmy. Možná najednou zmizí časté rýmy, zvýší se vaše plodnost a budete se celkově cítit daleko lépe.

Proč?

1. Obsahují velké množství minerálů včetně fosforu, hořčíku, manganu, železa a mědi.

2. Obsahují fytosteroly, sloučeniny, u kterých bylo prokázáno, že dokážou snížit hladinu cholesterolu.

3. Obsahují L-tryptofan, který zlepšuje spánek a předchází depresím.

4. Jsou bohaté na zinek, což je přirozená ochrana před osteoporózou.

5. Jsou dobrým zdrojem vitaminu E, obsahují asi 35,10 mg tokoferolu na 100 g.

6. Jsou vynikajícím zdrojem vitaminů skupiny B (thiamin, riboflavin, niacin, kyselina pantothenová, vitamin B-6 (pyridoxin) a foláty).

7. Obsahují kvalitní bílkovinu. 100 g semen poskytuje 30 g bílkovin.

8. Zabraňují utváření ledvinových kamenů.

9. Redukují zánět při artritidě bez vedlejších účinků protizánětlivých léků.

10. Patří mezi přírodní léky proti různým parazitům a tasemnicím.

11. Jsou dobré pro zdraví prostaty! Olej z dýňových semínek zmírňuje obtížné močení při zvětšené prostatě.

12. V čase puberty působí blahodárně proti akné a zlepšují kvalitu vlasů i nehtů.

Uvařte je nebo upražte

Semínka z dýně olejné, což je odrůda s tmavě zelenými semínky bez dřevnatých slupek, namočte na čtyřiadvacet hodin do slaného nálevu, pak sceďte a nechte oschnout. Semínka z jiných typů dýně povařte deset minut (na litr vody dejte dvě lžíce soli a dva šálky semínek). Usušte je, promíchejte s olivovým olejem a rozetřete na pečicí papír. Troubu rozpalte na 150 °C a pečte cca 30 minut, dokud semínka nezezlátnou. Nezapomeňte je každých deset minut promíchat.

Ostré s karamelem

Dýňová semínka upravená nasladko patří mezi neobvyklý, ale velmi originální recept, kterým můžete návštěvu příjemně překvapit. V míse smíchejte tři lžíce krupicového cukru, čtvrt lžičky soli, mletého kmínu, skořice, sušeného zázvoru a k tomu špetku chilli. Na pánvi rozpalte jednu a půl lžíce oleje, přidejte semínka z jedné dýně spolu se dvěma lžícemi cukru. Míchejte, dokud nezačne cukr karamelizovat. Poté vše dejte do porcelánové mísy s kořením a míchejte, dokud směs nevychladne.

Lepší než chipsy

Dýňová semínka můžete také přidávat do krémových polévek místo upražených krutonů nebo salátů z rukoly, čerstvého baby špenátu a dalších druhů hlávkových salátů. Můžete jimi i zajímavě zpestřit mletá masa na přípravu karbanátků apod. Upražená jsou zase skvělou zdravou alternativou různých chipsů.

Mohlo by vás také zajímat:

Úžasný mák má mnoho využití

Úžasný mák: Proti rakovině prsu, chronické únavě i pro krásné nehty

Jak navýšit vlákninu v jídelníčku?

Jak navýšit vlákninu v jídelníčku? Poradíme vám

Zdroj: Fithall.cz

Reklama
Článek je zařazen v: zdraví, nemoci, vitamíny, minerály, dýňová semínka, hořčík, L-tryptofan, vitamín E, fosfor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama