Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Jablko denně a nepotřebujete doktora: Jsou opravdu jablka tak zdravá?

Staré přísloví říká: Jedno jablko denně a doktora netřeba! Jsou jablka opravdu tak zdravá, jak se tvrdí? A jaká máte nejraději?
Vydáno: 30.09.2018
Jablko denně a nepotřebujete doktora. Je to pravda?
Jablko denně a nepotřebujete doktora. Je to pravda? Autor: istock.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jablek se letos urodilo, možná i u vás na zahradě. Těžko si představit typičtější české ovoce, které by nemohlo chybět v dětských svačinách, kabelkách maminek, koších ve sklepě u babiček. Česko je prostě země jablek!  Jablko je zkrátka univerzálně dobré, chutná všem a nikdy se nepřejí.

Češi si prý potrpí hlavně na červené odrůdy. Ale třeba máte raději ty zelené? Ať tak či onak, ať raději Red Delicioius, Granny Smith, Rubíny nebo ta malá letní ze zahrady, jsou jablka považována ze elixír zdraví. A právem.

Vláknina

Doporučená denní dávka je i několik jablek denně, ale stačí alespoň jedno. A neloupat, prosím! Vždyť jedna z nejlepších věcí na jablku je pořádná dávka vlákniny, která nám pomáhá se zdravým zažíváním. Zlepšuje činnost střev, částečně pomáhá snižovat cholesterol a působí blahodárně na odvodnění organismu. Většina té skvělé vlákniny se schovává právě ve slupce, takže byste se loupáním připravili o to nejlepší!

Cukr a kalorie

Dietáři, nemusíte se bát! Nic se tedy nemá přehánět a platí to i konzumaci jablek, ale  nemusíte se obávat, že po jablkách ztloustnete. Jsou sice velmi sladká ale mají  ve skutečnosti nízký obsah cukru a málo kalorií. Ne nadarmo je to ovoce, které můžou do svého jídelníčku zahrnout i diabetici. Každé jablko obsahuje až 85 % vody!

Pektin na detox

V žádném jiném plodu není obsažen pektin v takovém množství, jako v jablíčkách! Pektin je vlastně rozpustná vláknina, která brání rozvoji škodlivých mikroorganismů, podporuje střevní peristaltiku a vylučování toxinů z těla. Předchází tak vzniku rakoviny!

Vitamínová bomba

Jablko je přímo zásobárna prospěšných látek. Vitamíny a antioxidanty se vám budou s přicházejícím podzimem opravdu hodit! Jablíčka obsahují slušnou dávku vitamínu C, provitaminu A, vitaminy B1, B2, B3, B6, kyselinu listovou, vitamin E a další. Najdete v něm látky pro tělo nezbytné jako je železo, měď, zinek, křemík, vápník, hořčík a draslík. Draslík například pomáhá udržovat správnou hladinu vody v těle, působí na správnou funkčnost ledvin a svalů. Jablka jsou také zdrojem antioxidantů, které nás chrání před volnými radikály!

Proti kašli, nespavosti i akné!

Věřte nebo ne, ale jablka vás uklidní. Blahodárně působí na nervový systém a prokazatelně snižují nervozitu. Poradí si s nespavostí, jsou vhodná při horečce a kašli a mají blahodárný vliv na stav dásní. Také podporují metabolismus a práci střev, dokonce se podepíší na zmírnění akné!

-KU-

Článek je zařazen v: jablka, vitamíny, vitamin C, kašel, nachlazení, vláknina
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama