Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Jídelníček pro zdravé a krásné tělo: Skvělé snídaně na celý týden

Ne nadarmo se říká, že snídaně je nejdůležitějším jídlem dne. Díky ní doplníte tělu energii spotřebovanou během noci. Kdo snídani vynechává, bývá pak přes den méně výkonný, rychleji se unaví a večer se pravděpodobně nají víc, než je tělu milé. Jenže snídat každý den to samé může být dost nuda. My pro vás máme chutný a zdravý nápad na každý den v týdnu.
Vydáno: 04.03.2019
Jídelníček pro zdravé a krásné tělo: Skvělé snídaně na celý týden
Autor: iStock Jídelníček pro zdravé a krásné tělo: Skvělé snídaně na celý týden
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

 

Pondělí

Ovesné vločky jsou stálicí mezi zdravými potravinami. Tato zdánlivě obyčejná surovina je nejen výživná, ale i plná vitaminů, stopových prvků a hlavně vlákniny. Jejich příprava je jednoduchá, a pokud si z nich připravíte snídani, skvěle tím nastartujete tělo i mozek. Zapomeňte na kupované instantní kaše a připravte si vlastní, domácí. Je jednoduchá a většinu surovin na ni jistě máte doma.

Ovesná kaše s karamelizovanými jablky
Autor: KitchenStory.cz Ovesná kaše s karamelizovanými jablky

Recept na ovesnou kaši s karamelizovanými jablky najdete ZDE.

Úterý

Pomazánky mají u nás velkou tradici. Dělají se na oslavy, večírky, k svačině, večeři i snídani. A není divu. Bývají jednoduché, rychlé a pokud vyberete správné suroviny, tak i zdravé. Připravte si, klidně už večer předem, pomazánku z lučiny a vajíček, které vám dodají bílkoviny, svěží okurky, kterou sice tvoří z větší části voda, ale obsahuje i cenné vitaminy a minerály, a slunečnicových semínek, která posilují nervy. A pokud si ji namažete na celozrnný chleba, máte rázem zdravou a komplexní snídani.

Lučinová pomazánka s vajíčky a okurkou
Autor: archiv Lučina Lučinová pomazánka s vajíčky a okurkou

Recept na lučinovou pomazánku s vajíčky a okurkou najdete ZDE.

Středa

Víte, co je smoothie bowl? Je to taková kombinace smoothie a kaše, zkrátka husté smoothie do misky. Tentokrát můžete použít bezlepkové vločky a doplnit je kokosovým mlékem, které obsahuje zdravé tuky, minerály a vitaminy. A přidejte i jednu ze superpotravin – banán. Ten mimo jiné posiluje nervy, přispívá ke zdravým kostem a podporuje dobré trávení. 

Smoothie bowl s vločkami a kokosem 2
Smoothie bowl s vločkami a kokosem 2

Recept na smoothie bowl s vločkami a kokosem najdete ZDE.

Čtvrtek

Palačinky nasladko zná každý, ale co si dát pro změnu jejich slanou a zdravější verzi? Zkuste bezlepkové palačinky, které v sobě ukrývají na bílkoviny bohatou ricottu, oves jako skvělý zdroj rozpustné vlákniny a batáty neboli sladké brambory, které obsahují poměrně hodně vitaminu C a betakarotenu a pomáhají snižovat cholesterol. Pokud po ránu spěcháte, můžete si palačinky připravit už večer a ráno je jen ohřát a doplnit salsou.

Ovesné palačinky s ricottou a avokádovou salsou
Autor: kuchařka Pravé a lahodné jídlo Ovesné palačinky s ricottou a avokádovou salsou

Recept na ovesné palačinky s ricottou a avokádovou salsou najdete ZDE.

Pátek

Spousta lidí nesnídá, protože nestíhá. Řešením mohou být takzvané noční skleničky – večer si do skleniček připravíte ovesné vločky a další ingredience, promícháte a dáte do lednice. Všechny suché ingredience hezky nasáknou tekutinu, takže když ráno vstanete, bude na vás v lednici čekat výtečná hotová snídaně. A když ji nesníte, prostě si skleničku vezmete s sebou do práce nebo do školy. Vyzkoušejte recept oslazený jen troškou medu, banány a datlemi, plný voňavého koření a zdravých chia semínek, která jsou považována za silný antioxidant. 

Mrkvové overnight oats
Autor: kuchařka Jíme zdravě II. Mrkvové overnight oats

Recept na mrkvové overnight oats najdete ZDE.

Sobota

Ideální den, kdy si můžete dopřát lahůdky, na které nemáte během pracovního týdne čas. Jako ideální surovina se nabízejí vajíčka, která jsou dobře stravitelná, zdravá – obsahují skoro všechny důležité vitamíny a spoustu proteinů, a velmi variabilní. Pokud vás už omrzela uvařená naměkko, míchaná nebo jako omeleta, upečte si je v troubě. 

Rychlá vajíčka z trouby
Autor: Když vaří táta Rychlá vajíčka z trouby

Recept na rychlá vajíčka z trouby najdete ZDE.

Neděle

Ke správné neděli patří něco sladkého. Ale nikde není psáno, že sladké musí nutně být i plné cukru a mouky. Upečte si banánový chlebíček, kde je klasická mouka nahrazena zdravější a bezlepkovou mandlovou, a na doslazení kromě banánů stačí trochu medu. Upečený chlebíček nakrájejte na plátky a potřete je třeba vrstvou sýru Cottage posypanou nasekanými ořechy, abyste doplnili bílkoviny. Plátky, které nesníte, si dejte do mrazáku a budete tak mít předpřipravenou snídani na některý další den v týdnu. 

Bezlepkový banánový chlebíček
Autor: KitchenStory.cz Bezlepkový banánový chlebíček

Recept na bezlepkový banánový chlebíček najdete ZDE.

Anna Kopečková

Článek je zařazen v: snídaně, zdravá jídla, jídelníček, banán, vločky, vláknina
Reklama