zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.

reklama

návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat

reklama

Nemůžete večer usnout? Zkuste si psát deník nebo bzučet jako včela

Nemůžete večer usnout?
Autor: iStock Nemůžete večer usnout?
Měli jste někdy problém s usnutím? Šest dospělých z deseti podle britské Hertfordshireské univerzity přiznává, že ano. A stoupá také počet dětí, které končí v nemocnicích kvůli spánkovým poruchám.

reklama

Podle údajů britské národní zdravotnické služby trpí miminka, předškoláci, a dokonce i starší děti takovými poruchami, jako je nespavost i spánkové apnoe.

V letošním roce zjistila studie Glasgowské univerzity, že narušené spánkové vzorce mohou vést ke zvýšené možnosti rozvoje poruch nálady a depresí. Spánková deprivace také může podpořit přibírání na váze kvůli změnám hormonů, které regulují hlad a chuť k jídlu.

List The Sun přináší několik tipů, jak usnout rychleji a spát kvalitněji:

1. Hluboce dýchejte

Velmi snadným trikem, jak se uklidnit a připravit na spánek, je podle „spánkové guru" žijící v Itálii Alison Francis dýchání. „Nemůžeme kontrolovat své srdce, hormony či mozek, ale když změníme vzorec dýchání, změníme srdeční tep a uklidníme mysl," řekla. „Vystresovaný nespavec dýchá mělce a krátce, což v organismu vyvolává reakci 'bojuj, nebo uteč'. Pokud prohloubíte dýchání, jako když organismus odpočívá, jdete do postele klidní a dokážete usnout."

2. Bzučte jako včela

Dalším trikem, jak se před spaním uklidnit, je bzučet jako včela. Bzučení, v józe známé jako brahmarí pránájáma, podle Francis vytváří „hluboké, léčivé vibrace", které uvolňují mysl a nervový systém. Může také tělu pomoci vyprodukovat více melatoninu a zbavit se negativních emocí. Jediné, co musíte udělat, je zavřít oči, nadechnout se nosem a bzučivě vydechovat.

3. Zbavte se modrého světla

Váš telefon, iPad, laptop – všechny září modrým světlem, které tělu brání produkovat melatonin, protože si začne myslet, že je vlastně den. Modrá je energetická barva – nebe je modré. Během dne ji potřebujete, abyste se udrželi v chodu, ale pokud se vystavíte modrému světlu večer, tělo nedokáže vypnout.

Abyste proti tomu bojovali, měli byste se obklopit červeným, žlutým a oranžovým světlem. Pokuste se z ložnice vykázat veškerou techniku a dopřejte si před spaním „technologickou očistu" v podobě časového úseku, kdy se nedíváte do žádného modrého světla. Pokud už musíte pracovat s laptopem před spaním, můžete si stáhnout aplikace jako je f.lux, které změní světlo vydávané v noci laptopem na jantarové.

4. Veďte si deník

Úzkost se pro mnoho z nás stává čím dál tím palčivějším problémem. A pokud neodejdete ze zaměstnání a nezačnete ignorovat vlastní rodinu, není pravděpodobné, že každodenní stresy jen tak zmizí. Vést si deník, do kterého na konci dne z mysli přenesete všechny své myšlenky, může být očistné a zároveň způsobem, jak uvolnit napětí.

5. Vypovídejte se

Během dne obvykle nemáme moc času zpracovat všechno, co se stalo. Doplňkem nebo alternativou k vedení deníku je popovídat si s partnerem či partnerkou, spolubydlícími nebo příbuznými. Tím získáte příležitost svěřit se a užít si chvíli sdílení s lidmi, kterým na vás záleží.

6. Jděte se projít

Už jste někdy strávili večer procházkou venku a začali zívat? O to se postaral všechen ten kyslík, který vám proudí do organismu. A také vystavení přirozenému světlu podporuje produkci serotoninu a melatoninu. Takže procházka po večeři vám nejen pomůže se zažíváním, ale také vás připraví ke spánku.

Zdroj: ČTK

reklama

Související témata: spánek , nespavost , dýchání , chůze

reklama

Přečtěte si také

reklama