Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Ženské intimní partie: 5 tipů, díky kterým je udržíte zdravé

Dokážeme bez ostychu mluvit o celé řadě zdravotních problémů a otázek, pokud ale přijde řeč na téma intimních partií, moc do hovoru nám není. Přitom jejich zdraví je možná daleko zásadnější než problematická pleť nebo nachlazení. Jak si zajistit zdraví intimních partií, co pro jejich ideální stav zařadit do jídelníčku a co naopak vynechat? Máme pro vás pět tipů, které bez problému zvládne dodržovat každá žena.
Vydáno: 14.03.2019
Ženské intimní partie: 5 tipů, díky kterým je udržíte zdravé
Autor: iStock Ženské intimní partie: 5 tipů, díky kterým je udržíte zdravé
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nezapomínejte na prebiotika

Intimní partie, stejně jako střeva, potřebují takzvaný „dobrý“ druh bakterií. Ty pomáhají udržovat zdravé prostředí s přirozeně kyselým pH, které nedovolí přemnožení patogenních mikroorganismů. Zároveň však bakterie, které jsou ve střevech, mohou mít vliv i na ty vaginální. Je tedy důležité dbát rovněž na to, co se odehrává v našem trávicím traktu. Vhodné je proto zařadit do jídelníčku potraviny s prebiotickými účinky, tedy například obiloviny, ovoce a zeleninu, ale také probiotické potraviny, jako jsou jogurty, zelí nebo čaj kombucha. Takto vyváženou stravou podpoříme rovněž rovnováhu vaginální mikroflóry, jejímž úkolem je právě zamezit přemnožení kvasinek nebo nepřátelských bakterií.

Zdravé tuky a oříšky? Rozhodně ano!

Dobré je neopomíjet v jídelníčku ani oříšky. Mandle a jiné druhy ořechů obsahují vitamín B a vápník – a právě tyto látky jsou prospěšné při prevenci takzvané vaginitidy neboli zánětu vaginy. Zdravé tuky v oříšcích, olivovém oleji nebo avokádu dokážou regulovat cholesterol a udržet v rovnováze hladinu estrogenu, který napomáhá vytvářet zdravé prostředí na sliznici, díky čemuž lze předcházet infekci.

Hydratace a správná hygiena

Dostatečný příjem tekutin je důležitý i v případě péče o intimní oblasti. „Svoje tělo dostatečně hydratujte, pomůže vám to nejen k dodání energie pokožce, ale i pro lepší cirkulaci krve, která má pozitivní efekt i tam dole,“ řekla magazínu Health gynekoložka Alyssa Dweck, která zároveň ženám, majícím problémy se suchostí intimních partií, doporučuje vypít 6 až 8 skleniček vody denně. Ale pozor, nic se nemá přehánět, což platí i o pitném režimu.  

Důležitá je i hygiena a používaní přípravků, které jsou pro ni určeny. Klasická parfémovaná mýdla totiž mohou spíše uškodit. „Bohužel, parfémovaná mýdla jsou pro přirozenou mikroflóru těchto partií škodlivá, oslabují je, a nepřátelské bakterie nebo kvasinky se tak mohou přemnožit a způsobit nepříjemnosti. Proto je třeba pro intimní hygienu používat nejlépe jen čistou vodu a unikátní gely. U žen, které už pociťují příznaky vaginální infekce, doporučuji používat speciální přípravky, které pomáhají obnovit přirozené vaginální prostředí. Ty obsahují v ideálním případě probiotika, prebiotika a složky upravující hodnotu pH,“ dodává gynekolog Tomáš Fait. Kvalitní přípravky, (např. Beliema Effect, Lactacyd, Chilly Intima) obsahují probiotické kmeny lactobacillus acidophilus a kyselinu mléčnou, které pomáhají obnovit a stabilizovat rovnováhu vaginální mikroflóry a zároveň redukovat nepříjemné příznaky zánětu, jako je svědění, pálení, podráždění, neobvyklý výtok či nepříjemný zápach. Doporučuje se vybírat mezi přípravky, které rovněž obsahují speciální ochrannou prebiotickou složku BioEcolia a kyselinu hyaluronovou, která pokožku hydratuje, nebo také kyselinu mléčnou a boritou, které pomáhají obnovit přirozené vaginální pH, či zklidňující složky aloe vera a měsíček lékařský.

Dva a víc kusů ovoce denně

Podle studie zveřejněné v časopise The American Journal of Clinical Nutrition mají ženy, které denně konzumují alespoň dva kusy ovoce, až o 11 % nižší riziko, že se u nich vyvinou myomy dělohy. Myomy jsou přitom nezhoubné gynekologické nádory, které mohou způsobovat bolesti ve spodní části břicha, ale i silné krvácení. Ovoce zároveň celkově podporuje zdraví intimních partií a jejich vyvážený stav.

Cukr a alkohol s mírou

Veškerou stravu je třeba konzumovat s mírou. To se týká jak potravin obsahujících cukry, tak i konzumace alkoholu. Právě nadměrný příjem cukrů může mít nežádoucí vliv na kvasinky, které se přirozeně nacházejí v intimním prostředí, a může tak snadno dojít k jejich přemnožení. Takovéto narušení rovnováhy přirozené mikroflóry může způsobit nejen trávicí, ale i gynekologické problémy. To platí i pro nadměrnou konzumaci alkoholu, který rovněž obsahuje cukry.

Stravujte se tedy skutečně s rozumem, myslete na vyváženou a pestrou stravu, a hlavně dbejte na správnou hygienu. Už žádná parfemovaná agresivní mýdla, ale přípravky určené speciálně pro péči o intimní partie, které byly vyvinuty přímo gynekology.

-jk-

Článek je zařazen v: intimní partie, hygiena, prebiotika, probiotika, hydratace, kyselina hyaluronová, ovoce, cukr, alkohol
Reklama