Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

10 úžasných triků, které mohou zjednodušit váš život a zlepšit zdraví

Lidské tělo je úžasné. Často děláme intuitivně věci, které nám ve skutečnosti pomáhají překonat nepohodlí, nebo dokonce zlepšit zdraví. Zkuste se naučit pár triků, jak si zpříjemnit život ve vlastním těle!
Vydáno: 07.08.2019
10 úžasných triků, které mohou zjednodušit váš život a zlepšit zdraví
Autor: istock.com 10 úžasných triků, které mohou zjednodušit váš život a zlepšit zdraví
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pití kávy, kašlání nebo žvýkání žvýkačky, to děláme všichni celkem běžně. Napadlo vás ale někdy, že podobné akce jsou pro vaše tělo docela přínosné a zjednodušují náš život?

Mnoho věcí děláme intuitivně. Třeba když se potřebujeme soustředit, okusujeme tužku nebo žvýkáme žvýkačku. Podobných stimulů ale využívá naše tělo spousty, naučte se některé z nich dělat naprosto vědomě a můžete si docela zpříjemnit život.

1) V noci jděte na toaletu se zavřeným okem

Znáte to, pěkně jste zabrali, jste uprostřed spánku a najednou musíte jít na záchod.

To vás ale tak probudí, že pak ne a ne usnout. Naučte se jednoduchý trik, který vám pomůže zase hladce do hajan. Důvodem probuzení není jen samotný výlet na toaletu, ale i světlo, které působí na váš mozek. Ten se začne chovat, jako když je ranní čas vstávání a přepne se do modu “konec odpočinku”.

Pokud tedy musíte v noci na záchod, nechte jedno oko zavřené. Minimalizujete tak množství světla, které vstupuje do sítnice a nesprávně signalizuje mozku, že je konec noci. Až budete hotoví s toaletou, rychle hupsněte do postele a zavřete obě oči. Uvidíte, že usnete rychleji!

2) Tahání za uši může mít řadu zdravotních výhod

Tahání se za uši má zdravotní přínosy! Reflexologie nám říká, že na našich uších jsou tlakové body, které mohou pomoci zmírnit mnoho zdravotních problémů od bolesti hlavy po zlepšení trávení. Menší bolesti můžete zmírnit tak, že stisknete a zatáhnete za uši body, které odpovídají různým oblastem těla. Pokud je přesně neznáte, stačí si promasírovat boltce a zatahat po celé jejich dálce. Stimulujte tak oblasti zad a ramen, kloubů, dutin, trávení, hlavy a srdce neb vnitřních orgánů.

3) Otáčejte hlavou, abyste zmírnili mravenčení nebo bolest končetin

Probudíte se uprostřed noci a máte pocit, že vaše ruce jsou jako jehelníček na špendlíky. Je to proto, že se někdy během spánku převrátíme a neúmyslně spíme na pažích nebo na rukou, což brání normálnímu průtoku krve a vede k bolestivému mravenčení. Chcete-li bolest zmírnit, namísto potřásání rukama zkuste pohybovat hlavou ze strany na stranu! To by mělo pomoci zmírnit bolest, protože nervy v krku jdou přímo dolů z hlavy do paží.

4) Lekněte se, abyste zastavili škytavku

Škytavka není příjemná a určitě ji někdy zažil každý. Někdy postačí na chvíli zadržet dech, ale můžete zkusit i moment překvapení. Požádejte někoho, aby vás najednou vyděsil nebo nějak překvapil. Tato náhlá akce způsobí, že srdce bije rychle a zvýší se krevní oběh. Leknutí odvede pozornost od škytavky a ta zmizí.

5) Spěte v chladné místnosti

Možná máte rádi teplou ložnici, ale vězte, že pro vaše tělo je výhodnější chlad. Spánek v chladné místnosti pomáhá rychle usnout. Také snižuje riziko cukrovky 2. typu, když zvyšuje citlivost na inzulín. V chladné ložnici také spálíte více kalorií a dokonce omládnete!

Udržování nízké pokojové teploty povzbuzuje tělo k produkci hormonu melatoninu, který je kromě podpory spánku také silný hormon proti stárnutí.

6) Pijte kávu před zdřímnutím, zbystří to mozek

Pití kafe před spaním zní jako protimluv, ale prý to funguje jako brousek na kognitivní schopnosti, zjistili to japonští vědci. Jejich studie ukazuje, že lidé, kteří si dali kávu 20 minut před zdřímnutím, se po probuzení cítili více ostražití a měli lepší výsledky při počítačových testech než ti, kteří usnuli bez pití kávy.

Horká versus studená káva: Která z nich je zdravější?

Horká versus studená káva: Která z nich je zdravější?

7) Kašel pro tlumení bolesti z injekcí

Jehla a injekce prostě k návštěvě lékaře někdy patří a musíme to vydržet v zájmu našeho zdraví. Pokud to ale nemáte rádi, vězte, že existuje jeden snadný způsob, jak zmírnit bolest z bodnutí jehlou: je to kašel. Vědecké studie zjistily, že kašel při vpichu jehly opravdu snižuje pocit bolesti. Vědci si sice nejsou úplně jisti, proč k tomu dochází, ale odhadují, že kašel může vyvolat mírné zvýšení krevního tlaku, což snižuje vnímání bolesti.

8) Jezte zmrzlinu bez bolesti hlavy

Když sníte hodně zmrzliny naráz, zabolí vás hlava. Děje se to proto, že když jíte něco studeného, ​​mozek se chce urputně udržet v teple. Když se o to snaží, vyvolá to nárazové změny v těle, což zase vede k bolesti hlavy. Můžete to efektivně snížit a jednoduše zahřát mozek tím, že budete jazykem třít horní ret. Nebo jezte zmrzlinu pomalu a po troškách, aby si mozek na chlad zvykl.

9) Po jídle si nečistěte zuby

Čištění zubů ihned po jídle by se mohlo zdát jako nejlepší způsob, jak dostat nechtěné zbytky jídla z úst, ale není to tak. Mnoho potravin, které jíme nebo pijeme, jsou kyselé. Vezměte třeba jen jablka, rajčata nebo pomerančový džus… Čištění zubů hned po jídle může naopak urychlit účinek kyseliny na sklovinu a způsobit její erodování. Proto raději počkejte 30 minut a teprve pak jděte zuby vyčistěte.

10) Žvýkačka zlepšuje  paměť

Studie provedená na Coventry University zjistila, že žvýkačka s příchutí máty může dramaticky snížit pocity únavy a zvýšit bdělost. Britští psychologové také zjistili, že žvýkačka může zlepšit skóre IQ testů a zlepšit paměť o přibližně 35 %!

Takže příště nespoléhejte na litry kávy, ale zkuste před zkouškou nasadit do akce žvýkačku!

10 faktů o užitečnosti a škodlivosti žvýkačky

10 faktů o užitečnosti a škodlivosti žvýkačky

Autoka: Kamila U.

Článek je zařazen v: paměť, káva, škytavka, spánek, kašel
Reklama