Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama
Reklama

Začínáte se sportem? Pozor na úrazy a bolest!

Jednou z nezanedbatelných překážek při začátcích sportování mohou být úrazy, zranění, bolesti a vůbec diskomfort spojený s námahou dosud zahálejících svalů, šlach i kloubů. Přečtete si několik tipů, jak se s takovými komplikacemi vypořádat a nenechte je, aby vás donutily cestu vzdát.
Vydáno: 12.06.2019
Začínáte se sportem? Pozor na úrazy a bolest!
Autor: iStock Začínáte se sportem? Pozor na úrazy a bolest!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Bolest je zákonitá

To, že nás něco po cvičení bolí, není vůbec nic špatného. Organismus si jednoduše zvyká na nový druh zátěže a dává nám o tom vědět. Při silovém tréninku ve svalech vznikají mikrotraumata a tím je umožněný jejich růst a sílení. Ale může to bolet. Protahování svalů a šlach při józe může bolet. Běhání může bolet. Určitě dokážete odlišit přirozenou a v podstatě žádoucí bolest z tréninku od bolesti „patologické“.

Preferujte kvalitu

V první řadě se vždy naučte správnou techniku. Čehokoliv. Učte se správně zvedat činky, provádět ásány, dýchat, házet, běhat, skákat, dělat kotouly. Se správným provedením pohybu se riziko zranění minimalizuje.

Zklidněte se

Po rozhodnutí sportovat nemusí následovat zvedání těžkých kotoučů při mrtvém tahu, běhání desítek kilometrů, tenisový trénink každý den nebo přehnaná snaha dát do toho maximum a dohnat tak roky zahálky. Čím dřív se při sportu odrovnáte, tím je menší šance, že se vám do toho příště bude chtít. Sportujte v klidu, s rozmyslem, nic nepřehánějte, dejte si čas. Dejte svému tělu čas zvyknout si na nové požadavky.

Příliš se nešetřete

Pokud i s malou bolestí svalů po tréninku ve fitku ležíte měsíc doma na pohovce, nikam se nedostanete. Buďte na sebe přiměřeně přísní a učte se překonávat tělesné nepohodlí a mírnou bolest, která ke sportu neodmyslitelně patří.

Vyhledejte odborníky

Pokud se vám zdá, že je bolest nepřirozeně velká nebo se vám stane nějaký úraz, nebuďte v tom sami. Vyhledejte pomoc fyzioterapeuta a o dalším vhodném postupu se poraďte. Zatímco některá zranění je vhodné rozhýbat, jiná je třeba nechat v klidu.

Regenerujte

V žádném případě nepodceňujte odpočinek a správný jídelníček, který vám pomůže zvládnout svalovou bolest a také dosahovat lepších a rychlejších výsledků. Regenerace nemusí být jen pasivní – trénink proložte procházkami, plaváním, domácím protahováním, saunou nebo masážemi. Dostatečná regenerace namáhaných částí těla je skvělou prevencí úrazů – přetížené svaly a klouby jednoduše selžou a zranění je na světě.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new3
Autor: fithall.cz fithall banner new3
Článek je zařazen v: hubnutí, cvičení, pohyb, sport
Reklama