Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

5 dobrých důvodů, proč cvičit i v horkých letních dnech

Léto nás svádějí k lenošení a vysoké teploty používáme často jako výmluvu k tomu, proč nejít cvičit. Ve skutečnosti se ale vyplatí chodit cvičit, i když je vedro, a to z několika důvodů.
Vydáno: 24.07.2019
5 dobrých důvodů, proč cvičit i v horkých letních dnech
Autor: iStock 5 dobrých důvodů, proč cvičit i v horkých letních dnech
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

1. Naučíte se cvičit ráno, což vás dokonale nastartuje

V létě, kdy sluníčko svítí od brzkého rána a rtuť na teploměru se hodinu od hodiny zvedá, je lepší si na cvičení přivstat. „Vhodným cvičením po ránu je jóga, která vás na začátku dne skvěle nastartuje. Navíc cvičení jógy je vždy vhodné praktikovat ještě před snídaní a brzká ranní hodina, kdy je naše mysl ještě relativně klidná, je přímo ideální čas na cvičení,“ říká  instruktorka jógy a zakladatelka Domu jógy v Praze Věra Vojtěchová. Ostatně jóga obecně je takovým letním cvičením. „Pro jógu není dobrý vítr, chladno a déšť. Jóga je spojena s klidem a teplem, aby svaly a šlachy byly prohřáté, nikoliv napnuté a stažené, což se děje při nižších teplotách. Chlad navíc odvádí naší pozornost od relaxačního zklidnění, které je pro jógu nejpodstatnější,“ vysvětluje Věra Vojtěchová.

Nejen pro cvičení jógy jsou letní rána jako stvořená. „Brzké hodiny můžete využít i k běhu, akorát ne každému dělá dobře běhání nalačno. Pokud vám to čas dovolí, dejte si 45–60 minut před během alespoň lehkou snídani, případně se jděte proběhnout až večer,“ radí hlavní trenérka Mgr. Kateřina Hollerová z fitness centra pro ženy Contours. Jako snídaně před cvičením je ideální kousek celozrnného pečiva s plátkem šunky či sýra, ovesná kaše nebo třeba flapjack.

2. Zlepšíte si fyzickou kondici

I když si to řada z nás nechce připustit, často se bojíme vykročit ze své komfortní zóny a zbytečně se podceňujeme. „Naše tělo je velmi odolné, umí se velmi dobře přizpůsobit různým podmínkám, a pokud ho přehnaně nešetříme, jeho fyzická zdatnost díky náročným podmínkám stoupá,“ vysvětluje fitness trenérka Kateřina Hollerová. Zároveň ale upozorňuje na to, že cvičení ve vyšších teplotách je náročnější pro kardiovaskulární systém, proto je důležité být na sebe v létě opatrnější. „Pijte dostatečné množství čerstvé vody, vyhýbejte se dlouhému pobytu na přímém slunci – sportujte ráno nebo večer, v případě potřeby zmírněte tempo,“ doporučuje Hollerová.

3. Tělo se lépe naučí zvládat teplotní výkyvy

Kromě lepší fyzičky vám cvičení v létě přinese lepší termoregulaci. Tělo se lépe naučí zvládat teplotní výkyvy, což má příznivý vliv na zdraví. Stanete se odolnější proti nachlazení, které je často způsobeno přechodem z chladu do horka, nebo při extrémním střídání počasí ze dne na den. „Na zlepšení termoregulace a posílení tolerance k teplu je vhodné praktikovat hot jógu, a to celoročně, tedy i během letních měsíců,“ radí Věra Vojtěchová z Domu jógy v Praze. Hot jóga, ale třeba i sauna nejsou doménou výhradně zimních měsíců. „Hot jóga i saunování v létě jsou prospěšné ať už z hlediska již zmíněné lepší termoregulace, tak i z hlediska snížení únavy a zvládání stresu, regenerace, hydratace či úlevy pro dýchací ústrojí,“ doplňuje Věra Vojtěchová.

4. V létě je tělo flexibilnější a pohyblivější

Další výhodu, kterou cvičení v létě poskytuje, je lepší flexibilita. „V chladnějších měsících bývají svaly více ztuhlé a rozehřátí před tréninkem trvá déle. Naopak v létě jsou svaly před tréninkem už dost zahřáté, proto je člověk pohyblivější, flexibilnější a celkově si nepřijde tak ztuhlý,“ tvrdí fitness trenérka Kateřina Hollerová. „Rozehřátí svalů je důležité, aby se předcházelo zraněním, jako jsou například natažené či natržené svaly,“ dodává Hollerová. Lepší flexibilitu během léta potvrzuje i instruktorka jógy Věra Vojtěchová: „V letních měsících klienti přicházejí na lekci jógy již příjemně rozehřátí a jsou schopni se hýbat s větší flexibilitou a po lekci se cítí i mnohem uvolněnější.“

5. Vypotíte více toxických látek

V létě vypotíte při sportu mnohem více škodlivých látek než v zimě, což je důležité nejen pro vnitřní pohodu, ale pozitivně to působí i na pleť, která pak vypadá svěže a zdravěji. „S pocením úzce souvisí detoxikace organismu. Pravidelné praktikování hot jógy proto pomáhá zbavit se toxinů a udržet si zdravé tělo.“ Kromě všech výše zmíněných benefitů  je sportování v létě i zárukou toho, že vás nebudou trápit váhové výkyvy a vyvarujete se věčným nepříjemným začátkům. Sport zkrátka není pouze sezonní záležitost.

-jk-

Článek je zařazen v: vedro, cvičení v horku, hot jóga, jóga, běh, pocení
Reklama