Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

5 nejčastějších návyků, kterými zbytečně blokujete hubnutí

Naše dny a životy jsou v podstatě tvořeny sletem návyků, zvyků, rituálů a stereotypů. Automatismy nám šetří energii a v moha případech mohou být užitečné (třeba zvyk čistit si několikrát denně zuby a nemuset o tom nijak zvlášť přemýšlet), ale v případě hubnutí se zdají některé návyky spíš na škodu.
Vydáno: 29.06.2019
5 nejčastějších návyků, kterými zbytečně blokujete hubnutí
Autor: iStock 5 nejčastějších návyků, kterými zbytečně blokujete hubnutí
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Na jednu stranu může být velice obtížné takové zlozvyky překonat, zvlášť pokud je udržujeme při životě mnoho let, ale na stranu druhou, všechno, co je naučené, lze odnaučit nebo přinejmenším přeučit. Seznamte se s TOP 5 nejčastějšími návyky, kterými si můžete blokovat cestu za nižší hmotností a snažte se s nimi postupně skoncovat!

1. Věříte mýtům

Nejíte po 18. hodině večer, vyřazujete celé skupiny potravin, obviňujete lepek, laktózu, hormony, svůj metabolismus. Vyhýbáte se tukům, zaměňujete zdravé za dietní. Veškeré mýty ohledně stravování i cvičení kazí váš progres. Získávejte věrohodné informace a řiďte se také selským rozumem. Nehledejte zázrak ani zkratku - nic takového neexistuje.

2. Sladká tečka 

Po obědě něco sladkého, ke kávě něco sladkého. Máte pocit, že si o cukr říká vaše tělo? Omyl, to hlava (naše psychika) je viníkem. Přestaňte se odměňovat jídlem - nejste pes. Každá taková odměna přestavuje několik stovek kalorií navíc, a to se na hubnutí pořádně podepíše. V okamžicích, kdy máte nepřekonatelnou chuť na sladké, zapátrejte po tom, co skutečně v tuto chvíli potřebujete - jste unavení, naštvaní, vystresovaní, nudíte se, cítíte se osamocení, prázdní?

3. Kalorické nápoje

Nejen sladká kola nebo džusy jsou problém, ale také kávičky s mlékem, při nejlepším ještě ochucené cukrem nebo sirupem. Hlídejte si, co pijete! I nevinně se tvářící minerálka může obsahovat stejnou nálož energie jako kus dortu. To stejné platí o alkoholu - sklenička vína večer může být příčinou redukčních nezdarů.

4. Lenora 

Sice chodíte do fitka a běhat, ale na nákup jedete autem a procházku se psem zvládnete do deseti minut. Nebraňte se přirozenému pohybu během dne, i když by to mělo znamenat trochu nepohodlí - taková celodenní aktivita je mnohem významnějším faktorem hubnutí, než hodina týdně na běžeckém pásu.

5. Nepozornost

Tu a tam něco uzobnete. Někde něco leží a vy šup s tím do pusy. Jíte u televize, jíte u počítače, při čtení. Při večeři s kamarádkou jste ponoření do ožehavých témat, takže si ani nevšimnete, že jste vůbec něco jedli. Všímavost může být naopak cestou ke štíhlejší postavě. Naučte se pravidla tzv. všímavého jedení - jezte v klidu, u stolu, udělejte si na celý rituál dostatek času, vnímejte vůně, chutě i barvy jídla, žvýkejte, kousejte, zpomalte. Pozorujte svoje pocity v ústech, v žaludku, napětí svalů, pozorujte svoje myšlenky.

Zdroj: Fithall.cz

Fithall
Autor: archiv Fithall
Článek je zařazen v: diety, hubnutí, špatné návyky, jak zhubnout
Reklama